L’UJI participa en la pel·lícula «Compromeses. Dones que fan País» de l’associació ADONA’T

23/03/2015 | SCP

• Exposició ADONA'T adonat Adonat2

Inauguració de l'exposició al Museu de Belles Arts de Castelló. | FOTO: A. PRADAS

L’Associació de Dones Nacionalistes 'Terra' (ADONA’T) va estrenar el passat 1 de març, amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de la Dona, la pel·lícula Compromeses. Dones que fan País, en la qual ha col·laborat la Universitat Jaume I.

L’acte de presentació, que es va celebrar al Museu de Belles Arts de Castelló, va estar a càrrec de Dolores Mallén, professora del departament d’Educació de l’UJI, i va comptar amb la presència del rector de la Jaume I, Vicent Climent; la presidenta d'ADONA'T, Rosa Maria Rubio; i les dones protagonistes del llargmetratge. A més, en acabar la projecció de la pel·lícula, la Conlloga la Muixeranga de Castelló va mostrar al pati del Museu algunes de les seues figures.

Compromeses. Dones que fan País és un documental que mostra el compromís social i polític per la transformació del país que, des de diferents àmbits, tenen nou dones de les comarques castellonenques, entre les quals es troba Olga Carbó, responsable del Programa d'Atenció a la Diversitat de la Universitat Jaume I. Així mateix, el projecte es completa amb una exposició de fotografies i històries sobre les protagonistes del documental.

L’exposició es pot visitar fins al 31 de març al Museu de Belles Arts de Castelló i en la cloenda, que se celebrarà l’últim dia d’exhibició a les 18.30 hores, es tornarà a projectar la pellícula en pantalla gran i es lliurarà a les protagonistes un llibre/DVD, en el qual s’inclou un text del rector de l’UJI, entre els d’altres personalitats.