Més de 250 investigadors analitzen les vies d'eixida de la crisi al congrés de l'Associació Científica d'Economia i Direcció de l'Empresa

15/09/2014 | SCP

El XXIV Congrés de l'Associació Científica d'Economia i Direcció de l'Empresa (ACEDE), amb el lema «Paisatges per a després d'una crisi», ha reunit més de 250 investigadors i professionals a la Universitat Jaume I amb l'objectiu de debatre sobre els reptes amb els quals s'enfronten les organitzacions en l'actual context econòmic i social de recessió i plantejar possibles vies de resolució de la crisi.

La inauguració del congrés va estar a càrrec del rector de l'UJI, Vicent Climent; l'alcalde de Castelló, Alfonso Bataller; la presidenta d'ACEDE, Zulima Fernández; el degà de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, Rafael Lapiedra, i els codirectors del congrés, Xavier Molina i Juan Carlos Bou.

Climent va afirmar que el debat sobre la crisi s'ha de fer des de la universitat perquè és on resideix el coneixement i es pot compartir des de l'objectivitat. Així mateix, va assenyalar que «la pitjor de les retallades no és l'econòmica, sinó deixar les noves generacions amb un futur delmat», per la qual cosa va instar els investigadors a «treballar amb rigor per a posar en l'horitzó les portes d'una nova situació». Per la seua banda, Bataller va destacar la necessitat d'aprendre del fracàs per a crear una nova realitat i generar noves oportunitats que impulsen el creixement tant econòmic com social.

En el congrés es van presentar al voltant de 230 treballs d'investigadors de més de 50 universitats i escoles de negocis sobre responsabilitat social corporativa, màrqueting, creació d'empreses, recursos humans o finances.