La Universitat Jaume I dóna la benvinguda al nou estudiantat dels programes de doctorat

05/02/2014 | SCP

• Benvinguda doctorat benvinguda-doctorat foto_01_Presentacio_Postgraus_DLL002-350

Dalt: Estudiantat internacional que cursarà els seus estudis a l'UJI en el segon semestre. Baix: Jesús Lancis, Antonio Barba i Carmen Falomir en l'acte de benvinguda a l'estudiantat de doctorat. | FOTO: ÀLEX PÉREZ | DAMIÁN LLORENS

• Estudiantat internacional benvinguda-doctorat internacional-350

La Universitat Jaume I ha donat la benvinguda a l’estudiantat de doctorat en un acte al qual han assistit el vicerector d’Investigació i Postgrau, Antonio Barba; el director de l’Escola de Doctorat, Jesús Lancis, i la responsable del Servei de Gestió de la Docència i Estudiants, Carmen Falomir.

Antonio Barba ha explicat que l’oferta de l’Escola de Doctorat està composta per 18 nous programes distribuïts en quatre àrees de coneixement. En aquest sentit, ha assenyalat que «la principal diferència amb els plans antics és que els nous programes se centren més en l’activitat investigadora del doctorand i en la qualitat investigadora i, per tant, es realitza una avaluació en base als paràmetres investigadors i no tant docents».

Per la seua part, Jesús Lancis ha fet un repàs de la nova estructura dels programes, els quals compten amb una formació transversal, una formació específica i la realització de la tesi doctoral. Pel que fa a la formació transversal, aquesta se centrarà en competències genèriques comunes per a tots els doctorands que s’adquiriran a través de dues setmanes de cursos intensius, una en cada semestre. Al respecte, Lancis ha destacat la flexibilitat del programa de doctorat, ja que els cursos no són de caràcter obligatori sinó que és l’estudiant, juntament amb el director de tesi, qui configurarà el seu itinerari amb les matèries que considere més oportunes.

La primera setmana de cursos intensius se celebrarà el pròxim mes d’abril i abordarà temes com ara el marc legal del doctorat, la mobilitat, l’ètica i la integració en la investigació, els contractes predoctorals i postdoctorals, els aspectes bibliogràfics, les activitats de comunicació i divulgació científica, així com una jornada que servirà d’assaig de l’exposició de la tesi.

Pel que fa a la setmana del segon semestre, aquesta se centrarà en el futur professional, és a dir, en com es pot aconseguir finançament per a la investigació i per a poder continuar la carrera investigadora. També s’abordarà de quina manera es poden patentar, protegir i explotar els resultats de l’activitat investigadora.
La formació específica dependrà de la línia d’investigació de l’estudiantat i inclourà activitats com ara la participació en congressos i seminaris, estades en centres d’investigació o la participació en projectes de R+D, entre altres. En total, l’estudiantat haurà de completar 600 hores d’activitats entre la formació específica i la transversal, a més de realitzar de forma simultània la tesi.

Benvinguda a l’estudiantat internacional

La universitat també ha donat la benvinguda a l’estudiantat internacional d’intercanvi que cursarà els seus estudis a l’UJI en el segon semestre. Concretament, aquest segon semestre, han sol•licitat estudiar a la Jaume I, un total de 79 estudiants d’altres països.

En l’acte ha participat la vicerectora de Cooperació, Relacions Internacionals i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet, així com la Policia Local de Castelló, que ha explicat les normes de convivència ciutadana als nous alumnes. Així mateix, la tècnica de l’Oficina de Relacions Internacionals Margarita Gonell ha fet un repàs del procediment de matrícula i els tràmits necessaris que han de realitzar els estudiants. Per a finalitzar, els alumnes han conegut les diferents instal·lacions del campus en una visita guiada.

Fotografies de la benvinguda a l'estudiantat de doctorat

Fotografies de la benvinguda a l'estudiantat internacional