La Universitat Jaume I celebra el Dia contra la violència de gènere

24/11/2014 | SCP

•  violencia-genere _MG_7269in

Exposició «Dones al límit» d'ADONA'T al vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

La Universitat Jaume I commemora un any més el 25 de novembre, el Dia de l’eradicació de la violència contra les dones, amb diverses activitats i iniciatives.

Des de l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere Purificación Escribano (IF) es celebren les jornades «Deu dies contra la violència de gènere». Les activitats es van iniciar el passat 19 de novembre al vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials amb una instal·lació realitzada per l’alumnat de Didàctica de les Arts Plàstiques de 4t curs del Grau de Mestre i Mestra en Educació Primària anomenada «Teixint Trames», una exposició de cartells per l’eradicació de la violència de gènere així com l’espai de reflexió i denúncia «Pati de llum» on la comunitat universitària pot deixar els seus missatges.

Així mateix, el 24 de novembre, a les 16 hores, tindrà lloc la Trobada Purificación Escribano de l’estudiantat contra la violència de gènere a la Sala de Graus de la Facultat de Ciències Humanes i Socials. El 25 de novembre de 2014, Dia de l’eradicació de la violència contra les dones, l’institut donarà suport a les accions que els diferents grups de dones duen a terme per a visibilitzar i treballar contra la violència de gènere en aquest dia. En darrer lloc, les activitats finalitzaran el 27 de novembre a les 12 hores, amb la presentació del microrrelatari de 2013, «Grita/Crida», a la Sala de Graus 2 de la FCHS.

A banda d’aquests actes, l'IF ha convocat la tercera edició del seu concurs de microrrelats amb el títol «El desafiament per l'eradicació de la violència contra les dones». Els microrrelats es poden presentar en castellà o valencià, i es poden enviar a microrrelatos.if@gmail.com fins al 19 de desembre.

X Seminari Estatal Isonomia Contra la Violència de Gènere

La Fundació Isonomia, amb la col·laboració de l'Institut de la Dona i de l'Ajuntament de Castelló, va celebrar el passat 13 de novembre el X Seminari Estatal Isonomia Contra la Violència de Gènere amb el títol «Impactes tecnològics: noves formes de violència contra les dones i noves possibilitats d'acció i prevenció», el qual va tindre un gran èxit d’assistència  amb un total de 180 persones inscrites.

En el seminari es va fer entrega del X Premi Estatal Isonomia contra la Violència de Gènere que enguany va recaure en la Federació de Dones Joves. María Jesús Girona, presidenta de la Federació, va ser l’encarregada d’arreplegar el premi, que va consistir a un gravat collage elaborat per l’artista Pilar Edo.

Així mateix, la Fundació Isonomia, amb la Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Castelló i la col·laboració de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Castelló, va organitzar el 24 de novembre una performance amb materials de reciclatge en sis estàtues de dones de la ciutat de Castelló.

Seminari Literatura Infantil i Juvenil (LIJ) i Violència de Gènere

Per la seua part, la Unitat d´Igualtat de l'UJI, el grup GIE Educació crítica i Gènere i la Unitat de Suport Educatiu (USE) de la Universitat Jaume I organitzen el 2 i el 9 de desembre el I Seminari Literatura Infantil i Juvenil (LIJ) i Violència de Gènere amb l’objectiu d’ensenyar a analitzar, criticar, reflexionar i transformar les representacions culturals del currículum (explícit i ocult), des d'una lectura dialògica i crítica de textos i imatges, a partir d´una (re)construcció de l´imaginari de LIJ lligat a la violència de gènere. Al llarg de dos sessions es faran diferents activitats com conferències i tallers en el Centre de Postgrau.