Paula Recacha Ponce
Perfil personal
Ressenya Personal
La meua trajectòria professional s’inicia en la formació universitària de graduada en infermeria per la Universitat Jaume I (2011-2015). En 2017, vaig traure plaça com a Infermera Interna Resident (EIR) mitjançant concurs oposició a nivell nacional, realitzant la residència d'infermeria obstètric-ginecològica (Matrona) a l'Hospital General Universitari de Castelló, depenent la seua formació teòrica de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES). Aquesta formació va suposar una càrrega lectiva de 3600 hores, havent conclòs la mateixa amb 8,88 punts a l'any 2019.
La meua experiència professional en el sector sanitari ha sigut majoritàriament en el servei d'obstetrícia i ginecologia amb pràctica professional com a matrona tant en atenció hospitalària com en atenció primària en diversos departaments de salut de Castelló i València. No obstant això, amb anterioritat al meu període de resident, vaig treballar com a infermera en urgències extrahospitalàries i intrahospitalàries, així com infermera d'atenció primària.
Respecte a l'experiència investigadora, gràcies a la formació EIR, vaig accedir al programa de Doctorat en Ciències Biomèdiques en la Universitat Jaume I. Des de eixe moment i fins a l'actualitat, estic realitzant la meua tesi doctoral amb temàtica ginecològica. Concretament, s'està investigant la relació del rendiment esportiu amb el cicle menstrual en les dones esportistes.
Respecte a l'experiència docent, des del setembre del 2021 sóc professora ajudant a doctor a la Unitat Predepartamental, on coordino dues de les seves assignatures "Cures de la dona" (tercer curs) i "Orientació cap a les especialitats d'infermeria" (quart curs ). En ambdues assignatures, a més de la seva coordinació imparteixo crèdits docents. L'assignatura "Orientació cap a les especialitats d'infermeria" va suposar un repte ja que és de nova incorporació al grau des de l'any 2022, assumint al costat dels meus companys la seva nova creació.
Pel que fa a l'àmbit de la gestió, des de l'any 2022 sóc la Coordinadora Acadèmica del grau d'Infermeria a la Universitat Jaume I.
Càrrecs
Grups d'investigació i Instituts
Grups d'innovació educativa
Docència
Assignatures amb docència
Assignatures | Titulació |
---|---|
IN1120 - Cures de la Dona | Grau en Infermeria |
IN1138 - Trabajo de Final de Grado | Grado en Enfermería |
IN1142 - Orientació cap a les Especialitats d'Infermeria | Grau en Infermeria |
SBS007 - Pràctica Basada en l'Evidència en Infermeria de Pràctica Avançada | Màster Universitari en Infermeria d'Urgències, Emergències i Cures Crítiques |
Publicacions
Publicacions en revistes
Paula Recacha Ponce, Eladio Joaquin Collado Boira, María Pilar Suárez Alcázar, Macarena Montesinos Ruiz, Carlos Hernando Domingo. Life-Basel. Num. 8. Vol. 13. pp. 1-19. 2023. Científic.
Eladio Joaquin Collado Boira, Pablo Baliño Remiro, Ana Boldó Roda, Ignacio Martínez Navarro, Barbara Hernando Fuster, Paula Recacha Ponce, Carlos Hernando Domingo, María Muriach Sauri. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH (EN LINEA). Num. 19. Vol. 18. pp. 1-12. 2021. Científic.
Llibres
Paula Recacha Ponce. 2019. Autoria. Científic. ISBN 9788417850685. Valencia (Espanya). Ed. Difusión Avances de Enfermería.
Aportacions a congressos
María Pilar Suárez Alcázar, Ana Folch Ayora, Paula Recacha Ponce, Marta Martínez Campos, Pablo Salas Medina, Eladio Joaquin Collado Boira. V Congreso internacional de intervención e investigación en la salud. Murcia (Espanya). 22-02-2022. Científic. 2022. Ed. Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP). Actas del V Congreso Internacional de Intervención e Investigación en Salud, I : 22 y 23 de febrero de 2022, en Murcia. Volumen I. ISBN 9788409386949.
Marta Martínez Campos, Joan Puig Iturat, Paula Recacha Ponce, María Pilar Suárez Alcázar, Pablo Salas Medina. V Congreso internacional de intervención e investigación en la salud. Murcia (Espanya). 22-02-2022. Científic. 2022. Ed. Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP). Actas del V Congreso Internacional de Intervención e Investigación en Salud, I : 22 y 23 de febrero de 2022, en Murcia. Volumen I. ISBN 9788409386949.
Paula Recacha Ponce, Laura García Rayo Reolid, María Pilar Suárez Alcázar, Marta Martínez Campos, Eladio Joaquin Collado Boira, Pablo Salas Medina, Ana Folch Ayora. V Congreso internacional de intervención e investigación en la salud. Murcia (Espanya). 22-02-2022. Científic. 2022. Ed. Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP). Actas del V Congreso Internacional de Intervención e Investigación en Salud, I : 22 y 23 de febrero de 2022, en Murcia. Volumen I. ISBN 9788409386949.
Carla Pitarch Albado, isabel Pilar Ros Cardo, Paula Recacha Ponce, Aarón Ribes Porcar, María Desamparados Bernat Adell. I Jornades d'Investigació per als Estudiants de la Facultat de Ciències de la Salut. Universitat Jaume I (Espanya). 22-04-2015. Científic. 2016. ISSN 2443-9827.
Altres activitats
Altres congressos
Paula Recacha Ponce. VI Jornadas doctorales . Murcia (Espanya). 21-06-2021. Científic. 2021.
Paula Recacha Ponce. VII Jornadas de orientación profesional e inserción laboral del grado de enfermería de la Universitat Jaume I. Castellón (Espanya). 05-05-2021. Docent. 2021.
Paula Recacha Ponce. Sesión clínica general del departamento de salud de Castellón. Castellón (Espanya). 23-04-2019. Docent. 2019.
Isabel Pilar Ros Cardo, Paula Recacha Ponce, Aarón Ribés Porcar, Carla Pitarch Albado, María Pilar Molés Julio. I Jornades d'investigació per als estudiants de la facultat de ciències de la salut. (Espanya). 22-04-2015. Docent. 2015.