Coordinació:
Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
Nombre de doctors: 4
Àrees d'aplicació:
El present grup d'investigació se centra en les dificultats d'aprenentatge tant en xiquets i xiquetes d'Educació Infantil com a Primària. Les línies d'investigació del grup són tres. Una inicial relacionada amb la intervenció multicontextual (pares, professors i estudiants) en estudiants amb Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (*TDAH). Concretament, aprofundir en el coneixement del *TDAH i en els beneficis de la intervenció en variables comportamentals, de funcionament executiu, acadèmiques i emocionals. Una segona línia d'investigació són les dificultats específiques d'aprenentatge, concretament, de les matemàtiques. Esta línia se centra en la contribució a les dificultats d'aprenentatge de les matemàtiques de les funcions executives, motivació i competències matemàtiques bàsiques des d'Infantil fins a l'últim curs d'Educació Primària. S'estudien tant les característiques dels xiquets sense dificultats en esta àrea com els que són de risc de tindre-les ja des de l'inici de l'escolaritat. Finalment, en estos moments s'està treballant en una línia d'investigació que analitza l'eficàcia de mètodes d'avaluació i intervenció basats en APPS per a millorar el funcionament executiu dels xiquets i xiquetes amb *TDAH
Membres
Direcció |
---|
Personal investigador doctor | Dedicació al grup |
---|---|
100 % | |
100 % | |
100 % |
Personal investigador en Formació | Dedicació al grup |
---|---|
50 % |
Línies d'investigació
Projectes
Organisme | Codi | Títol | Inici | Fi |
---|
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
Revisión sistemática de investigaciones sobre la satisfacción con los estudios universitarios Revisió
Clara Isabel Fernández Rodicio, Laura Abellán Roselló.
EDUCA : REVISTA INTERNACIONAL PARA LA CALIDAD EDUCATIVA; Num. 2 Vol. 4 pp. 383-408. (2024). ISSN: 2792-7660
¿Cómo afectan los apoyos docentes en el clima del aula en alumnado del Máster de Formación del Profesorado? Article
Clara Isabel Fernández Rodicio, Laura Abellán Roselló.
GUINIGUADA; Vol. 33 pp. 39-51. (2024). ISSN: 0213-0610
Laura Abellán Roselló, Clara Isabel Fernández Rodicio.
REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION (EN LINEA); Num. 4 Vol. 34 pp. 821-831. (2023). ISSN: 1988-2793
Laura Abellán Roselló, Clara Isabel Fernández Rodicio, Diana Carolina Reyes Suarez.
REVISTA ELECTRONICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO; Num. 2 Vol. 26 pp. 193-205. (2023). ISSN: 1575-0965
Laura Abellán Roselló.
REDU-REVISTA DE DOCENCIA UNIVERSITARIA (eISSN); Num. 1 Vol. 21 pp. 115-128. (2023). ISSN: 1887-4592
Jessica Mercader Ruiz, Rebeca Siegenthaler Hierro, Laura Abellán Roselló, Maria Jesús Bellmunt Barreda.
EDUCACION MATEMATICA EN LA INFANCIA; Num. 1 Vol. 12 pp. 35-52. (2023). ISSN: 2254-8351
Laura Abellán Roselló.
REVISTA DE EDUCACIÓN INCLUSIVA; Num. 1 Vol. 16 pp. 55-64. (2023). ISSN: 1889-4208
Laura Abellán Roselló.
INTERNATIONAL JOURNAL OF NEW EDUCATION; Num. 10 pp. 103-126. (2022). ISSN: 2605-1931
Sara Caviola, Enrico Toffalini, David Giofrè, Jessica Mercader Ruiz, Dénes Szücs, Irene C. Mammarella.
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY REVIEW ; Num. 1 Vol. 34 pp. 363-399. (2022). ISSN: 1040-726X
Influence of teacher and family support on university student motivation and engagement Article
Adela Descals-Tomás, Esperanza Rocabert-Beút, Laura Abellán Roselló, Amparo Gómez-Artiga, Fernando Doménech Betoret.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH (EN LINEA); Num. 5 Vol. 18 pp. 1-21. (2021). ISSN: 1660-4601
Influencia de las Nuevas Tecnologías entre el alumnado de 10 a 12 años Article
Laura Abellán Roselló, Elena Méndez Ballesteros.
INTERNATIONAL JOURNAL OF NEW EDUCATION; Num. 7 pp. 191-210. (2021). ISSN: 2605-1931
MOCSE centered on students: Validation of learning demans and teacher support scales Article
Fernando Doménech Betoret, Amparo Gómez Artiga, Laura Abellán Roselló, Esperanza Rocaber Beut.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY; Vol. 11 pp. --. (2020). ISSN: 1664-1078
Llibres
The Mocse Model, Keys to promoting reflection on teaching and improvements in student learning
Fernando Doménech Betoret, Laura Abellán Roselló. (Autoria)
Universitat Jaume I, Castellón (España). (2021). ISBN: 9788418432859
Treballs presentats en congressos publicats
Habilidades iniciales y perfiles de rendimiento matemático en 6º de Educación Primaria
Jessica Mercader Ruiz, Ana Gospodinov Nazarchevici, Laura Abellán Roselló, Clara Andrés Roqueta.
XXXIII Congreso Internacional de Psicología y Educación (INFAD). Braga (Portugal)
2024. ISSN: 0214-9877
Clara Andrés Roqueta, Raquel Flores Buils, Irene Garcia Molina, Jessica Mercader Ruiz, Laura Abellán Roselló.
ICERI2024: 17th annual International Conference of Education. Sevilla (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2024. ISBN: 9788409630103
"Early numeracy skills" y rendimiento matemático: un estudio longitudinal de 7 años
Ana Gospodinov Nazarchevici, Jessica Mercader Ruiz, Clara Andrés Roqueta, Laura Abellán Roselló.
XXXIII Congreso Internacional de Psicología y Educación (INFAD). Braga (Portugal)
2024. ISSN: 0214-9877
Ana Gospodinov Nazarchevici, Clara Andrés Roqueta, Jessica Mercader Ruiz.
XXVI Jornades per al Foment de la Investigació en Ciències Humanes i Socials / XXVI Jornadas de Fomento de la Investigación en Ciencias Humanas y Sociales. Castellón (España)
2021. ISSN: 1139-5486
Jessica Mercader Ruiz, Ana Gospodinov Nazarchevici, Laura Abellán Roselló, Rebeca Siegenthaler Hierro.
X Congreso Internacional de Psicología y Educación (CIPE 2021). Córdoba (España)
Asociación Científica de Psicología y Educación, 2021. ISBN: 9788409330157
La expresión dramática como recurso para la prevención de los problemas de conducta y desarrollo de conductas positivas en alumnado con necesidades educativas especiales
Laura Abellán Roselló.
Congreso Internacional Alfabetización en Salud y Autocuidado. Evidencias que diseñan la práctica clínica. Bragança (online) (Portugal)
Instituto Politécnico de Bragança, 2021. ISBN: 9789727452927
Jessica Mercader Ruiz, María Jesús Presentación Herrero, Laura Abellán Roselló, Rebeca Siegenthaler Hierro.
X Congreso Internacional de Psicología y Educación (CIPE 2021). Córdoba (España)
Asociación Científica de Psicología y Educación, 2021. ISBN: 9788409330157
Laura Abellán Roselló, Rebeca Siegenthaler Hierro, Jessica Mercader Ruiz, María Jesús Presentación Herrero.
X Congreso Internacional de Psicología y Educación (CIPE 2021). Córdoba (España)
Asociación Científica de Psicología y Educación, 2021. ISBN: 9788409330157
Serveis
Més informació
Paraules clau