Un 85% de l’estudiantat de l’UJI secunda la vaga contra el 3+2

28/02/2015 | SCP

• Vaga vaga Vaga_estudiant_15DLL12-350

Concentració contra la reforma a l'Àgora en la jornada de vaga. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

Un 85% de l’alumnat de la Universitat Jaume I es va sumar a la vaga que es va celebrar el passat 26 de febrer en rebuig del Decret del Govern per a la reforma dels estudis universitaris, convocada pels sindicats de l’estudiantat amb el suport de la Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública (PUDUP).

Tant des de la PUDUP com des del Consell de l’Estudiantat es va posar de manifest que «aquesta transformació de les titulacions a l’esquema 3+2 incrementarà les desigualtats entre universitats, encarirà el cost dels estudis universitaris, dificultarà l’accés a l’Educació Superior a l’estudiantat amb menys poder adquisitiu, reduirà encara més el finançament de les Universitats Públiques i obrirà les portes a noves retallades en professorat».

Com a mesura de protesta front a aquesta reforma del sistema universitari, es va celebrar a l’Àgora universitària una concentració organitzada per la PUDUP. Així mateix, el Consell de l’Estudiantat i els membres de la plataforma van instar a la comunitat universitària a participar en les dues manifestacions que van tindre lloc als carrers de Castelló.