La Jaume I presenta una edició crítica del llibre «Misión de la universidad» de José Ortega y Gasset La publicació ha sigut editada pel catedràtic de Literatura Espanyola de la Universitat Jaume I, Santiago Fortuño

02/03/2015 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el catedràtic de Literatura Espanyola de l’UJI, Santiago Fortuño, van presentar el passat 17 de febrer a la Llotja del Cànem una edició crítica del llibre Misión de la Universidad de José Ortega y Gasset.

Misión de la Universidad és la reflexió d'Ortega y Gasset sobre una institució que coneixia administrativament i vivencialment. Segons va explicar Fortuño «en aquesta obra Ortega y Gasset reflexiona sobre com veu la universitat, quines són les seues deficiències, quina és la teràpia per a esmenar els defectes que troba en la universitat espanyola i, al mateix temps, és un assaig en el qual combina molts dels pensaments i idees principals que ell ja havia desenvolupat en obres anteriors».

La universitat que coneixia el filòsof espanyol ha canviat substancialment des de 1930, quan es va dictar la conferència que inspira aquest llibre, però la pregunta sobre quin lloc ha de tenir assignat la universitat en l'educació, a què ha d'aspirar, segueix present en l'actualitat, en opinió del rector de l'UJI, Vicent Climent. «Encara que la universitat ha canviat des dels temps d’Ortega fins ara, el model continua vigent. Potser les universitats s’han complicat en estructura però al final la missió de la universitat, que és formar professionals, els investigadors del futur i interaccionar amb la societat i formar-la, té una gran vigència» va afirmar.

Així, per a analitzar el present i el futur de la universitat les reflexions d’Ortega y Gasset encara són un text a tenir en compte, un text que es presenta complet i enriquit en aquesta edició crítica del professor de l’UJI Santiago Fortuño.