Grans esdeveniments esportius

Grans esdeveniments esportius
Recurs d'imatge pavia_1992 index

Primera participació en Campionat Universitari internacional

En l’any 1992 la Universitat Jaume I va participar, per primera vegada, en una competició universitària de caràcter internacional. Va ser a Pavia (Itàlia) en la modalitat de vòlei platja mixt. Aquest fet va suposar per al Servei d’Esports tota una fita en l’àmbit de la competició, ja que tan sols feia un any del naixement del Servei.

Recurs d'imatge ceu_1999 index

Organització de Campionat d'Espanya Universitari de Camp a Través

En l’any 1999 la Universitat Jaume I de Castelló va organitzar el seu primer campionat d’Espanya universitari. Va ser la modalitat de camp a través. La competició es va celebrar al Pinar del Grau de Castelló. En un moment en què el Servei d’Esports disposava d’uns recursos humans molt reduïts, aquesta organització va ser tot un èxit de participació i organització, i suposà tot un repte de superació.

Recurs d'imatge organitzacio_ceu2008 index

Organització Campionat d'Espanya Universitari 2008 de Futbol i Bàsquet

En 2008 la Universitat Jaume I fou seu del campionat d’Espanya universitari en les modalitats de futbol i bàsquet, tant masculí com femení. Per primera vegada la Universitat organitzà un campionat d’Espanya universitari en modalitats d’equips. En aquell moment es van sol·licitar instal·lacions esportives municipals; concretament en la modalitat de futbol, tant masculí com femení, es va realitzar a les instal·lacions municipals Chencho i Sindical de Castelló. El bàsquet va tindre lloc al pavelló poliesportiu cobert de l’UJI.

Recurs d'imatge futbol_europeu index

Participació en el Campionat d’Europa Universitari, equip de futbol masculí

En 2008 la Selecció Universitària de Futbol Masculí va fer història i va participar en el Campionat d’Europa Universitari a Kíev, Ucraïna, on va aconseguir el cinquè lloc. Uns mesos abans s’havia proclamat campiona d’Espanya universitària. Aquesta gesta es va repetir en el Campionat d’Europa de Futbol, celebrat a Polònia l’any 2009. Van ser dues experiències especials, colofó competitiu per una generació d’esportistes universitaris molt especials.

imatge Victor Ruiz bronze_victoruiz index

Medalla de bronze a la copa d’Europa de camp a través, Victor Ruiz

L’estudiant del Grau en Magisteri de la Universitat Jaume I i atleta internacional del Playas de Castellón va aconseguir, en gener de 2008, la tercera posició en la Copa d’Europa de Camp a Través, celebrada a la ciutat escocesa d’Edimburg.

Recurs d'imatge medalla_mundial index

Participació en Campionat del món Universitari, Maria Palacios

En 2010 l’estudianta de la Universitat Jaume I Maria Palacios va participar en el Campionat del Món Universitari de Golf, celebrat a Antequera (Màlaga), organitzat per la Federació Internacional d’Esport Universitari (FISU). Aquesta ha estat la primera i única participació d’una estudianta de la Universitat Jaume I en un campionat del món universitari.

Recurs d'imatge organitzacio_ceu_2011 index

Organització Campionat d'Espanya Universitari d'Atletisme.

En Maig de 2011 la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló va acollir els dies 7 i 8 de maig de 2011 el Campionat d'Espanya Universitari d'Atletisme. Amb unes instal·lacions pràcticament estrenades un any abans, l'esdeveniment va reunir al voltant de 500 atletes de tots els racons de l'estat espanyol pertanyents a 57 centres universitaris.

Recurs d'imatge plata_torrijos index

Medalla de plata al Campionat d'Europa d'Atletisme, Pablo Torrijos

L’estudiant de la Universitat Jaume I i atleta del Playas de Castellón, Pablo Torrijos, va escriure una altra pàgina en el llibre d’història de l’atletisme espanyol, en març de 2015, en el Campionat d’Europa d’Atletisme, disputat a Praga, en assolir un nou rècord d’Espanya i fer-se amb la medalla de plata en la prova de triple salt.

Recurs d'imatge organitzacio_ceu2019 index

Organització Campionat d'Espanya Universitari d'Atletisme, Futbol i Taekwondo

En maig de 2019, amb l’experiència adquirida per les anteriors organitzacions, la Universitat Jaume I va organitzar tres campionats d’Espanya universitaris, en atletisme, futbol i taekwondo. Aquest va suposar un important repte per al conjunt del Servei d’Esports, ja que es tractava de tres modalitats amb característiques molt diferents. La modalitat de taekwondo es va dur a terme íntegrament en instal·lacions esportives de la Universitat Jaume I. La modalitat de futbol es va desenvolupar als camps de futbol del complex esportiu Chencho, i a les instal·lacions d’aire lliure de l’UJI; pel que fa a l’atletisme, tota la competició va tindre lloc a les pistes d’atletisme municipal Gaetà Huguet. Els tres campionats es van realitzar en la mateixa setmana, des de divendres 3 de maig, en què va començar la jornada d’acreditació del CEU de taekwondo, fins divendres 10 de maig, quan va tindre lloc les finals del campionat de futbol. En aquests huit dies es van donar cita 860 esportistes universitaris de màxim nivell i 141 acompanyants oficials, arribats des de les diferents universitats del territori nacional.

Informació proporcionada per: Servei d'Esports