La Universitat Jaume I se suma al repte d’Ecovidrio per a reciclar al voltant de 4.000 quilograms de vidre La universitat que més recicle rebrà 5.000 euros, que en el cas de l’UJI es destinarien a un aparcament per a persones amb discapacitat

22/11/2015 | SCP

•  competicio-ecovidrio _MG_9579in

El vicerector de Campus, Infraestructures i Noves Tecnologies, Pablo Aibar, ha engegat el comptador digital de envasos reciclats. | FOTO: Àlex Pérez

La Universitat Jaume I se suma a «The Vidre Games – El Repte del Vidre», una competició engegada per Ecovidrio, entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclat dels residus d'envasos de vidre a Espanya. La competició té com a objectiu recuperar almenys 20.000 kilograms d'envasos de vidre entre les cinc universitats públiques valencianes i la universitat guanyadora rebrà un premi de 5.000 euros que, en el cas de Castelló es destinaran, a proposta de l’estudiantat, a la construcció d'un aparcament per a persones amb discapacitat.

El vicerector de Campus, Infraestructures i Noves Tecnologies, Pablo Aibar, ha engegat el comptador digital de envasos reciclats en un acte que ha comptat amb la participació del responsable de la gerència de llevant d’Ecovidrio, Manuel Sala. El vicerector ha recordat el compromís de l’UJI amb el medi ambient i ha destacat l'interès de la campanya per a fomentar el reciclatge al campus, en el qual es reciclen actualment una mitjana de 2.500 quilograms de vidre anuals. Per la seua banda, Sala ha agraït el suport de les universitats públiques a la campanya.

Cada universitat s'ha fixat un objectiu específic en funció del nombre d'alumnes. Així, la Universitat Jaume I de Castelló intentarà recuperar 3.943 kg (8.960 envasos), la Miguel Hernández d'Elx 510 kg (1.158 envasos de vidre) i la Universitat Politècnica de València 4.340 kg (9.864 envasos). Les tres universitats participen en la primera fase del projecte, al que se sumaran en una segona fase la Universitat d'Alacant i la de València. Entre els cinc centres s'espera recuperar més de 20.000 kg d'envasos de vidre.

El guanyador de les cinc universitats es confirmarà a finals de febrer, una vegada finalitzen ambdues fases i tots els estudiants hagen participat. Resultarà vencedor el que supere en major percentatge el seu objectiu establit, que rebrà un premi valorat en 5.000 euros. En el cas de Castelló el premi s'invertirà en la construcció d'un pàrquing per a minusvàlids. Per a això, Ecovidrio ha desenvolupat una enquesta en cada universitat i els propis estudiants han proposat els premis que els agradaria rebre.

Ecovidrio ha instal·lat en cada campus un contenidor, dissenyat especialment per a aquesta acció, amb un marcador digital que comptabilitza el nombre d'envasos que es van dipositant i una pantalla que emet missatges d'ànim per a incentivar els joves al fet que continuen reciclant. Així mateix, diversos responsables d’Ecovidrio i voluntaris dinamitzaran la campanya lliurant als alumnes borses perquè puguen transportar el vidre fins al contenidor, marxandatge i algun paquet d'experiències.

Ecovidrio és l'entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclat dels residus d'envasos de vidre a Espanya des de 1998. La companyia s'encarrega de gestionar íntegrament la cadena de reciclatge, mitjançant la recollida selectiva, el transport, el tractament d'envasos de vidre i la seua posterior comercialització. Ecovidrio proporciona un servei públic, universal i gratuït per al ciutadà i posa a la disposició de les companyies que envasen els seus productes en vidre un model de gestió eficaç i eficient, tant des de la perspectiva ambiental com econòmica. En l'actualitat, un total de 2.655 companyies estan adherides a Ecovidrio. Els sectors integrats en l'associació representen més del 3% del PIB espanyol i comercialitzen el 99% dels envasos de vidre.

Fotografies