Publicacions de la Universitat Jaume I presenta el llibre «Les tecnologies digitals en la producció literària»

22/07/2014 | SCP

La Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I va acollir el passat 17 de juliol la presentació del llibre Les tecnologies digitals en la producció literària, en el marc del curs d’estiu «Televisió, cinema i llengua: un reflex de la realitat?». L’acte va comptar amb la presència del professor Germà Colón, recentment guardonat per la Xarxa Vives d’Universitats.

Germà Colón manifesta al pròleg que «el futur, doncs, sembla pertànyer a la lectura digital i a les llibreries en línia com a font de comercialització. Aquest fet pot implicar també un canvi en el procés de lectura. I així, la lectura lineal pot arribar a ser substituïda per una construcció literària que abrace la conjunció de textos, imatges, pel·lícules, etc., per a expressar una única realitat. Tot plegat, lluny de ser empobridor, obre una nova perspectiva per al desenvolupament i la plasmació formal de la literatura i del pensament creatiu».

Publicacions de la Universitat Jaume I ha publicat ja 13 volums patrocinats per la Fundació Germà Colón i coordinats pel mateix professor Colón, amb altres autors com ara Santiago Fortuño, Lluís Gimeno, Tomàs Martínez, etc.