Maternitats ideals i parts d'avantguarda Representació ideològica de la maternitat i la ruptura a partir de l'art feminista

03/01/2022 | AlumniSAUJI

La graduada Nerea Bella realitza un repàs històric des de les primeres troballes artístiques de la prehistòria fins a les produccions actuals.

Podrem veure així quin és el primer ideal de la mare des de la prehistòria, Grècia i Roma, amb una maternitat més natural, que avança cap a la idealització amb l'arribada de la moral judeocristiana que té com a paradigma la figura de la Mare de Déu. També analitzarem els canvis que acompanyen a l'arribada de la modernitat, amb la sublimació absoluta de la mare i el tòpic de l'Àngel de la Llar.

Finalitzarem amb la ruptura absoluta amb el que s'estableix que suposa el feminisme, que retorna a la dona el protagonisme en el procés del part i el maternatge i ens mostra una maternitat més realista, sincera i empoderadora.

Quan?

Dimecres, 19 de gener de 2022 a les 13 hores.
Dues possibilitats d'assistència:

• En línia per Google Meet
  • Presencialment a l'aula MD1111 de la Facultat de Ciències de la Salut.

Amb Nerea Bella

Nerea Bella García és graduada en Història i Patrimoni
Tutor del projecte: Joan Manuel Marín Torres

Taller dirigit a membres AlumniSAUJI Premium i estudiantat de grau i postgrau UJI. L'activitat és gratuïta però és necessària INSCRIPCIÓ prèvia.

Avisa'm

Recurs d'imatge capsula-historia-maternitats index

Maternitats ideals i parts d'avantguarda

Video complet del TF taller Maternitats ideals i parts d'avantguarda amb Nerea Bella