El grup de Robòtica Intel·ligent participa en la primera edició del Amazon Picking Challenge

08/06/2015 | SCP

Cinc membres del grup Robotic Intelligence Laboratory (http://robinlab.uji.es/) de l’UJI van viatjar a Seattle (EUA) l'última setmana de maig per a participar en la primera edició del Amazon Picking Challenge, un desafiament convocat com part del congrés ICRA 2015 i organitzat per la coneguda companyia Amazon.

El desafiament consistia en la creació i programació d'un robot que, en un temps limitat i sense danyar-los, agafara una sèrie d'objectes col·locats en els calaixos d'una prestatgeria per a col·locar-los en una caixa. Els objectes eren de 27 tipus diferents i variats en forma, grandària i característiques, des de caixes de galetes de cartó fins a pilotes en una bossa de plàstic transparent.

Per a afrontar el desafiament el grup va utilitzar un robot tipus Baxter (http://www.rethinkrobotics.com/baxter/), que és l'última adquisició del laboratori. El Baxter és un robot equipat amb dos braços manipuladors, càmeres i ultrasons, creat per a funcionar en presència d'éssers humans. Per a facilitar el treball, els investigadors del grup el van modificar i van crear manipuladors més adequats per a la tasca i kinects per a poder observar els objectes en tres dimensions.

El Laboratori d'Intel·ligència Robòtica de la Universitat Jaume I agrupa a investigadors que comparteixen un interès comú pel raonament espacial, la manipulació, la percepció i el moviment en el marc dels sistemes robòtics, i que mantenen sempre un punt de vista aplicat. Aquest desafiament s'adaptava bé a les característiques del grup, atès que des del principi el seu focus ha estat en la manipulació cognitiva per mitjà de la coordinació sensomotora de braços robots, mans i sistemes de percepció. El laboratori ha participat en diversos projectes internacionals i alguns dels seus sistemes de manipulació perceptual han tingut un impacte considerable, com l'UJI Librarian Robot, l'UJI On-line Robot o l'UJI Service Robot.

Gràcies a la participació en l'Amazon Picking Challenge, el grup va tindre la possibilitat de comparar el seu treball directament amb altres investigadors ja que en aquesta competició s’enfrontaven a alguns dels millors grups de robòtica del món com el Team MIT o el Berkeley-Picker.

La finalitat de la competició era promocionar la robòtica, per això tot el programari produït dins del marc d'aquest desafiament ha passat a ser d'accés lliure una vegada finalitzada la competició i està a disposició de tots els possibles investigadors o usuaris.

Altres notícies de l'ESTCE:

L'Escola acull l'exposició dels treballs realitzats per l'estudiantat de Disseny Industrial per al concurs «Shoestorming»

La professora de l’UJI Cristina Campos participa en un seminari sobre estratègia diferencial en la venda