El Paranimf inicia el nou curs amb Maria del Mar Bonet i Jorge Pardo

15/09/2014 | SCP

El Paranimf de la Universitat Jaume I puja de nou el teló amb motiu de l'inici del curs acadèmic amb dues actuacions musicals de primer nivell: el concert inaugural del festival Trovam!, que serà a càrrec de Maria del Mar Bonet + Tomàs de los Santos + Borja Penalba, i l'espectacle Huellas de Jorge Pardo Trío. El Paranimf iniciarà la venda d'entrades per a la programació del primer trimestre del curs el dimarts 9 de setembre de 2014. Les entrades poden adquirir-se en la web www.paranimf.uji.es i en taquilla els dimarts d'11 a 13 hores i de 16 a 18 hores; dues hores abans dels espectacles de teatre, música i dansa, i mitja hora abans de les projeccions de cinema.

El dijous 2 d'octubre el Paranimf acollirà el concert de Maria del Mar Bonet, que presentarà el seu nou directe, un treball format per una selecció de les peces més emblemàtiques del seu repertori combinada amb alguna sorpresa inèdita. Al costat de Bonet actuarà Tomàs de los Santos, un dels cantautors més destacats de la música valenciana, i el compositor valencià Borja Penalba, autor dels arranjaments de les cançons de tots dos intèrprets.

El divendres 3 d'octubre serà el torn del prestigiós saxofonista Jorge Pardo, qui presentarà el seu últim àlbum Huellas al costat del guitarrista Josemi Carmona i el ballarí José Manuel Ruiz, «Bandolero». De bagatge musical perpetu, curiós, estudiós i apassionat de qualsevol música que es creua en el seu camí, Pardo ha sigut guardonat per la Academie du Jazz francesa com a músic europeu de l'any.

La programació musical continuarà el dissabte 4 d'octubre amb l'actuació del grup Monodesnudo, que oferirà un concert teatralitzat que comptarà amb la participació especial de Jorge Pardo al saxo i flauta i de Amy Jo Doherty a la veu. El 8 d'octubre serà el torn d'Albert Pla i el guitarrista Diego Cortés, que realitzaran un repàs de les millors cançons de Pla, cançons que expliquen històries tràgiques i delirants, quotidianes i sorprenents, delicades i brutals.

L'últim concert d'aquest primer trimestre, serà el tradicional Concert de Nadal, a càrrec de la Big Band UJI, que tindrà lloc el 18 de desembre, sota la direcció de Ramón Cardo.

Cicles de cinema

Pel que fa al cinema, l’UJI continua amb el cicle «Nou cinema», en col·laboració amb la Filmoteca de l’IVAC, en el qual es podran veure algunes de les propostes més atractives del cinema menys comercial: la coproducció islandesa i alemanya Hross í oss (Of Horses and Me); Omar, film palestí que va ser premiat al Festival de Cannes i també va competir en els Òscars 2013; la també premiada pel·lícula xinesa Tian zhu ding (Un toc de violència); la nord-americana Short Team 12 (Les vides de Grace) i Tusen ganger god natt (A thousand times good night) protagonitzada per Juliette Binoche i Nikolaj Coster-Waldau.

A més, es realitzarà una nova edició del cicle «En pantalla gran: joies de la història del cinema» que en aquesta ocasió realitzarà un homenatge a la figura de Charles Chaplin amb la projecció de sis pel·lícules emblemàtiques de l'actor i director: Shoulders Arms! (Armes a l'espatlla!), The Kid (El noi), The Gold Rush (La quimera de l'or), The Circus (El circ), City Lights (Llums de la ciutat) i Limelight (Candilejas).

L’UJI també projectarà el documental Five days to dance (dirigida per Pepe Andreu i el professor de la Jaume I Rafa Molés) els dies 22 i el 23 de novembre. A més el dissabte 22, juntament amb el visionat de la pel·lícula, els espectadors podran participar en un col·loqui amb part de l'equip del film.

Teatre i dansa

Quant a la programació teatral, a més d'acollir diferents actuacions del Reclam, el 17 d'octubre actuarà al Paranimf el conegut pallasso Marcel Gros, que presentarà el seu espectacle per a tots els públics La gran A…ventura (historia de un payaso). L’UJI també ha programat per al 23 d'octubre l'espectacle de dansa contemporània NAN Nortasun Agiri Nazionala = Documento Nacional de Identidad, de la companyia Ertza dantza. Finalment, el 20 d'octubre, tindrà lloc la representació de l'obra Assajant Ubú, dirigida per Cesca Salazar.

A més, cal estacar que l'edifici acollirà durant aquest trimestre altres activitats com ara el Festival Audiovisual Universitari Oculus o Made in UJI, una projecció de curtmetratges dels alumnes del Grau en Comunicació Audiovisual.

Altres notícies:

L’UJI obri la matrícula per als cursos de cine, escriptura creativa, dansa, teatre i música