El IUPA participa en un projecte europeu d'anàlisi de fàrmacs i drogues com a membre de la xarxa Marie Curie (SEWPROF)

24/03/2015 | IUPA

L'objectiu d'aquest projecte és investigar la presència de contaminants emergents en aigües residuals amb èmfasi en fàrmacs i drogues d'abús, així com els seus metabòlits i productes de transformació. Amb les dades generades a través de l'anàlisi de les aigües residuals es pretén, en primer lloc, estimar el consum de drogues en les poblacions objecte d'estudi, i també avaluar el possible impacte ambiental d'aquest tipus de compostos en el medi aquàtic. Per a això, s'estudiarà el comportament dels dits contaminants emergents enfront del procés de depuració d'aigües residuals, en diferents estacions depuradores d'aigües residuals gestionades per FACSA.

En aquest projecte europeu participen 12 centres d'investigació de distints països, a través d'una xarxa de treball Marie Curie (SEWPROF), liderada per la Universitat de Bath, de la qual forma part el IUPA amb el catedràtic de Química Analítica Félix Hernández com a investigador responsable.

Informació proporcionada per: Institut Universitari de Plaguicides i Aigües