Gestió i justificació econòmica d'ajudes europees

14/07/2023 | RRHH
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Modalitat

Presencial.

Dirigit a

PAS de l'UJI amb preferència del personal de les Unitats de Gestió, Servei de Gestió Econòmica i Unitat d'Encàrrecs, Convenis i Subvencions.

Competència/es a desenvolupar

Competències en legislació i administració pública, Competències específiques

Objectius

Conèixer els principals programes europeus de finançament que conformen el Marc Financer Pluriennal 2021-2027: objectius, requisits de participació i activitats admissibles.
Conèixer les normes generals, externes i internes, per a elaborar un pressupost que siga viable: despeses admissibles i no admissibles, costos directes i indirectes i la seua gestió interna.
Conèixer quins sistemes de control i auditoria són necessaris per a realitzar una correcta justificació econòmica davant la CE en totes les fases d'un projecte (abans, durant i després) amb especial atenció en els programes H2020 i Horitzó Europa.

Continguts

MÒDUL I – PROGRAMES EUROPEUS 2021-2027
1. Programa marc d'investigació i innovació (I+I) de la Unió Europea -Horitzó
Europa.
2. Programa Erasmus+.
3. Altres programes: PRIMA, Europa Digital, LIFE, Justícia, Drets i Valors,
l'esquema ERA-NET, Accions Cost…

MÒDUL II - GESTIÓ FINANCERA I ELEGIBILITAT DE LA DESPESA.
4. Horitzó Europa: Tipus de subvenció, condicions d'elegibilitat de la despesa, tipus de costos, partides…
5. Horitzó Europa: Càlcul del pressupost i viabilitat econòmica a nivell intern.
Exercicis pràctics.
6. Càlcul del pressupost en Erasmus+. Registre horari en Kalendas.

MÒDUL III – CONTROL D'INGRESSOS, INFORMES FINANCERS I AUDITORIES. PROGRAMES H2020 I HORIZON EUROPE. CASOS PRÀCTICS
7.Control d’ingressos procedents de la Comissió Europea: Càlcul e identificació de ingressos. El repartiment d’ingressos dins del consorci.
8. Informes financers. La imputació de despeses en convocatòries del programa H2020 i Horizon Europe. Diferencies. Els costos de personal. Amortització d’equipament i de la seua imputació al projecte. Tractament de les factures internes. Condicions per a la seua elegibilitat. Els costos de imputació directa. Els costos indirectes.
9. La Justificació econòmica. Portal de la Comissió Europea. Elaboració del Form C.
10. Auditories. Classes d’auditories en projectes europeus. Incidències detectades.

Durada

17 hores.

Participants

Màxim 20 persones.

Lloc

els dies 18, 20, 25 i 27 de setembre i el 4 d'octubre a l'aula TD1102AA (ESTCE), el dia 2 a l'aula d'informàtica TD0206AI (ESTCE), i els dies 6, 8 i 13 de novembre a l'aula d'informàtica TD0108AI (ESTCE)

Calendari

CALENDARI ACTUALIZAT:

  • 18, 20, 25 i 27 de setembre.
  •  2 i 4 d'octubre. 
  • 6*, 8* i 13* de novembre.

*es recuperaran les sessions suspeses dels dies 23, 25  i 30 d'octubre.

Horari

de 9 a 11 hores, excepte els dies 20 i 25 de setembre que serà de 9 a 10:30 hores

Professorat

Beatriz Alonso Martín, Cristina Isabel Villarroya Berges, Roger Esteller Curto (Oficina de Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic) i Liam Burns (Servei de Gestió Econòmica)

Termini d'inscripció

Del 20 de març al 20 d'abril de 2023.

Avaluació

Al final del curs es farà una prova final en la qual seran avaluats els coneixements del personal inscrit. Per a poder presentar-se a aquest examen és condició necessària haver assistit com a mínim, al 80% de les hores del curs.

Certificats

El personal inscrit que haja assistit, com a mínim, al 80% de les hores del curs, i haja obtingut una qualificació d'apte en la prova final, tindrà dret a que li siga expedit un certificat d'aprofitament. En aquells casos en els quals no s'haja complit amb el requisit de l'assistència mínima no s'expedirà cap certificat.

Informació proporcionada per: Unitat de Formació i Innovació Educativa