Una delegació xinesa procedent de Zibo visita l’UJI per a establir futures col·laboracions en el sector ceràmic

29/09/2015 | SCP

• Delegació de Zibo visita-xinesos-zibo _MG_3521in

Delegació de Zibo. | FOTO: Efraim Vidal

• Delegació de la Changzhou University visita-xinesos-zibo delegacio-xinesos

Una delegació de Xina formada per 19 membres del Govern, institucions i empreses de la regió de Zibo ha visitat la Universitat Jaume I, acompanyats per Jorge Bakali, consultor i president de la Societat Espanyola de Ceràmica i Vidre, i de Xermán de la Fuente, professor de recerca en l'Institut de Ciència de Materials d'Aragó.

El vicerector d'Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner, ha rebut a la delegació xinesa junt a la directora de l'Oficina de Relacions Internacionals (ORI), Mercedes Sanz; el director de l'Oficina de Cooperació en Recerca i Desenvolupament, Ismael Rodrigo; la delegada de l’UJI a la Xina, Beatriz Irún, i la tècnica de l'ORI, Berta Durán. L'objectiu de la visita és establir futures col·laboracions entre la Universitat Jaume I i les institucions de Zibo tant des del punt de vista acadèmic com empresarial i de recerca, amb especial èmfasi en el sector ceràmic.

Moliner ha assenyalat que «per a la Universitat Jaume I seria molt important establir relacions amb les universitats de la regió de Zibo i signar convenis de cooperació per a realitzar intercanvi d’estudiantat i professorat». Així mateix, ha recordat que l’UJI és l'única universitat espanyola que ha signat un acord de cooperació amb el Chinese Service Center for Scholarly Exchange, l'agència oficial del Ministeri d'Educació del Govern xinés, i que també existeixen convenis amb la Universitat de Hubei i la Universitat de Shandong.

A més, el vicerector ha afegit que «la visita d'aquesta delegació empresarial de Zibo és molt important donat el gran nombre de representants del Govern i empreses que la formen. La nostra institució està totalment oberta a iniciar vies de col·laboració i realitzar futures recerques conjuntes».

Per la seua banda, el representant de la Bureau of Science and Technology de Zibo, ha explicat que Zibo és un dels cinc clústers ceràmics més importants de la Xina i el Govern també està molt interessat en el desenvolupament de nous materials. «Estem impressionats per l’UJI i la importància que té la ceràmica en aquesta institució. És molt similar al futur desenvolupament que volem realitzar a Zibo i creiem que podem aprendre molt de vosaltres ja que la universitat té un gran vincle amb la indústria ceràmica. Esperem que la pròxima primavera puguem formar un grup per a iniciar un programa en aquesta universitat» ha assenyalat.

El pas de la delegació xinesa per la Universitat Jaume I s'ha completat amb una visita guiada al Servei Central d'Instrumentació Científica.

L’Institut de Materials Avançats de la Jaume I col·labora amb la Changzhou University

L'UJI ha rebut la visita d’una delegació xinesa de la Changzhou University formada per quatre professors i un vicerector d’aquesta institució amb la que l'Institut de Materials Avançats de l’UJI col·labora en un projecte d’investigació conjunt finançat pel departament de Ciència i Tecnologia de la província de Cantón.

La delegació xinesa s’ha reunit amb els professors de l’UJI i membres de l’INAM, Francesc Fabregat i Antonio Guerrero, i la vicerectora d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet, amb els que a més de concretar aspectes relacionats amb la investigació que estan realitzant també han estudiat la possibilitat d’establir un conveni de col·laboració acadèmica entre ambdues institucions que servisca per a potenciar temes d’investigació i l’intercanvi tant de personal docent i investigador com d’estudiantat. Un altre dels aspectes que també s’han abordat en la reunió és la realització,de cara al futur, de cursos per a grups d’estudiants xinesos.

Amb aquesta visita l’UJI continua ampliant i consolidant la seua relació amb diverses universitats xineses i ja són sis amb les que té signats convenis de col·laboració.

Fotografies de la delegació de Zibo