Les empreses del Castelló Global destaquen la influència d'aquest programa en el canvi de mentalitat com a emprenedors

09/12/2014 | SCP

La fase de formació de la segona edició del Castelló Global Program per a l'acceleració i creixement empresarial ha finalitzat amb una sessió de presentació dels nous projectes seleccionats. Durant l'esdeveniment, les empreses han pogut posar en pràctica tot el coneixement adquirit durant les últimes setmanes davant d'inversors, empresaris, cos docent i equip organitzador.

L'esdeveniment ha comptat amb la participació del diputat de Promoció Econòmica, Vicente Sales, en representació de la Diputació de Castelló, promotora, al costat de la Universitat Jaume I, d'aquesta iniciativa que en el seu segon any d'organització confirma la seua eficàcia com a eina per a potenciar el creixement i la competitivitat del teixit empresarial de la província de Castelló.

Les nou empreses seleccionades aquest any, provinents de cinc sectors diferents i que operen en tota la província de Castelló, destaquen la capacitat que té el programa per a ampliar el seu enfocament empresarial. De fet, totes recomanen el programa tant a PIMES amb ganes d'aprendre i créixer, com a start-ups i empreses innovadores o en cerca de finançament.

Entre les raons per fer-ho, les empreses participants destaquen la capacitat del programa per a oferir eines de gestió innovadores, fer contactes, fixar conceptes bàsics d'estratègies de creixement, oferir una visió global de l'empresa i oferir formes de millora adaptades a les diferents necessitats.

Des d'Espaitec, entitat organitzadora del Castelló Global Program, destaquen que moltes de les empreses finalitzen el programa amb un replantejament de la seua idea de negoci. En aquest procés de canvi, els emprenedors incorporen el coneixement adquirit i compten amb els contactes establerts per dur-lo a terme. Durant les properes setmanes les empreses es reuniran amb Espaitec per analitzar formes de continuïtat.

Amb aquest programa la Universitat Jaume I reforça el seu impuls a l'economia local, i aposta per una economia basada en el coneixement i la innovació que marque les directrius que cal seguir en els propers anys.