L’Escola mostra l'evolució de la tecnologia domèstica dels últims 50 anys

10/02/2014 | SCP

• José Duato exposicio-tecnologica foto_01_Evolucio_Tecnologica_DLL034-350
  • Exposició exposicio-tecnologica foto_10_Evolucio_Tecnologica_DLL057-350

Dalt: El catedràtic José Duato durant la seua conferència sobre el futur de la tecnologia. Baix: Exposició de diferents aparells tecnològics domèstics de les últimes dècades. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

Les associacions Infor and Games i Hacks Castelló, amb la col·laboració d’Espaitec, l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, i els Departaments d’Enginyeria i Ciència dels Computadors i de Llenguatges i Sistemes Informàtics han organitzat una exposició sobre l’evolució tecnològica domèstica de les últimes cinc dècades.

La mostra recull peces de les primeres videoconsoles, ordinadors, o antics suports d’emmagatzematge (cassettes o cintes de vídeo), projectors o càmeres fotogràfiques, entre altres, i explica en panells informatius les característiques dels elements que s’exposen. Aquesta retrospectiva tecnològica està instal•lada a l’aula TD1007 de l’ESTCE i pot ser visitada tots els divendres de 18 a 21 hores fins al 28 de febrer de 2014 (i en horari especial per a grups reduïts).

Aprofitant l’inici d’aquesta exposició, l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals va convidat al catedràtic José Duato de la Facultat d’Informàtica de la Universitat de València per a parlar sobre les tecnologies del futur. Duato va explicar que hi haurà un augment de la mida de les pantalles de televisió per justificar una major resolució; que, a la vegada, la tecnologia serà més menuda per incloure-la a rellotges, polseres o anells o que ja s’estan provant impressions en 3D amb aliments com el sucre o la xocolata.

El professor considera que l’evolució tecnològica ens portarà a «poder accedir a qualsevol dispositiu (electrodomèstics, llum i inclòs, vehicles) des del mòbil». Respecte als vehicles, Duato pensa que s’incorporaran noves funcionalitats a les ja existents per millorar la seguretat i que s’aconseguirà una major autonomia per als vehicles elèctrics, «sempre que millore la durada, càrrega i descàrrega de les bateries». Respecte a aquest punt, el catedràtic es va mostrar prou optimista, ja que actualment es treballa amb un nou material, el grafé, que és un gran conductor elèctric, té gran velocitat de càrrega i descàrrega i es prou econòmic.

Imatges de l’exposició i de la conferència

Vídeo de la conferència

Altres notícies de l'ESTCE:

L'empresa Vivania Soluciones Constructivas col·laborarà en la construcció de la casa solar del Équipe VIA-UJI