Col·laboracions socials

11/06/2021 | SE

Recurs d'imatge esclerosis_multiple index

Projecte Banya't per l'esclerosi múltiple

La Universitat Jaume I, amb motiu del Dia Mundial de L’Esclerosi Múltiple, participa en el Projecte Banya’t per l’Esclerosi Múltiple, de l’Associació d’Esclerosi Múltiple de Castelló. Aquest projecte es du a terme cada any en diferents piscines de la província de Castelló, com ara Nules, Vila-real, Borriana, la Vall d’Uixó, Sogorb, Onda, Benicàssim i Castelló de la Plana.

stop homofobia Contra_homofobia index

Dia Internacional contra l’Homofòbia en l’Esport

El Servei d’Esports i SaluSex-Unisexsida de la Universitat Jaume I se sumen a la celebració del Dia Internacional contra l’Homofòbia en l’Esport amb la realització d’activitats que fomenten la conscienciació i sensibilització de la comunitat universitària.

Recurs d'imatge borja_sanchez index

Fundació Borja Sánchez

El Servei d’Esports acull, en les seues instal·lacions esportives, activitats per a xiquets i xiquetes amb lesions cerebrals amb motiu del conveni marc entre la Universitat Jaume I i la Fundación Borja Sánchez. El rector de la Universitat Jaume I de Castelló, Vicent Climent, i el gerent de la Fundación Borja Sánchez per a xiquets amb lesions cerebrals, han signat un conveni marc de cooperació acadèmica, científica i cultural amb la finalitat de desenvolupar projectes d’interès comú per totes dues entitats.

Recurs d'imatge 5_k index

5 K - UJI

En octubre del 2011 es va celebrar la I Cursa 5K-UJI. La cursa va tindre lloc a les instal·lacions esportives del Servei d’Esports i dins del campus universitari. La Cursa 5K-UJI va tindre cinc edicions; en totes aquestes, a més de fomentar la pràctica de l’esport, es pretenia impulsar la part social, ja que la cursa va tindre uns fins benèfics destinats als usuaris i usuàries d’ASPROPACE (persones afectades per paràlisi cerebral).

Recurs d'imatge special_olimpics index

Jocs Nacionals Special Olympics

En 2008 la Universitat Jaume I, a través del Servei d’Esports, va col·laborar en l’organització dels Jocs Nacionals Special Olympics, cedint les seues instal·lacions esportives.

Recurs d'imatge dia_internacional_discapacitat index

Dia Internacional de les persones amb Discapacitat

En desembre de 2015 el Servei d’Esports va col·laborar amb la Unitat de Suport Educatiu (USE) en el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. Es van dur a terme diferents activitats a l’Àgora del campus amb l’objectiu de conscienciar l’estudiantat de les dificultats que les persones amb discapacitat podem trobar en la pràctica de l’esport.

Recurs d'imatge open_adaptados index

Open d'Esport Adaptat

La Universitat Jaume I va acollir, en les seues instal·lacions esportives, el I Open d’Esport Adaptat amb la participació de més de 500 esportistes discapacitats. L’esdeveniment va ser tot un èxit, tant de participació com de públic assistent.

Recurs d'imatge Sindromedown_castello index

Fundació Síndrome de Down Castelló

L'associació Síndrome de Down Castelló es va fundar l'any 1995, posteriorment, l'any 1996 es va crear com a Fundació. Té com a objecte entre altres, el promocionar i realitzar totes aquelles activitats que contribuïsquen a la millora de la qualitat de vida de les persones amb síndrome de Down i altres discapacitats intel·lectuals i les seues famílies. La Universitat Jaume I, a través del Servei d'Esports, col·labora de des de l'any 2008 amb la cessió dels seus espais esportius per a realització de les seues activitats esportives dels seus alumnes i alumnes.

Recurs d'imatge aspropace index

Fundació Aspropace. Comunitat Valenciana

Aspropace naix al febrer de 1979 a Castelló, com una Associació sense ànim de lucre, per iniciativa d'un grup de pares amb fills afectats de paràlisi cerebral i amb l'objectiu de posar en funcionament un centre escolar i de rehabilitació. Durant aquests 30 anys Aspropace ha creat una estructura que ha permés a les persones afectades de paràlisi cerebral i a les seues famílies, aconseguir una millor qualitat de vida. Actualment, gestionen un Centre d'Atenció precoç, un Centre Escolar i un Centre de Dia i Residència, on els seus usuaris reben tractaments especialitzats de fisioteràpia, comunicació i logopèdia entre altres. La Universitat Jaume I, a través del Servei d'Esports col·labora des de fa uns anys en la cessió d'espais esportius per a desenvolupar determinades activitats, com és el Boccia o la Lliga d'Esport Adaptat.

Informació proporcionada per: Servei d'Esports