L’UJI presenta la revista «kult-ur» sobre la cultura de la ciutat

24/07/2014 | SCP

• Kultur kultur presentacion-kultur

Acte de presentació de la publicació a la Llotja del Cànem. | FOTO: VOX UJI

La Llotja del Cànem va acollir el passat 22 de juliol la presentació de kult-ur. Revista interdisciplinària sobre la cultura de la ciutat. L’acte va comptar amb la presència del vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, Wenceslao Rambla, i del director de la revista, Paco Marco.

Rambla va assenyalar que aquesta revista aborda «els aspectes actuals de la ciutat des del punt de vista teòric, filosòfic i sociològic, és a dir, analitza el desenvolupament i la vida de l’ésser humà en la societat». Per la seua part, Marco va explicar que la revista sorgeix com un projecte del Seminari Garbell, un grup de treball sobre teoria de l’educació que està emmarcat en el Programa d’Extensió Universitària. «La revista serà només en línia, es publicarà dues vegades a l’any i cada número tindrà un caràcter monogràfic en la secció principal. A més, l’obrirem a col·laboracions; no ha de ser una revista de caràcter endogàmic perquè hi publique la gent de la Universitat, sinó que és precisament per a obrir-la a la gent de fora», va apuntar el director de la revista. Així mateix, va afegir que les publicacions periòdiques de la revista es complementaran amb un blog.

La revista kult-ur es constitueix com un espai acadèmic multidisciplinari d’investigació i assaig que s’aproxima a la complexitat de tot allò que s’ha relacionat amb els modes de viure en la ciutat, però que presta una atenció especial a les seues modalitats emergents, a les noves formes de convivència i a les converses de qualsevol tipus que es generen al seu si. En suma, kult-ur pretén ser un camp obert on es poden reunir consideracions diverses sobre les cultures de la ciutat: des de l’articulació territorial fins a les activitats econòmiques, socials, polítiques, —públiques i privades—, la governança i el desenvolupament local, la participació ciutadana, el canvi de model social, etc.

Revista: http://www.e-revistes.uji.es/index.php/kult-ur/index

Blog: http://kultur.peu-uji.es/index.php/es/