L'Associació de Ràdios Universitàries rep el Premi honorífic «Mariano Cebrián» El premi s’ha entregat en el transcurs del VII Seminari Ràdio i Xarxa celebrat a Saragossa

16/02/2015 | SCP

• Premi honorífic «Mariano Cebrián» premi-radio premi_radio

Entrega del premi honorífic «Mariano Cebrián». | FOTO: VOX UJI

L'Associació de Ràdios Universitàries (ARU), a la que pertany l’emissora de la Universitat Jaume I, Vox UJI Ràdio; ha rebut el Premi honorífic «Mariano Cebrián» a la innovació radiofònica promogut per Aragón Radio i el grup d’investigació «Comunicación e información digital» de la Universitat de Saragossa. El premi s’ha entregat en el transcurs del VII Seminari Ràdio i Xarxa que organitzen Aragón Radio i la Universitat Internacional Menéndez Pelayo (UIMP), amb la col·laboració de ADEA Club de Marketing i l'Acadèmia Espanyola de la Ràdio.

Aquest guardó, que també ha rebut l’Associació Espanyola de Ràdio Online (AERO), es concedeix per primera vegada per reconèixer la tasca que ambdues associacions realitzen per promoure la investigació i el desenvolupament tecnològic de la ràdio. El guardó porta el nom de Mariano Cebrián en record d’aquest investigador i catedràtic de la Universitat Complutense de Madrid, considerat un dels principals referents de l’adaptació de la ràdio a l’entorn digital. Després d’aquesta primera entrega honorífica, el premi es convocarà amb caràcter anual en dos categories, el millor projecte o programa de ràdio en línia i el millor treball d’investigació o tesis doctoral.

El president de ARU, Miguel Ángel Ortiz, ha afirmat que aquest premi «contribuirà a donar major visibilitat a la nostra activitat com a medis de divulgació científica». A més reconeix que «ha sigut un honor que el premi porte el nom d’un dels més prestigiosos investigadors, amb el que molts dels que treballen en la ràdio universitària van poder compartir en les aules el seu entusiasme per la ràdio».

Dia Mundial de la Ràdio

ARU va celebrar per quart any consecutiu el Dia Mundial de la Ràdio amb l'emissió, el passat 13 de febrer, de diverses peces creatives elaborades per 16 emissores universitàries, entre elles Vox UJI Ràdio.

Durant la jornada, les ràdios universitàries van emetre una sèrie de peces radiofòniques de curta durada (no més de cinc minuts) en les quals col·laboradors de les diferents emissores participants responien a la pregunta de per què s'ha de celebrar l'existència de la ràdio marcant un dia en el calendari. D'aquesta manera es van recordar moments radiofònics destacats, personatges inoblidables, així com altres aspectes com la tecnologia en la ràdio i el seu desenvolupament.

Web de ARU: http://www.asociacionderadiosuniversitarias.es/

Vox UJI Ràdio http://www.radio.uji.es/