La Càtedra RTVE – UJI participa en un col·loqui sobre com trencar la bretxa de gènere en el Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència

16/02/2024 | SCP

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, la Reial Acadèmia d'Enginyeria en col·laboració amb el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats i Impulsa Visió RTVE, va organitzar una taula redona, dimarts 13 de febrer, amb l'objectiu de promoure la investigació, visibilitzar el paper de la dona i fomentar la vocació científica en les alumnes no universitàries.

En la taula redona, que portava per títol Dones i investigació, van participar quatre directores de diferents càtedres RTVE, acompanyades per la investigadora i vicepresidenta de la Reial Acadèmia, María Vallet. Concretament, la taula va estar formada per l'enginyera informàtica i doctora per la Universitat de Granada Zoraida Callejas; la directora de la Càtedra Universitat de Sevilla, Mar García; la directora de la Càtedra RTVE-UAB, Cristina Pulido, i la professora del Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I i directora de la Càtedra RTVE – UJI Teresa Sorolla.

En resposta a les preguntes de l'estudiantat, Teresa Sorolla va explicar el funcionament general de l'escriptura acadèmica lligada a la investigació i la importància de la formació en cultura audiovisual per als més joves, immersos en la generació i consum d'imatges des de dispositius mòbils des d'edats molt primerenques. També va destacar la necessitat d'educar la mirada i comprendre els llenguatges que es posen en marxa de manera quotidiana amb la creació pròpia d'imatges.

En l'acte commemoratiu, presentat per la periodista d'RTVE Montserrat Rigall, van intervindre diferents professionals de l'àmbit de l'enginyeria i els mitjans de comunicació: María Vallet, vicepresidenta de la Reial Acadèmia d'Enginyeria; Elena Salgado, presidenta del Consell Estratègic del projecte Dona i Enginyeria, presentat per la seua directora Sara Gómez, i Verónica Ollé, directora del Gabinet de la Presidència de la Corporació RTVE. Ollé va destacar el compromís de la Corporació RTVE amb el món acadèmic i de la ciència i el paper de la dona en ella com una necessitat que ha d'impulsar-se diàriament en tots els camps d'actuació.

El públic va estar compost per empresàries del sector enginyer i per joves d'institut i xiquetes que van plantejar preguntes en el col·loqui posterior a la taula redona. L'acte es va poder seguir a través del canal d'RTVE Play o RAI.