La Facultat de Ciències Humanes i Socials aborda en una jornada les vies de millora de la docència en el Treball de Fi de Grau

25/07/2014 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  • Seminari TFG seminari-permanent seminari-permanent

    D'esquerra a dreta: Laura Santamaria, Isabel García Izquierdo i Rosa Agost. | FOTO: DIEGO CLIMENT

La Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I va organitzar el passat 21 de juliol la I Jornada del Seminari Permanent d’Innovació Educativa «Els treballs de fi de grau: anàlisi dels aspectes docents i organitzatius» amb la finalitat de fer propostes de millora en el disseny del treball de fi de grau (TFG) per a agilitzar els processos i millorar els aspectes metodològics d’aquesta assignatura.

La inauguració de la jornada va ser a càrrec de la vicerectora d’Estudis, Isabel García Izquierdo, i la degana de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, Rosa Agost. La vicerectora va destacar la dificultat del disseny i implantació d’aquesta assignatura per la diversitat en els títols de la Facultat i va subratllar la necessitat de millorar l’actual sistema. Per la seua part, la degana va explicar que aquest és el segon any que cinc dels graus de la Facultat fan front al TFG i el primer any en altres quatre, per la qual cosa era el moment idoni per a fer una anàlisi dels problemes que han sorgit i proposar alternatives entre els agents implicats a l’UJI i també amb altres universitats.

En aquest sentit, per tal d’obtenir una visió més àmplia, en la jornada va participar la degana de la Facultat de Traducció i Interpretació de la Universitat Autònoma de Barcelona, Laura Santamaria, i la vicedegana d’Estudis de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València, María Jesús Perales, que van abordar les implicacions docents i laborals de la gestió dels TFG i la tutorització i avaluació del TFG, respectivament.

Els objectius bàsics de la jornada eren avaluar el procés de gestió i coordinació del professorat implicat, analitzar els aspectes metodològics, fer una síntesi dels punts forts i febles del TFG i valorar qualitativament i quantitativament alguns aspectes docents més concrets, com són la càrrega de treball del professorat i de l’alumnat, el procés d’elaboració i defensa del TFG i els resultats obtinguts per l’alumnat.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions