Més de 240 alumnes de batxillerat participen a l’UJI en les Olimpíades de Valencià i Economia

28/04/2014 | SCP

Més de 200 alumnes de batxillerat de 15 instituts van participar en la segona edició de l’Olimpíada Local de Valencià que es va realitzar el passat 12 d’abril a la Facultat de Ciències Humanes i Socials, impulsada per la FCHS amb el suport acadèmic de l’Àrea de Filologia Catalana i els centres de batxillerat.

L’objectiu de l'Olimpíada de Valencià és fomentar la visibilitat, l’interès i el reconeixement de la llengua en els diferents nivells educatius i, en aquest cas, als instituts de batxillerat. Amb aquesta iniciativa es pretén a més encetar una nova via per a dinamitzar l’ensenyament i l’aprenentatge en català i del català als centres fent una acció alhora de sensibilització i suport al professorat de valencià.

El mateix dia de l'Olimpíada de Valencià també va tenir lloc l’Olimpíada d’Economia, en la qual van participar prop de 35 alumnes, que van realitzar la prova sobre el temari d’Economia de primer i Economia de l’Empresa de segon.

Premis per als guanyadors

En el cas de l’Olimpíada de Valencià, la Facultat de Ciències Humanes i Socials atorgarà els següents premis: primer premi (500 euros per parella), segon premi (350 euros per parella)  i tercer premi (200 euros per parella). A més, si l’alumnat guanyador es matricula a la Jaume I en qualsevol titulació de l’oferta acadèmica, tindrà la possibilitat de gaudir dels avantatges del programa Sóc olímpic i obtindrà un premi al rendiment acadèmic de 600 euros.

Pel que fa a l’Olimpíada d’Economia, la Universitat Jaume I concedirà als tres alumnes guanyadors de la fase local un premi de 100 euros, i un premi extra de 600 euros en el cas que es matriculen per al curs 2014-2015 en qualsevol de les titulacions que s'ofereixen a la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.