Miñarro: «Espanya no està preparada per a l’arribada massiva de refugiats»

26/10/2015 | SCP

•  fluxos-migratoris fluixos-migratoris

D'esquerra a dreta: Teresa Díaz, Margarita Miñarro i Jesús García Cívico. | FOTO: Damián Llorens

La professora de l'Àrea de Dret del Treball i Seguretat Social, Margarita Miñarro, considera que «Espanya no està preparada per a l'arribada massiva de refugiats, té un sistema de reconeixement d'asil molt poc àgil, inadequat per a fer front a onades molt grans de sol·licituds i també hi ha mancances en drets prestacionals, fonamentalment per una limitació temporal».

En la seua opinió, la integració social serà clau en aquest procés de peticions d'asil, encara que Espanya, ha comentat, «té un problema addicional, que és l'alta taxa d'atur i això dificultarà la integració laboral dels refugiats». Per això assegura que «és imprescindible dissenyar, implantar i desenvolupar polítiques que siguin efectives i dirigides a la integració, perquè la integració és essencial».

Miñarro ha indicat que malgrat el Sistema Europeu Comú d'Asil (SECA) no existeix una normativa comuna, ni es pot donar una resposta comuna en l'àmbit europeu, i que en el cas d'Espanya hi ha moltes mancances en les polítiques desenvolupades en matèria d'integració de refugiats perquè «s'han deixat en mans de les ONGs amb pocs mitjans».

La professora ha intervingut en una jornada en la qual s'ha analitzat la incidència sociolaboral dels nous fluxos migratoris a Europa, les implicacions de la diversitat cultural derivada de la immigració en el mercat de treball i en l'empresa. En la jornada han participat també Jesús García Cívico, de l'Àrea de Filosofia del Dret de l’UJI; Teresa Díaz Aznarte, de l'àrea de Dret del Treball i de la Seguretat Social de la Universitat de Granada i Cristina Montañés de Creu Roja.

La jornada «Nous fluxos migratoris i multiculturalitat: incidència sociolaboral en l'Europa economicista» és una acció formativa finançada amb càrrec a la vuitena convocatòria d'ajudes per a projectes de recerca i formació «OPI-UJI: Migració i Interculturalitat» realitzada per l'Observatori Permanent de la Immigració de la Universitat.

Altres notícies de la FCJE:

Estudiants del Grau en Gestió i Administració Pública de l’UJI visiten el Parlament europeu