22/01/2024 | AlumniSAUJI

Estudis: MÀSTER UNIVERSITARI EN NOVES TENDÈNCIES I PROCESSOS DE INNOVACIÓ EN COMUNICACIÓ

Promoció: 2021

«És necessari conèixer i analitzar les innovacions que van sorgint en el camp de la comunicació i aquest màster ofereix els coneixements necessaris d’anàlisi i gestió per a créixer professionalment».

Per què vas decidir estudiar aquest màster?

Quan vaig finalitzar el grau en Comunicació Audiovisual a la Universitat Jaume I tenia molt clar que volia aprofundir en els coneixements adquirits i volia fer-ho a través d’aquest màster, ja que aprofundeix en el procés de les noves tendències de l’era digital i en la producció de nous continguts i formats audiovisuals.

Què ha aportat a la teua formació?

Sens dubte, és una experiència que m’ha transformat, m’ha fet millorar professionalment i personalment. Ara, amb un perfil més preparat, m’ha aportat el coneixement necessari per a la creació de continguts i el disseny de formats audiovisuals lineals i/o interactius per al nou espai de la comunicació digital.

Quins aspectes destacaries?

El màster proporciona tres itineraris: l’itinerari en Direcció Estratègica de la Comunicació, l’itinerari en Periodisme i Comunicació Política en l’Era Digital i l’itinerari en Creació i Producció Transmèdia que, en el meu cas, és l’itinerari que vaig realitzar, i que destaca per tindre un espai d’aprenentatge que mostra els instruments conceptuals i materials necessaris per a comprendre els discursos transmèdia contemporanis, així com per a aplicar-los en la pràctica en productes audiovisuals reals.

Per què el recomanaries?

Recomanaria el màster en Noves Tendències i Processos d’Innovació en Comunicació perquè t’ofereix les eines necessàries per a professionalitzar-te i guiar-te en un món en constant desenvolupament. És evident que és necessari conèixer i analitzar les innovacions que van sorgint en el camp de la comunicació i aquest màster ofereix els coneixements necessaris d’anàlisi i gestió per a créixer professionalment.

Quines aplicacions pràctiques has trobat al àmbit acadèmic i laboral?

Els estudis m’han permés aprofundir en un projecte de comunicació transmèdia que vaig començar com a treball de final de grau i que va acabar sent el meu treball de final de màster. El silenci d’un pati pretén recuperar la memòria històrica de la Beneficència de Castelló i donar veu als xiquets i xiquetes que van viure sota el seu sostre. Recentment, en aquest sentit, el projecte ha rebut diversos guardons en el Festival DocsValència. En primer lloc, el premi DocsLab d’À Punt, dotat amb 5.000 euros, i la precompra dels drets d’emissió en antena. També ha rebut el premi SANFIC, amb el qual podrà participar en el Festival Internacional de Cinema de Santiago. A més, la societat Egeda l’ha guardonat amb una assessoria, accés a la plataforma de micromecenatge i acreditacions per al fòrum Platino Iberseries.

D’altra banda, acadèmicament, el màster proporciona una via professional vinculada a la investigació. En el meu cas, els coneixements adquirits durant el màster i el feedback dels docents em van motivar a continuar la meua formació acadèmica i realitzar un doctorat en Ciències de la Comunicació.

Informació proporcionada per: AlumniSAUJI
Recurs d'imatge accio elsnostresalumni2000x400

Volem saber de vosaltres! Conteu-nos com va ser el vostre pas per la Universitat Jaume I.