22/05/2014 | SCP

La Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques va acollir el passat 15 de maig la defensa dels projectes finals del Grau Universitari Sènior en Ciències Humanes i Socials del curs 2013/2014 del programa de Formació Permanent de la Universitat Jaume I. El director acadèmic de la Universitat per a Majors, Salvador Cabedo, va presidir aquest acte, que va comptar també amb la presència de la coordinadora d’aquest programa, Pilar Escuder, i el professorat tutor dels diferents projectes d’investigació.

Els alumnes de tercer curs dins del programa de formació permanent tenen la possibilitat de realitzar en arribar a tercer curs un projecte d’investigació guiats, segons la temàtica, pel personal docent i investigador de la Universitat Jaume I. Mitjançant aquesta dinàmica de desenvolupament d’una investigació els estudiants han après el procés sistemàtic, organitzatiu i objectiu de treballar en un tema; han augmentat així el seu coneixement i l'han trasmès a la resta.

En aquest curs acadèmic 2013/2014 s'han presentat un total de 35 treballs sobre diverses temàtiques, com ara: «Evolución de los Montes de Piedad y las Cajas de Ahorros», «Las setas de la provincia de Castellón», «Memorias de un empresario teatral (Teatro Principal de Castellón, 1979-1998)», «Esmaltes sobre metal», «ONGD Manos Unidas»,«Monasterio de l’Oliva», «Actor: ángel o diablo», «El ferrocarril en España», «La alcazaba de Onda», «Hospitales medievales en la provincia de Castellón», etc.

El programa de formació universitària per a persones majors ofereix un ambient adequat perquè puguen intercanviar coneixements d’ordre científic que els faciliten el desenvolupament intel·lectual i humà en general. També possibilita la creació d’espais de reflexió i de llibertat per a l’intercanvi de coneixements i experiències.

Tots els treballs estan publicats a la pàgina web www.mayores.uji.es i es difonen a través de la revista Renaixement.