Juan Luis Gómez Colomer és nomenat membre del Scientific Advisory Board

09/12/2014 | SCP

El catedràtic de la Universitat Jaume I Juan Luís Gómez Colomer ha sigut proposat pel president de la societat científica alemanya, Max-Planck-Gesellschaft i el professor i doctor Martin Stratmann com a membre del Scientific Advisory Board  (Comitè Assessor Científic) competent per a assessorar i avaluar l’activitat científica de l’Institut Max-Planck de Dret Penal estranger i internacional de Friburg de Brisgovia (Alemanya).

Aquest títol suposa una especial distinció a la trajectòria científica del professor Gómez Colomer ja que fins al moment només han sigut seleccionats dos catedràtics espanyols. El nomenament oficial es va fer efectiu el passat 1 de desembre i per un termini de sis anys, renovable per uns altres sis sols una vegada.

Juan Luís Gómez Colomer es va llicenciar en Dret, es va graduar en Criminologia en 1977 i es va doctorar per la Universitat de València en 1981. Va ampliar els seus estudis en la Universitat de Friburg de Brisgovia (Alemanya) i ha col·laborat amb institucions alemanyes tan prestigioses com el Servei Alemany d'Intercanvi Acadèmic, la Societat Max-Planck (MPG) i la Fundació Alexander von Humboldt i en l’actualitat és president d’aquesta associació a Espanya. A més ha col·laborat amb el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i el Ministeri d'Educació i Ciència (Programa Salvador de Madariaga).

Ha desenvolupat la seua extensa trajectòria investigadora en les àrees de Dret Processal Civil i Penal, investigació materialitzada en la publicació de més de 12 manuals i monografies i de més de 170 articles i altres publicacions, que abasten tots els camps del Dret Processal. Ha impartit al voltant de 500 conferències per tot el món; ha dirigit més d'una desena de tesis doctorals, i ha participat com a investigador principal de qualificats projectes de recerca. És consultor internacional, i ha assessorat en temes legals de Dret Processal Civil i Penal a Costa Rica, Hondures, Paraguai i Nicaragua; també ha col·laborat en l'explicació de la reforma processal penal a Mèxic, Argentina, Xile, Brasil i Perú, la qual cosa li converteix en un referent a nivell nacional i internacional.