14/03/2024 | SCP

Hora: 11 h
Lloc: Facultad de Ciències Jurídiques i Económiques de la UJI, sala JB1002AA
Entitat: Càtedra FACSA d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua

La Càtedra FACSA d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua organitza El Dia Mundial de l'Aigua, un acte on participaran mes de 150 alumnes de 3er i 4t d'ESO de diversos centres educatius de la provincia de Castelló.

Amb aquest activitat la Cátedra vol conscienciar a l'alumnat sobre la importancia de l'aigua, els reptes als que ens tenim que enfrentar com a societat i els problemes als que s'enfronten, a l'hora d'accedir a aquest recurs, en paisos subdesarrollats i amb conflictes bèl·lics. La jornada es durà a terme en l'UJI i tindrà una durada de 2 hores (de 11 a 13 h). Per a traslladar el missatge a l'audiència comptarem amb la participació de:
    • Santiago Robles, que explicarà perquè l'aigua és un recurs tan important i parlarà, entre altres aspectes, de la relació entre la pau i l'aigua.
    • Lucy Urbina que es conectarà des de Tena (Amazonía d'Ecuador) per a contar a l'alumnat sobre els problemes d'accessibilitat a l'aigua que tenen on resideix.
Finalment, per a dinamitzar l'acte contarem amb la moderació de Néstor Aparicio (profesor de l'UJI)  que s'encarregarà de dinamitzar la jornada. A més, serà l'encarregat de realitzar una activitat en la qual l'alumnat haurà de carregar amb dos bidons d'aigua simulant a les xiquetes que han de transportar aigua des de el riu fins al seu poble en paisos subdesarrollats.