La Càtedra L'Alcora d'Investigació Musical de l'UJI mostra la importància de la música per a la millora de la qualitat de vida

13/02/2024 | SCP

La directora de la Càtedra L'Alcora d'Investigació Musical i Qualitat de Vida de la Universitat Jaume I, Ana M. Vernia, va impartir el passat 5 de febrer una conferència sobre la importància de la música per a la millora de la qualitat de vida.

La conferència, que es va celebrar a l'Auditori Juan Varea de Borriana, va tindre la col·laboració del Centre d'Envelliment Actiu (CEA) de la localitat i el Centre Municipal de les Arts de Borriana (CMA). A més, també va participar alumnat del curs de la Universitat Jaume I «Formació per a l'ocupació i la vida independent» i el projecte «Músiques per a la Vida».

Tant la directora del CEA, Pilar Paulo, com la directora del CMA, Ana Llopis, van destacar la importància de la música i van obrir les portes a la Càtedra per a poder investigar en la línia de música activa i qualitat de vida. En aquest sentit, Vernia va agrair la predisposició a col·laborar i va adquirir el compromís que per al mes de juny es puga iniciar una investigació amb tots dos centres.

La conferència va acabar amb un concert participatiu amb la col·laboració de l'alumnat del projecte MEPA del Centre Públic d'Educació de Persones Adultes «Historiador Viciana» en el qual el públic es va llançar a ballar i a cantar comprovant les emocions que desperta la música.

En la sessió, l'alumnat de «Formació per a l'ocupació i la vida independent» també va participar en les preguntes i reflexions assenyalades per Vernia respecte a l'ocupabilitat en el món de l'art i la cultura. A més, tot l'estudiantat va col·laborar com a professionals de suport en escenari, ajudant en la disposició d'escena i en les entrades i eixides dels músics i cantants.