Óscar Gual publica la novel·la «Los últimos días de Roger Lobus»

12/04/2015 | SCP

• Óscar Gual novela-gual oscar-gual-argot

Óscar Gual en la presentació de la seua novel·la a la llibreria Argot. | FOTO: VOX UJI

Óscar Gual, oficial de laboratori del Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia de la Universitat Jaume I, ha publicat la seua tercera novel·la titulada Los últimos días de Roger Lobus, de l'editorial Aristas Martínez.

La novel·la expandeix l'univers de Sierpe, la ciutat imaginària en la qual l'autor recrea les seues obres anteriors, i s'acosta a un dels temes recurrents de la literatura universal: la mort, amb una perspectiva sagaç i incòmodament divertida, allunyada de la gravetat i transcendència amb la qual habitualment ha sigut tractada. En aquesta ocasió, l’exalcalde de Sierpe, Roger Lobus, s'enfronta a un càncer terminal i, en aquest tràngol final, l'acompanyarà el seu fill politoxicòman Junior, autèntic protagonista de la novel·la.

Óscar Gual és enginyer informàtic per la Universitat Jaume I. Ha publicat les novel·les Cut and Roll (DVD Ediciones, Barcelona, 2008) i Fabulosos Monos Marinos (DVD Ediciones, Barcelona, 2010) i els seus relats han sigut inclosos en nombroses antologies com ara Odio Barcelona (Melusina, 2008), No tendrás casa en la puta vida (Melusina, 2009), Mi madre es un pez (Libros del Silencio, 2011) o Black Pulp Box (Aristas Martínez). Els seus textos també han aparegut en revistes com ara The Barcelona Review, Número Cero, Quimera, Bosquezo, El Puro cuento y Presencia Humana.