Joan Fontcuberta: «Dediquem tant de temps a fer fotos que no les contemplem»

10/02/2014 | SCP

• Fontcuberta fontcuberta foto_01_Joan_Fontcuberta_DLL010-350

Joan Fontcuberta ha desenvolupat una activitat plural com a docent, crític, comissari d'exposicions i historiador. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

El prestigiós fotògraf Joan Fontcuberta va plenar el Paranimf de l’UJI el passat 7 de febrer amb la conferència «La condició post-fotogràfica». En la seua intervenció va reafirmar la seua teoria de la dedicació del temps a la pressa de la fotografia en la qual assenyala que «dediquem tant de temps a fer fotos que no les contemplem».

Segons el fotògraf, «Ens hem convertit en un “homo fotogràficus”, ja que tota la població es fotògrafa». La fotografia abans podia ser considerada com un aspecte màgic, ara té un aspecte secular, va afirmar.

D’altra banda, Fontcuberta va assenyalar que tan sols s’està prenent consciencia dels canvis tecnològics i va destacar les dues revolucions tecnològiques digitals dels anys 80: la primera, la de les càmeres digitals i el retoc digital; la segona, la popularització d'internet, ja que es genera una iconosfera totalment diferent al panorama anterior.

Fontcuberta ha sigut professor a la Universitat Pompeu Fabra de professor en els estudis de Comunicació Audiovisual, i en universitats com la Harvard University de Cambridge o la Universitat de Wales, entre d’altres. A més, ha realitzat varies exposicions en espais destacats i ha rebut premis com el Premi Nacional de Fotografia en 1998  i el Premi Nacional de Cultura en la categoria d'Arts Visuals de la Generalitat de Catalunya en 2011. En 2013 li ha sigut concedit el Premi Hasselblad.

Altres notícies de la FCHS:

El màster ELIT de l’UJI lliura els diplomes als alumnes que han participat en la setena edició del X-Culture International Business Student Collaboration Project

Una tesi doctoral analitza la gestió ètica dels serveis d'esports en la universitat

L’UJI col·labora amb Educació en un projecte per a superar el fracàs escolar i eliminar conflictes en diferents centres d'infantil i primària de Castelló