Coordinació:
Dep. d'Estudis Anglesos
Nombre de doctors: 6
Àrees d'aplicació:
El grup de recerca en Semàntica Contrastiva i Aplicada (GReSCA) es va crear el 2009 per desenvolupar projectes de recerca amb l’objectiu d’aprofundir en aspectes del significat de les llengües des d’un enfocament comparatiu. Els objectius últims apunten a poder aplicar aquest coneixement al camp de l’ensenyament i aprenentatge de llengües. El fonament teòric parteix del paradigma de la Lingüística Cognitiva, concretament de la teoria de la Gramàtica Cognitiva. Els projectes que hem dut a terme en la nostra primera dècada han enfocat l’estudi a esbrinar diferències semàntiques entre l’anglès i el castellà, com són la variació interlingüística del llenguatge metafòric en diversos àmbits socials, o la polisèmia de les preposicions, incloent els seus usos figurats en dominis cognitius abstractes. Hem utitlitzat una metodologia d’anàlisi de corpus tant en anglès com en castellà. Actualment, la nostra intenció és dur a terme investigacions dirigides a l’aplicació del coneixement com el desenvolupament de videojocs o altres actuacions en col·laboració amb sectors socials com és la recerca del llenguatge metafòric aplicat a pràctiques de meditació. Per això estem escorcollant procediments addicionals com la metodologia experimental. Amb aquestos objectius els resultats de la nostra recerca anterior es pot aplicar i transferir al desenvolupament de ferramentes útils per a la societat tant en l’ambit educatiu com en altres sectors socials.
Membres
Direcció |
---|
Personal investigador doctor | Dedicació al grup |
---|---|
100 % | |
100 % | |
50 % | |
100 % | |
100 % |
Línies d'investigació
Projectes
Organisme | Codi | Títol | Inici | Fi |
---|
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
A Taste of Metaphor Variation: Contrasting the Metaphorical Extensions of “stew” and “guisar” Article
Montserrat Esbrí Blasco.
RESPECTUS PHILOLOGICUS (EN LINEA); Num. 45 Vol. 50 pp. 9-24. (2024). ISSN: 2335-2388
Ignasi Navarro Ferrando, Montserrat Esbrí Blasco.
REVIEW OF COGNITIVE LINGUISTICS; Num. online pp. 1-36. (2024). ISSN: 1877-9751
Embodied semantic parameters for the lexical representation of spatial relational categories Article
Ignasi Navarro Ferrando.
COGNITIVE LINGUISTIC STUDIES; Num. 1 Vol. 11 pp. 203-233. (2024). ISSN: 2213-8722
María Luisa Renau Renau.
FUTURITY EDUCATION; Num. 4 Vol. 3 pp. 232-254. (2023). ISSN: 2956-3402
Thematic role mappings in metaphor variation: contrasting English bake and Spanish hornear Article
Ignasi Navarro Ferrando, Montserrat Esbrí Blasco.
POZNAN STUDIES IN CONTEMPORARY LINGUISTICS; Num. 1 Vol. 59 pp. 43-64. (2023). ISSN: 1897-7499
Metaphor can influence meta-thinking and affective levels in guided meditation Article
Antonio José Silvestre López, Daniel Pinazo Calatayud, Alfonso Roberto Barrós Loscertales.
CURRENT PSYCHOLOGY ; Num. 5 Vol. 42 pp. 3617-3629. (2023). ISSN: 1046-1310
Review of Unpacking Creativity: The Power of Figurative Communication in Advertising, by Pérez-Sobrino, Littlemore & Ford (2021) Nota crítica / Ressenya / Recensió
Montserrat Esbrí Blasco.
METAPHOR AND THE SOCIAL WORLD; Num. 1 Vol. 13 pp. 120-127. (2023). ISSN: 2210-4070
Jaime Navarrete, Marta Fontana McNally, Ariadna Colomer , Juan P. Sanabria-Mazo, Daniel Pinazo Calatayud, Antonio José Silvestre López, Mark Lau, Galia Tanay, Javier Garcia-Campayo, Marcelo Demarzo , Joaquim Soler, Ausiàs Cebolla , Albert Feliu-Soler, Juan V Luciano .
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY; Vol. 14 pp. 1-14. (2023). ISSN: 1664-1078
Uses and functions of conceptual metaphor in pedagogical meditation discourse Article
Antonio José Silvestre López.
ESTUDIOS DE LINGÜÍSTICA; Num. 38 pp. 47-72. (2022). ISSN: 0212-7636
Review of Extended Conceptual Metaphor Theory, Zoltán Kövecses Nota crítica / Ressenya / Recensió
Montserrat Esbrí Blasco.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; Vol. 25 pp. 329-332. (2021). ISSN: 1697-7750
A mixed-methods study of online learning in the EFL classroom Article
Carolina Girón García, Sorina Boghiu Balaur.
REVISTA DE LINGÜISTICA Y LENGUAS APLICADAS; Vol. 16 pp. 95-122. (2021). ISSN: 1886-2438
Ignasi Navarro Ferrando.
ESP TODAY; Num. 1 Vol. 9 pp. 150-174. (2021). ISSN: 2334-9050
Conceptual Metaphor in Meditation Discourse: An Analysis of the Spiritual Perspective Article
Antonio José Silvestre López.
GEMA ONLINE; Num. 1 Vol. 20 pp. 35-53. (2020). ISSN: 1675-8021
A CLIL Approach: Evolution and Current Situation in Europe and in Spain Article
María Luisa Renau Renau, Sonia Mas Marti.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND RESEARCH; Num. 12 Vol. 8 pp. 1110-1119. (2019). ISSN: 2319-7064
Conceptual metaphors and emotion expressions in the English for Specific Purposes classroom Article
Antonio José Silvestre López, Vicente Beltrán Palanques.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; Vol. 22 pp. 135-152. (2019). ISSN: 1697-7750
Carolina Girón García, Montserrat Esbrí Blasco.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; Vol. 22 pp. 21-35. (2019). ISSN: 1697-7750
Llibres
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse
Ignasi Navarro Ferrando. (Edició)
De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
Capítols de llibres
Passive constructions in Spanish texts translated from English, German and French
Ulrike Oster, Ignasi Navarro Ferrando.
Towards an Empirical Verification of the Gravitational Pull Hypothesis. Evidence from the COVALT Corpus. Peter Lang, Berlín (Alemania). (2024). ISBN: 9783631903186
Sorina Boghiu Balaur, Carolina Girón García.
Transformative Trends in Language Education. Pioneering Autonomous Learning Technologies. Peter Lang, Berlí (Alemania). (2024). ISBN: 9783631903216
Savoring culinary idioms with Cognitive Semantics
Montserrat Esbrí Blasco.
Building Knowledge. Visions from Education and the Humanities. Peter Lang, Berlí (Alemania). (2024). ISBN: 9783631919057
Antonio José Silvestre López, Carolina Girón García.
Optimizing Online English Language Learning and Teaching. Springer, -- (Suiza). (2023). ISBN: 9783031278242
Neurobiology of Mindfulness for Clinical Practice
María del Valle del Olmo de Dios, María de los Ángeles Ruipérez Rodriguez, Elena Lacomba Arnau, Antonio José Silvestre López, Sergio Elías Hernández Alonso, Alfonso Roberto Barrós Loscertales.
What to know about mindfulness. Nova Science Publishers, -- (Estados Unidos de América). (2020). ISBN: 9781536186208
Innovación docente en la enseñanza de Lenguas mediante herramientas web 2.0
María Luisa Renau Renau.
Enfoques y experiencias de innovación educativa con TIC en educación superior. Universidad de Zaragoza, Zaragoza (España). (2019). ISBN: 9788417873752
Deliberate metaphors in Buddhist teachings about meditation
Antonio José Silvestre López.
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
Metaphor analysis in discourse. Introduction
Ignasi Navarro Ferrando.
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
Metaphors in the digital world: The case of metaphorical frames in ‘Facebook’ and ‘Amazon’
Montserrat Esbrí Blasco, Carolina Girón García, María Luisa Renau Renau.
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
Treballs presentats en congressos publicats
Maria Irene Moreno Rodríguez, Antonio José Silvestre López.
13th annual International Technology, Education and Development Conference (INTED 2019). València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409086191
Students’ self-perception of motivation regarding a cybertask integrating different types of online resources in the esp classroom
Carolina Girón García, Antonio José Silvestre López.
13th International Technology, Education and Development Conference (INTED2019). València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409086191
Tesis dirigides
A Cognitive Linguistics Analysis of the Effect of a 3D Video Game as an Educational Resource on the Learning of the prepositions “in” and “on” in a Higher Education Context
Autoria: Boghiu Balaur, Sorina. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 16/02/24
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi; Girón García, Carolina
The Empowerment of Perceptual Learning Styles with the Use of Social Media in the University Foreign Language Classroom
Autoria: Gargallo Camarillas, Noelia. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 14/07/22
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi; Girón García, Carolina
The polysemy of prepositions at, beside, by, near and next to: The horizontal axis of spatial relations
Autoria: Flor Fabregat, Nuria. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 04/04/22
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
A Contrastive Study of the EFL Vowel System in Native Spanish, French, German and Russian Learners
Autoria: Juan Checa, José Javier. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 03/03/21
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
"Cooking" in the mind: a frame-based contrastive study of culinary metaphors in american English and peninsular Spanish
Autoria: Esbrí Blasco, Montserrat. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 22/06/20
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
Contrasting the Polysemy of Prepositions in English and Albanian
Autoria: Fera, Ardian. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 25/02/20
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
Developing, applying, and testing FILMIP: the Filmic Metaphor Identification Procedure
Autoria: Bort Mir, Lorena. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 09/05/19
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi; Silvestre López, Antonio José
Més informació
Paraules clau