L’UJI exigeix la restitució de RTVV quan es compleix un any del seu tancament

09/12/2014 | SCP

Un any després del cessament de les emissions de RTVV, la Universitat Jaume I, a través de la Comissió Interuniversitària en favor d'una Radiotelevisió Pública Valenciana, integrada per representants de les cinc universitats públiques de la Comunitat Valenciana, exigeix la restitució del servei públic de radiotelevisió per al nostre territori.

Ara més que mai és necessari comptar amb una informació plural, desgovernamentalitzada i de qualitat; amb una comunicació institucional i comercial responsable, que estiga al servei del desenvolupament econòmic i social del territori; amb un entreteniment de qualitat, que permeta construir una identitat cultural i una projecció de la cultura i la llengua valencianes i que puga viatjar més enllà de la nostra terra.

Un any després del tancament de RTVV s'ha posat de manifest que l'existència d'una radiotelevisió pública de proximitat és una condició necessària per a tenir un sector audiovisual fort, que siga motor de la innovació i un suport ferm per al desenvolupament d’una economia basada en el coneixement.

En definitiva, la creació d'una nova radiotelevisió valenciana, de qualitat i en valencià, és un projecte d'enorme valor estratègic per al desenvolupament de les indústries culturals i creatives a la Comunitat Valenciana, té una enorme rellevància per al món educatiu, i, en definitiva, és clau per a la creació d'una societat més plural, més lliure, més justa i més democràtica.

És per tot això que es reclama la necessitat de sumar esforços de totes les associacions professionals, dels partits polítics, de les organitzacions socials, culturals i cíviques, de les universitats i del món educatiu, en general, per a recuperar aquests serveis públics.

En aquest lamentable primer aniversari, l’UJI transmet la seua solidaritat i absolut suport als extreballadors de la radiotelevisió pública, i també al sector audiovisual en general, on s'han perdut milers de llocs de treball en els darrers anys. Per tot això es considera urgent i improrrogable l'existència d'una radiotelevisió pública, de qualitat i en valencià, d’acord amb el que correspon a una societat avançada.

Concentració i taula redona organitzada per CoopCom

L'associació CoopCom, creada per estudiantat de l'UJI, va organitzar una concentració a l’Àgora per l’aniversari del tancament de RTVV en la qual es va llegir un manifest que demanava una nova RTVV veritablement pública, en valencià i de qualitat.

Així mateix, es va celebrar una taula redona amb diverses persones convidades representants de la cultura valenciana i dels extreballadors de RTVV. Hi van participar Miquel Ramos, periodista i membre del grup Obrint Pas; Abel Campos, extreballador de RTVV; Toni Vizcarro, delegat de Castelló per la Llengua, i Estela Bernad, membre de l'últim comité exectiu de RTVV. Entre altres qüestions, es van tractar les causes i conseqüències del tancament, quina és la RTVV que es vol o si és possible reobrir el mitjà.

Fotografies