María Ibáñez invitada a formar part del Jurat dels Premis Rei Jaume I

15/02/2016 | IUPA

La Dra.María Ibáñez Martínez, investigadora de l'Institut Universitari de Plaguicides i Aigües, ha sigut convidada a formar part del jurat en els prestigiosos premis Rei Jaume I, com a membre del Jurado del Premi Rei Jaume I de Protecció del Medi ambient 2016.

Els premis Rei Jaume I es van crear en 1989, sota la Presidència d'Honor de S. M. El Rei, amb l'objectiu de reunir a entitats científiques i empresarials per a la promoció de la recerca i el desenvolupament científic a Espanya. En l'actualitat es concedeixen set Premis Rei Jaume I corresponents a: Recerca Bàsica, Economia, Medicina Clínica/Recerca Mèdica, Protecció del Medi ambient, Noves Tecnologies, Compromís Social i Emprenedoria.

Maria IbáñezLa característica més rellevant dels Premis Rei Jaume I és l'excel·lència dels seus jurats que conjuminen en cada ocasió gran nombre personalitats nacionals i internacionals, entre els quals destaquen diversos Premis Nobel. En aquesta edició s'ha considerat incloure entre els membres dels diferents jurats a joves científics destacats i d'aqueixa manera aportar la seua visió en les valoracions per a triar al guanyador entre els excel·lents candidats presentats.

María Ibáñez, és Llicenciada en Química per la Universitat Jaume I i Doctora en el camp de la Química Analítica per la mateixa universitat baix la direcció dels professors Félix Hernández i Juan Vicente Sancho. Ha realitzat estades de recerca en centres europeus de reconegut prestigi com és el cas del Toxicological Center, Universitat d'Anvers, Bèlgica. La Dra. Ibáñez és autora de més de 70 articles de recerca científica en revistes d'alt índex d'impacte, així com de diferents capítols de llibre. A més, ha rebut diferents premis entre els quals cal destacar el Premi Jove Investigador de la Universitat Jaume I 2013 i el Jove Investigador de l'European Society for Separation Science 2010.

Informació proporcionada per: Institut Universitari de Plaguicides i Aigües