La Jaume I rep la primera Alta Distinció de la Província de Castelló

26/02/2015 | SCP

• Universitat Jaume I de Castelló distincio-diputacio uji

Les distincions es lliuraran el pròxim 7 de març.

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha agraït en nom de tota la comunitat universitària la concessió al campus castellonenc de la primera Alta Distinció de la Província de Castelló, que concedeix la Diputació. Climent ha agraït el premi a tota la corporació provincial, que de manera unànime ha acordat que la primera Alta Distinció de la Província de Castelló que atorga la Diputació siga a la universitat pública d’aquestes comarques. D’aquesta manera, la Diputació reconeix la fonamental contribució de la universitat al territori provincial, el seu creixement i desenvolupament del talent i la cerca d’oportunitats, segons ha destacat el president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner.

Climent ha remarcat que aquest guardó demostra que la Universitat Jaume I, la universitat pública de Castelló, és un projecte col·lectiu que continua, quasi 25 anys després de la seua creació, generant el mateix consens social sobre la seua utilitat i necessitat, i que «l’UJI és el gran patrimoni de futur de tots els castellonencs». En aquest sentit, ha remarcat que aquesta Alta Distinció evidencia que la Jaume I no és només la universitat de la ciutat de Castelló, sinó de tots els seus pobles i comarques, on ha irradiat el seu treball de docència, recerca i extensió de la cultura des de molts diferents àmbits.

Per últim, el rector de la Universitat Jaume I ha felicitat a Moliner per la creació de les distincions provincials, uns premis amb els quals es pretén valorar el treball i el talent de la gent de Castelló, unes qualitats molt necessàries per al futur de qualsevol societat de progrés. Juntament amb la Universitat Jaume I, la Diputació de Castelló ha atorgat les distincions al mèrit cultural a les bandes de música de la província, al mèrit solidari al Pare Ricardo, al mèrit innovador a l’empresari Pep Gómez i al mèrit esportiu al tenista Roberto Bautista. Totes les distincions es lliuraran el pròxim 7 de març de 2015 en l’acte solemne del Dia de la Província.