GRAPE - Group for Research on Academic and Professional Discourse
Coordinació:
Inmaculada Fortanet Gómez
Dep. d'Estudis Anglesos
Nombre de doctors: 8
Aquest grup va nàixer com a ESP fa més de 25 anys, i sempre s’ha centrat en l’anàlisi del discurs especialitzat en anglès i de la seua aplicació per a millorar les tasques d’investigació i docència a la universitat i al seu entorn professional. Així, la nostra investigació consisteix en l’anàlisi multimodal del discurs de l’anglès acadèmic, del discurs econòmic i dels negocis, del turisme, de les enginyeries, i de les ciències de la salut. També investiguem sobre la millora de l’ensenyament i aprenentatge del discurs especialitzat, així com la integració de l’aprenentatge de continguts i llengües a l’educació superior.
Direcció |
---|
Inmaculada Fortanet Gómez |
Personal investigador | Dedicació al grup |
---|---|
Beltrán Palanques, Vicente | 100 % |
Bernad Mechó, Edgar | 100 % |
Edo Marzá, Nuria | 100 % |
Palmer Silveira, Juan Carlos | 100 % |
Ruiz Garrido, Miguel F. | 100 % |
Ruiz Madrid, María Noelia | 100 % |
Saorín Iborra, Ana María | 100 % |
Personal investigador en Formació | Dedicació al grup |
---|---|
Adsuara Martinez, Maria | 100 % |
Boggio López, Enzo Nicolás | 100 % |
Ivascu, Cristina Georgiana | 100 % |
- Metodologia de l’ensenyament de l’anglès específic
- Anàlisi multimodal de l’anglès acadèmic oral i escrit utilitzat per estudiants i professors en el context de la universitat: classes, publicacions especialitzades, redacció d’articles d’investigació, presentacions en classes i en congressos
- Anàlisi del discurs professional
- L’anglès dels negocis i el seu context acadèmic i empresarial
- Comunicació oral i escrita en àmbits d’especialitat
- Anàlisi comparada del llenguatge acadèmic en anglès i en altres llengües
- Tècniques de lectura i escriptura de textos específics en anglès
- Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE/CLIL/ICLHE)
Organisme | Codi | Títol | Inici | Fi |
---|---|---|---|---|
UJI | UJI-B2020-09 | DESCRIPCIÓN Y ANÁLISIS MULTIMODAL DE LOS REPERTORIOS GENÉRICOS DOCENTES EN CONTEXTOS ACADÉMICOS DE DOCENCIA EN INGLÉS EN LAS DISCIPLINAS DE ECONÓMICAS, INGENIERÍA Y CIENCIAS DE LA SALUD. | 01/01/2021 | 31/12/2022 |
MCIU | PGC2018-094823-B-I00 | ANÁLISIS DE LOS GÉNEROS ACADÉMICOS EN LA DOCENCIA EN INGLÉS DE GRADOS INTERNACIONALES DESDE UNA PERSPECTIVA MULTIMODAL Y MULTICANAL (GADI-INBEF) | 01/01/2019 | 31/12/2021 |
UJI | UJI-B2017-28 | ANÁLISIS MULTIMODAL DEL DISCURSO ORAL EN INGLÉS EN CONTEXTOS ACADÉMICOS DE EDUCACIÓN SUPERIOR: CARACTERÍSTICAS DISCIPLINARES Y APLICACIONES PEDAGÓGICAS EN LA FORMACIÓN DEL PROFESORADO PARA LA DOCENCIA | 01/01/2018 | 31/12/2019 |
Articles en revistes
- Bridging the gap between multimodality and pragmatics: Towards multimodal pragmatics - Article
- Towards a Learner-Centred Approach to Designing Role-Play Instruments for ILP Studies: A Study Based On Complaints - Article
- Reseña de Science communication on the Internet: Old genres meet new genres, María-José Luzón y Carmen Pérez-Llantada - Nota crítica / Ressenya / Recensió
- Developing multimodal communicative competence in emerging academic and professional genres - Article
- When pointing becomes more than pointing: Multimodal evaluation in product pitches - Article
- Introducing Business Presentations to Non-Native Speakers of English: Communication Strategies and Intercultural Awareness - Article
- Multimodal enactment of characters in conference presentations - Article
- Towards a multimodal perspective to assess pragmatics: a study based on complaints-responses to complaints - Article
- Réseña de Speaking in a Second Language de Rosa Alonso Alonso - Nota crítica / Ressenya / Recensió
- Un enfoque multimodal a las presentaciones para la industria del turismo: el aprendizaje de las habilidad s comunicativas en un programa de máster - Article
- La introducción de ponencias en enfermería: Un paso adelante - Article
- Análisis multimodal del discurso mediante sistemas electrónicos: Un posible avance - Article
- Collaborative teaching and learning of interactive multimodal spoken academic genres for doctoral students - Article
- Conceptual metaphors and emotion expressions in the English for Specific Purposes classroom - Article
- Medical Discourse in Professional, Academic and Popular Settings, Pilar Ordóñez-López, Nuria Edo-Marzá - Nota crítica / Ressenya / Recensió
- Revisiting persuasion in oral academic and professional genres: Towards a methodological framework for Multimodal Discourse Analysis of research dissemination talks - Article
- English language learners’ spoken interaction: What a multimodal perspective reveals about pragmatic competence - Article
- Metadiscourse and Topic Introductions in an Academic Lecture: A Multimodal Insight - Article
- Multimodal Humor in Plenary Lectures in English and in Spanish - Article
- E-lexicografía pedagógica especializada: Necesidades y usos en el campo del inglés científico-técnico - Article
- Medical Discourse in Professional, Academic and Popular Settings
- Organizational metadiscourse across lecturing style. Engagement beyond language
- Using Pedagogical Affordances in order to Unveil Disciplinary Discourse in Electrical Engineering for EMI Teacher Training
- Multimodal Pragmatics in FL Interactions: The Case of Complaints and Responses to Complaints
- Showing Power and Persuasion in Business Communication: The Corporate News Section in Websites and Social Media
- Medical Discourse: Building Bridges between Medicine and Society
- Synchronous computer-mediated communication in ILP research: a study based on the ESP context
- Aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera. Educación física y lengua inglesa
- Assessing pragmatics: DCTs and retrospective verbal reports
- Using video instruction to understand e-typographical information and promote dictionary use
- In search of the “ideal” specialised e-dictionary entry for Engineering students: some considerations, directions and suggestions
- Approaching the vocabulary of emotions in higher-education ESP settings through conceptual metaphors
- Deductive and inductive approaches for teaching conceptual metaphors in the ESP context
- Google as the new mega-dictionary or specialised online dictionaries? A framework for e-dictionary typology analysis
- An analysis of multimodal interaction in the discussion session of a webinar
- Semiotic modes in the organization of lectures in Engish and in Spanish
- Second language learning and special educational needs
- Multimodal analysis of specialized discourse
- Teaching with technology: integrating new technologies in the language skills
- Language Value. Issue 1 (8):Teaching and Assessing Listening Skills Effectively in The Language Classroom: Research-Based Approachers
- Ibérica 31 (Spring 2016) (Special Issue on The Language of Tourism 2.0)
Tesis dirigides
- Análisis multidimensional de la aplicación Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua en Educación Física
Autoria: Salvador García, Celina. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 05/03/19Direcció: Chiva Bartoll, Óscar; Ruiz Madrid, María Noelia
- A Multimodal Approach to Metadiscourse as an Organizational Tool in Lectures
Autoria: Bernad Mechó, Edgar. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 16/02/18Direcció: Fortanet Gómez, Inmaculada
- A multimodal approach to persuasion in oral presentations: the case of conference presentations, research dissemination talks and product pitches
Autoria: Valeiras Jurado, Julia. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 09/06/17Direcció: Ruiz Madrid, María Noelia; Fortanet Gómez, Inmaculada; Geert, Jacobs
- Formació en coneixements d’anglès dels negocis, especialment en el sector del comerç internacional.
- Formació en anglès acadèmic, especialment dirigida a estudiants de postgrau i professors d’universitat.
- Formació en coneixements d’anglès específic.
- Traducció de textos especialitzats.
- Formació de professors d’anglès específic.
- Elaboració de llibres de text i manuals per a l’ensenyament- aprenentatge d’anglès específic i disseny d’activitats en línia.
- Investigació sobre l’anàlisi de necessitats i aplicació a contextos educatius.
- Els membres del grup pertanyen i participen activament en les activitats organitzades per l’Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos (AELFE), l’Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA), l’Association International de Linguistique Appliquée (AILA) i l’Association of Business Communication (ABC)
- Anàlisi del discurs multimodal
- anglès acadèmic
- discurs econòmic i dels negocis
- discurs del turisme
- el discurs de les enginyeries
- discurs de les ciències de la salut
- ensenyament i aprenentatge del discurs especialitzat
- aprenentatge integrat de continguts i llengües a l'educació superior