Coordinació:
Dep. d'Estudis Anglesos
Nombre de doctors: 11
Àrees d'aplicació:
El grup d’investigació LAELA (Lingüística Aplicada a l’Ensenyament de la Llengua Anglesa) va ser fundat per la professora Eva Alcón Soler l’any 1999 i, en l’actualitat, està dirigit per la professora Pilar Safont. Totes les persones que s’integren en el grup formen part del Departament d’Estudis Anglesos i del Departament de Pedagogia de la Universitat Jaume I de Castelló (Espanya). Els interessos d’investigació del grup giren entorn de la lingüística aplicada, en particular, l’ensenyament i aprenentatge de l’anglès com a llengua estrangera, segona i tercera. Més específicament, les principals àrees d’investigació del grup són: - Aspectes metodològics relacionats amb el procés d’ensenyament-aprenentatge de l’anglès en contextos multilingües. - El desenvolupament de la competència comunicativa en aprenents d’anglès, amb especial èmfasi en la competència pragmàtica. - L’efecte de les diferents variables en l’adquisició de l’anglès com el bilingüisme, la motivació, el gènere i el context educatiu, entre altres. - La dotació a professionals de l’ensenyament d’un excel·lent coneixement de la lingüística aplicada i l’ensenyament-aprenentatge de llengües. - Contextos CLIL i EMI.
Membres
Direcció |
---|
Personal investigador doctor | Dedicació al grup |
---|---|
100 % | |
100 % | |
100 % | |
100 % | |
100 % | |
100 % | |
100 % | |
100 % | |
100 % | |
100 % |
Personal investigador en Formació | Dedicació al grup |
---|---|
100 % | |
100 % | |
100 % | |
100 % |
Personal col·laborador de altres institucions | Institució | Dedicació al grup |
---|---|---|
Universitat de València | 100 % |
Línies d'investigació
Projectes
Organisme | Codi | Títol | Inici | Fi |
---|---|---|---|---|
AEI | PID2023-150279OB-I00 | ANÁLISIS INTEGRAL DEL COMPONENTE PRAGMÁTICO DE LA LENGUA INGLESA EN CONTEXTOS DE INSTRUCCIÓN: VINCULACIÓN FORMATIVA, VARIEDAD INDIVIDUAL Y ENFOQUES METODOLÓGICOS | 01/09/2024 | 31/12/2027 |
AEI | PID2020-117959GB-I00 | PERSPECTIVAS MULTILINGÜES EN EL ANÁLISIS DE LA COCIENCIA PRAGMÁTICA DE APENDICES MULTILINGÜES DE INGLÉS. EL EFECTO DEL GÉNERO Y LA PEDAGOGÍA TRANSLINGUAL EN DISTINTAS EDADES | 01/09/2021 | 31/12/2024 |
GV | AICO/2021/310 | ANÁLISIS DE LA RELACIÓN ENTRE LA CONCIENCIA SOCIOPRAGMÁTICA Y LAS ACTITUDES LINGÜÍSTICAS EN CONTEXTOS MULTILINGÜES DE INSTRUCCIÓN FORMAL. IMPLICACIONES PEDAGÓGICAS PARA EL AULA DE INGLÉS COMO L3 | 01/01/2021 | 31/12/2023 |
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
Descortesía en correos electrónicos de estudiantes universitarios en español Article
Patricia Salazar Campillo.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; Vol. 35 pp. 269-282. (2024). ISSN: 1697-7750
Laura Portolés Falomir, Gema Gayete Domínguez.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM; Num. online pp. 1-18. (2024). ISSN: 1479-0718
María del Pilar Safont Jordà.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM; Num. 3 Vol. 21 pp. 1494-1516. (2024). ISSN: 1479-0718
Proficiency and writing at high school level in Spain: scoring students’ EFL performance with an analytic rubric Article
Gloria Sánchez Muñoz, Patricia Salazar Campillo.
ESTUDIOS INTERLINGÜÍSTICOS; Num. 12 pp. 179-196. (2024). ISSN: 2340-9274
Athenea Botey Riaza, Júlia Barón, Alicia Martínez Flor.
RAEL : REVISTA ELECTRONICA DE LINGUISTICA APLICADA; Num. 1 Vol. 22 pp. 181-203. (2023). ISSN: 1885-9089
El género en correos electrónicos de petición con bajo nivel de imposición Article
Patricia Salazar Campillo.
EPOS; Num. 39 pp. 320-338. (2023). ISSN: 2255-3495
Multilingual pragmatic awareness in collaborative writing Article
Ignacio Martínez Buffa, María del Pilar Safont Jordà.
LANGUAGE AWARENESS; Num. 3 Vol. 32 pp. 421-442. (2023). ISSN: 0965-8416
María Pilar González Castell, Victoria Codina Espurz, María Pilar Jara Jiménez.
ELECTRONIC JOURNAL OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING (e-FLT); Num. 1 Vol. 20 pp. 3-21. (2023). ISSN: 0219-9874
Sofía Martín Laguna.
APPLIED PRAGMATICS; Num. 1 Vol. 4 pp. 63-91. (2022). ISSN: 2589-109X
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor.
COMPLUTENSE JOURNAL OF ENGLISH STUDIES; Vol. 30 pp. 53-66. (2022). ISSN: 2386-3935
The effect of individual factors on L3 teachers’ beliefs about multilingual education Article
Otilia Martí Arnándiz, Laura Portolés Falomir.
LANGUAGE CULTURE AND CURRICULUM; Num. 4 Vol. 35 pp. 353-370. (2022). ISSN: 0790-8318
Regulative Discourse for Pre-Schoolers: Should English Language Teachers Be Polite? Article
Otilia Martí Arnándiz, Laura Portolés Falomir.
JOURNAL OF RESEARCH IN APPLIED LINGUISTICS; Num. 2 Vol. 13 pp. 6-21. (2022). ISSN: 2345-3303
Ester Usó Juan.
Language Teaching Research ; Num. 2 Vol. 26 pp. 213-237. (2022). ISSN: 1362-1688
Patricia Salazar Campillo.
RAEL : REVISTA ELECTRONICA DE LINGUISTICA APLICADA; Num. 1 Vol. 21 pp. 58-73. (2022). ISSN: 1885-9089
When CLIL is for all: Improving learner motivation through peer-tutoring in Mathematics Article
Otilia Martí Arnándiz, María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui.
SYSTEM; Vol. 106 pp. 1-14. (2022). ISSN: 0346-251X
Students' Perception of Social Contextual Variables in Mitigating Email Requests Article
Victoria Codina Espurz.
THE GROVE; Vol. 29 pp. 57-79. (2022). ISSN: 1137-005X
'In English!' teachers' requests as reactions to learners' translanguaging discourse Article
María del Pilar Safont Jordà.
LANGUAGE CULTURE AND CURRICULUM; Num. 3 Vol. 35 pp. 317-333. (2022). ISSN: 0790-8318
Teaching the pragmatics of English as an international language: A focus on pragmatic markers Article
Ariadna Sanchez Hernandez, Alicia Martínez Flor.
Language Teaching Research ; Num. 2 Vol. 26 pp. 256-278. (2022). ISSN: 1362-1688
The influence of social distance and power in email politeness in an academic context Article
Victoria Codina Espurz.
ESTUDIOS INTERLINGÜÍSTICOS; Num. 9 pp. 44-59. (2021). ISSN: 2340-9274
Irene Guzmán Alcón, Laura Portolés Falomir.
CAPLLETRA. REVISTA INTERNACIONAL DE FILOLOGIA; Num. 71 pp. 121-146. (2021). ISSN: 0214-8188
Fostering learners’ (meta)pragmatic awareness through film analysis Article
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor.
LANGUAGE VALUE; Num. 1 Vol. 14 pp. 85-111. (2021). ISSN: 1989-7103
Teachers’ beliefs about multilingual pedagogies and the role of initial training Article
Laura Portolés Falomir, Otilia Martí Arnándiz.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM; Num. 2 Vol. 17 pp. 248-264. (2020). ISSN: 1479-0718
Tractament integrat de llengua i contingut: Quina llengua? Com s’integra? Per a què? Article
Otilia Martí Arnándiz.
CAPLLETRA. REVISTA INTERNACIONAL DE FILOLOGIA; Num. 68 pp. 219-242. (2020). ISSN: 0214-8188
El multilingüisme a l’escola: tendències educatives i nous reptes Article
Laura Portolés Falomir.
CAPLLETRA. REVISTA INTERNACIONAL DE FILOLOGIA; Num. 68 pp. 125-147. (2020). ISSN: 0214-8188
Llibres
L2 Pragmatics in Action. Teachers, learners and the teaching-learning interaction process
Alicia Martínez Flor, Ariadna Sánchez-Hernández , Júlia Barón . (Edició)
John Benjamins, (2023). ISBN: 9789027213662
La Universidad y la Igualdad de Género
Eva Alcón Soler, José Carlos Gómez Villamandos, Paloma Durán Lalaguna. (Edició)
Tirant Humanidades, Valencia (España). (2023). ISBN: 9788419588203
Les societats diverses. Mirades interdisciplinàries des de les ciències humanes i socials
Francisco Javier Vellón Lahoz, Patricia Salazar Campillo. (Edició)
Universitat Jaume I, Castelló (España). (2021). ISBN: 9788418432705
Sofía Martín Laguna. (Autoria)
Multilingual Matters, Bristol (Reino Unido). (2020). ISBN: 9781788923644
Más talento para la universidad española : retenerlo, atraerlo, recuperarlo
Eva Alcón Soler, Francesc Michavila Pitarch, María Ripollés Meliá. (Edició)
Editorial Tecnos, Madrid (España). (2020). ISBN: 9788430979219
Capítols de llibres
Young Multilingual Pragmatics. A Focus on Requests in CLIL and Non-CLIL Settings
María del Pilar Safont Jordà.
Modern Approaches to Researching Multilingualism. Studies in Honour of Larissa Aronin. Springer, -- (Suiza). (2024). ISBN: 9783031523700
Richard Mark Nightingale.
Modern Approaches to Researching Multilingualism. Studies in Honour of Larissa Aronin. Springer, -- (Suiza). (2024). ISBN: 9783031523700
Multimodal input and L2 pragmatics: An eye-tracking study
Júlia Barón, M. Luz Celaya, Alicia Martínez Flor.
Audiovisual Input and Second Language Learning. John Benjamins, Amsterdam (Paises Bajos). (2024). ISBN: 9789027215925
Translanguaging and the Role of the L1 in CLIL Classrooms: Beliefs of In-Service Teachers
Laura Portolés Falomir, Lauren Basgall.
Modern Approaches to Researching Multilingualism. Studies in Honour of Larissa Aronin. Springer, -- (Suiza). (2024). ISBN: 9783031523700
Educar en sostenibilidad, compromiso cívico y ciudadanía global (ODS4): Aprendizaje-servicio universitario para la formación inicial de docentes de inglés en la Escuela Primaria
Jesús Gil Gómez, Otilia Martí Arnándiz.
Sostenibilidad y Postexcepcionalidad desde las Ciencias Humanas y Sociales. Prácticas y propuestas en el marco de la Agenda 2030. Tirant Humanidades, València (España). (2023). ISBN: 9788419632456
Metadiscourse Learning Trajectories in Multilingual Learners: A Focus on Attitude Markers and Hedges
Sofía Martín Laguna.
New Trends on Metadiscourse. An Analysis of Online and Textual Genres. Palgrave Macmillan, -- (Suiza). (2023). ISBN: 9783031366895
Investigating pragmatic development in study abroad contexts
Richard Mark Nightingale, Eva Alcón Soler.
Methods in Study Abroad Research. Past, present, and future. John Benjamins, -- (Paises Bajos). (2023). ISBN: 9789027212863
Teachers’ awareness and beliefs towards corrective feedback in L2 pragmatics
Alicia Martínez Flor.
L2 Pragmatics in Action. Teachers, learners and the teaching-learning interaction process. John Benjamins, (2023). ISBN: 9789027213662
L2 pragmatics in action Teachers, learners and the teaching-learning interaction process
Alicia Martínez Flor, Ariadna Sánchez-Hernández , Júlia Barón .
L2 Pragmatics in Action. Teachers, learners and the teaching-learning interaction process. John Benjamins, (2023). ISBN: 9789027213662
Emergents en ciències humanes i socials: la recerca com a projecte
Francisco Javier Vellón Lahoz, Patricia Salazar Campillo.
Les societats diverses. Mirades interdisciplinàries des de les ciències humanes i socials. Universitat Jaume I, Castelló (España). (2021). ISBN: 9788418432705
Teacher Pragmatic Awareness in English as an International Language
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor.
Pragmatics Pedagogy in English as an International Language. Routledge, New York (Estados Unidos de América). (2021). ISBN: 9780367563288
Long-term instructional effects on learners’ use of email request modifiers
Ester Usó Juan.
Email Pragmatics and Second Language Learners. John Benjamins, (2021). ISBN: 9789027210012
A Dominant Language Constellations Case Study on Language Use and the Affective Domain
Richard Mark Nightingale.
Dominant Language Constellations. A New Perspective on Multilingualism. Springer, Cham (Suiza). (2020). ISBN: 9783030523350
Teaching speech acts in a second language
Alicia Martínez Flor, Ester Usó Juan.
Developmental and Clinical Pragmatics. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2020). ISBN: 9783110439717
Treballs presentats en congressos publicats
M. Luz Celaya, Marian Amengual, Alicia Martínez Flor, Júlia Barón.
45th AEDEAN Conference - 2002. Cáceres (España)
Universidad de Extremadura, 2023. ISBN: 9788491272120
Edició de monogràfics
Retrat de l’educació multilingüe
Laura Portolés Falomir, María del Pilar Safont Jordà.
p> (2020). ISSN: 0214-8188Tesis dirigides
The effect of intensity of content and language integrated learning programmes on students’ multilingual writing
Autoria: Guzmán Alcón, Irene. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 06/10/23
Direcció: Safont Jordà, María del Pilar; Portolés Falomir, Laura
The Role of Instruction, Language Proficiency and Motivation in Second Language Writing
Autoria: Sánchez Muñoz, Gloria. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 21/12/22
Direcció: Salazar Campillo, Patricia
Pragmatic Awareness and Engagement with Language from a Multilingual Perspective
Autoria: Martínez Buffa, Ignacio. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 16/12/22
Direcció: Safont Jordà, María del Pilar
Corrective feedback in the EFL classroom: Grammar Checker vs. teacher’s feedback
Autoria: Hernández Puertas, Tamara. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 18/02/22
Direcció: Salazar Campillo, Patricia
Serveis
Més informació
Paraules clau