INSTITUT INTERUNIVERSITARI DE LLENGÜES MODERNES I APLICADES
Membres
Direcció |
---|
Begoña Bellés Fortuño |
Personal investigador | Dedicació al grup |
---|---|
Bellmunt Serrano, Manuel | 25 % |
Beltrán Palanques, Vicente | 25 % |
Borja Albi, Anabel | 25 % |
Bort Mir, Lorena | 25 % |
Edo Marzá, Nuria | 25 % |
Esbrí Blasco, Montserrat | 25 % |
Ezpeleta Piorno, Pilar | 25 % |
García Izquierdo, Isabel | 25 % |
Girón García, Carolina | 25 % |
López Martínez, Marina | 50 % |
Martínez Carrasco, Robert | 25 % |
Montalt Resurreccion, Vicente Francisco | 25 % |
Muñoz Miquel, Ana María | 25 % |
Navarro Ferrando, Ignasi | 25 % |
Ordóñez López, María del Pilar | 25 % |
Posteguillo Gómez, Santiago | 25 % |
Renau Renau, María Luisa | 25 % |
Silvestre López, Antonio José | 25 % |
Personal investigador en Formació | Dedicació al grup |
---|---|
Bellés Calvera, Lucía | 50 % |
Personal col·laborador | Dedicació al grup |
---|---|
Martínez Hernández, Ana Isabel | 25 % |
Publicacions i tesis
Articles en revistes
- Translation and Interpreting as a Profession: Some Proposals to Boost Entrepreneurial Competence - Article
Ana María Muñoz Miquel.
HERMES (DINAMARCA); 60 pp. 29-46. (2020). ISSN: 0904-1699
- Bridging the gap between multimodality and pragmatics: Towards multimodal pragmatics - Article
Vicente Beltrán Palanques.
ELT RESEARCH; 35 pp. 51-53. (2020). ISSN: 2520-2537
- Fostering Employability through Versatility within Specialisation in Medical Translation Education - Article
Ana María Muñoz Miquel, Vicente Francisco Montalt Resurreccion, Isabel García Izquierdo.
HERMES (DINAMARCA); 60 pp. 141-154. (2020). ISSN: 0904-1699
- An examination of the accreditation process for sworn translators–interpreters in Spain (Epub ahead of print) - Article
María del Pilar Ordóñez López.
PERSPECTIVES - STUDIES IN TRANSLATION THEORY AND PRACTICE; online pp. --. (2020). ISSN: 0907-676X
- Towards a Learner-Centred Approach to Designing Role-Play Instruments for ILP Studies: A Study Based On Complaints - Article
Vicente Beltrán Palanques.
COMPLUTENSE JOURNAL OF ENGLISH STUDIES; 28 pp. 121-135. (2020). ISSN: 2386-3935
- Cross-cultural interpretation of filmic metaphors: A think-aloud experiment - Article
Lorena Bort Mir, Marianna Bolognesi, Susan Ghaffaryan.
INTERCULTURAL PRAGMATICS; 4 pp. 389-416. (2020). ISSN: 1612-295X
- Going Up Is Always Good: A Multimodal Analysis of Metaphors in a TV Ad with FILMIP, the Filmic Metaphor Identification Procedure - Article
María Ibáñez-Arenós, Lorena Bort Mir.
COMPLUTENSE JOURNAL OF ENGLISH STUDIES; 28 pp. 189-201. (2020). ISSN: 2386-3935
- Conceptual Metaphor in Meditation Discourse: An Analysis of the Spiritual Perspective - Article
Antonio José Silvestre López.
GEMA ONLINE; 1 pp. 35-53. (2020). ISSN: 1675-8021
- Dealing with the Past: Definitionsand Descriptions of the Historyof Translation - Article
María del Pilar Ordóñez López.
IKALA; 3 pp. 797-814. (2020). ISSN: 0123-3432
- Towards a multimodal perspective to assess pragmatics: a study based on complaints-responses to complaints - Article
Vicente Beltrán Palanques.
ELIA-ESTUDIOS DE LINGUISTICA INGLESA APLICADA; 19 pp. 205-234. (2019). ISSN: 1576-5059
- Analysing the Digital World and its Metaphoricity: Cybergenres and Cybermetaphors in the 21st Century - Article
Carolina Girón García, Montserrat Esbrí Blasco.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; 22 pp. 21-35. (2019). ISSN: 1697-7750
- Leskov’s rewriting of Lady Macbeth and the processes of adaptation and appropriation - Article
Manuel Bellmunt Serrano.
SEDERI-YEARBOOK OF THE SPANISH AND PORTUGUESE SOCIETY FOR ENGLISH RENAISSANCE STUDIES; 29 pp. 11-33. (2019). ISSN: 1135-7789
- Conceptual metaphors and emotion expressions in the English for Specific Purposes classroom - Article
Antonio José Silvestre López, Vicente Beltrán Palanques.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; 22 pp. 135-152. (2019). ISSN: 1697-7750
- Empathy, Emotions and Patient-centredness: a Case Study on Communication Strategies - Article
Ana María Muñoz Miquel.
HERMES (DINAMARCA); 1 pp. 71-89. (2019). ISSN: 0904-1699
- Reseña de Visual Metaphor: Structure and Process of Gerard Steen (ed) - Nota crítica / Ressenya / Recensió
Lorena Bort Mir.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; 22 pp. 171-174. (2019). ISSN: 1697-7750
- La ville de pierre de Fred Vargas - Article
Marina López Martínez.
ÇEDILLE-REVISTA DE ESTUDIOS FRANCESES; 16 pp. 313-327. (2019). ISSN: 1699-4949
- Competencias para la traducción jurídica: modelos, enfoques y percepción del profesorado - Article
Robert Martínez Carrasco.
QUADERNS DE FILOLOGIA. ESTUDIS LINGÜÍSTICS; 24 pp. 268-290. (2019). ISSN: 1135-416X
- Cuerpos poéticos de un océano a otro: Cristina Peri Rossi, Ana Rossetti (hispanas); Denise Desautels y Louise Dupré (quebequesas) - Article
Marina López Martínez.
ROMANICA SILESIANA (EN LINEA); 1 pp. 90-99. (2019). ISSN: 2353-9887
- A CLIL Approach: Evolution and Current Situation in Europe and in Spain - Article
María Luisa Renau Renau, Sonia Mas Marti.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND RESEARCH; 12 pp. 1110-1119. (2019). ISSN: 2319-7064
- How corpora can assist legal translation learners: The GENTT TransTools Corpora platform and Sketch Engine - Article
Anabel Borja Albi.
QUADERNS DE FILOLOGIA. ESTUDIS LINGÜÍSTICS; 24 pp. 21-38. (2019). ISSN: 1135-416X
- Réseña de Speaking in a Second Language de Rosa Alonso Alonso - Nota crítica / Ressenya / Recensió
Vicente Beltrán Palanques.
NEXUS; 2019-1 pp. 55-59. (2019). ISSN: 1697-4646
- Turgenev’s appropriation of King Lear: A case of medieval transmission and adaptation - Article
Manuel Bellmunt Serrano.
MODERNA SPRÅK; 2 pp. 59-86. (2019). ISSN: 2000-3560
- El relato de la traducción ibérica: una aproximación historiográfica - Article
María del Pilar Ordóñez López, José Antonio Sabio Pinilla.
COSTELLAZIONI; 7 pp. 63-86. (2018). ISSN: 2532-2001
- Intralingual Translation in Healthcare Settings: Strategies and Proposals for Medical Translation Training - Article
Ana María Muñoz Miquel, Pilar Ezpeleta Piorno, Paula Saiz Hontangas.
MONOGRAFÍAS DE TRADUCCIÓN E INTERPRETACIÓN; 10 pp. 177-204. (2018). ISSN: 1889-4178
- Evaluative language in medical discourse A contrastive study between English and Spanish university lectures - Article
Begoña Bellés Fortuño.
LANGUAGES IN CONTRAST; 2 pp. 155-174. (2018). ISSN: 1387-6759
- Differences between linguists and subject-matter experts in the medical translation practice: An empirical descriptive study with professional translators - Article
Ana María Muñoz Miquel.
TARGET- INTERNATIONAL JOURNAL OF TRANSLATION STUDIES; 30 pp. 24-52. (2018). ISSN: 0924-1884
- English language learners’ spoken interaction: What a multimodal perspective reveals about pragmatic competence - Article
Vicente Beltrán Palanques, Mercedes Querol Julián.
SYSTEM; 77 pp. 80-90. (2018). ISSN: 0346-251X
- El folleto médico: estudio contrastivo del género en España y Reino Unido - Nota crítica / Ressenya / Recensió
María del Pilar Ordóñez López.
PANACE@. REVISTA DE MEDICINA LENGUAJE Y TRADUCCIÓN; 47 pp. 131-133. (2018). ISSN: 1537-1964
- Encouraging comprehensibility through multimodal patient information guides - Article
Juan Antonio Prieto-Velasco, Vicente Francisco Montalt Resurreccion.
LINGUISTICA ANTVERPIENSIA NEW SERIES THEMES IN TRANSLATION STUDIES; 17 pp. 196-214. (2018). ISSN: 0304-2294
- La traducció mèdica al segle XXI - reptes i tendències - Material editorial
Vicente Francisco Montalt Resurreccion, Karen Zethsen, Wioleta Karwacka.
MONOGRAFÍAS DE TRADUCCIÓN E INTERPRETACIÓN; 10 pp. 9-27. (2018). ISSN: 1889-4178
- Teaching Music in English: A Content-Based Instruction Model in Secondary Education - Article
Lucía Bellés Calvera.
LATIN AMERICAN JOURNAL OF CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING (eISSN); 1 pp. 109-139. (2018). ISSN: 2322-9721
- L’aprenentatge de la pronúncia anglesa mitjançant REO: El cas de Voki - Article
Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño.
SINTAGMA; 30 pp. 57-80. (2018). ISSN: 0214-9141
- Diàleg multidisciplinar en violència de gènere: professionals de la justícia i intèrprets - Article
Anabel Borja Albi, Maribel del Pozo Triviño.
REVISTA DE LLENGUA I DRET; 69 pp. 103-118. (2018). ISSN: 0212-5056
- Multimodality in medicine: How university medical students approach informative leaflets - Article
Begoña Bellés Fortuño.
SYSTEM; 77 pp. 28-38. (2018). ISSN: 0346-251X
- Assessing how closely postgraduate translation programmes fit the reality of professional practice: a case study of the Spanish context - Article
Ana María Muñoz Miquel.
INTERPRETER AND TRANSLATOR TRAINER; 1 pp. 89-109. (2018). ISSN: 1750-399X
- Multimodality in Higher Education, Arlene Archer and Esther Odilia Breuer, 2016 - Nota crítica / Ressenya / Recensió
Lucía Bellés Calvera.
LANGUAGE VALUE; 1 pp. 89-93. (2018). ISSN: 1989-7103
- Medical Discourse in Professional, Academic and Popular Settings, Pilar Ordóñez-López, Nuria Edo-Marzá - Nota crítica / Ressenya / Recensió
Vicente Beltrán Palanques.
IBERICA REVISTA DE LA ASOCIACION EUROPEA DE LENGUAS PARA FINES ESPECIFICOS (AELFE); 36 pp. 224-227. (2018). ISSN: 1139-7241
- A research in innovation in the secondary education: making use of virtual resources to learn a language - Article
María Luisa Renau Renau.
EUROPEAN JOURNAL OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING; 4 pp. 151-173. (2018). ISSN: 2537-1754
- Deborah S. Schiffrin (1951-2017). In Memoriam - Nota crítica / Ressenya / Recensió
Begoña Bellés Fortuño.
NEXUS; 2 pp. 38-40. (2018). ISSN: 1697-4646
- La poesia polonesa durant la dècada dels anys noranta: del comunisme a la democràcia - Article
Manuel Bellmunt Serrano.
VEUS BAIXES; 4 pp. 53-73. (2017). ISSN: 2254-5336
- Understanding and enhancing comprehensibility in texts for patiens in an institutional health care context in Spain - Article
Isabel García Izquierdo, Vicente Francisco Montalt Resurreccion.
REVISTA ESPAÑOLA DE LINGÜISTICA APLICADA (RESLA); 30 pp. 592-610. (2017). ISSN: 0213-2028
- Tipos de metáfora conceptual en oncología: Funciones cognitivas y comunicativas - Article
Ignasi Navarro Ferrando.
IBERICA REVISTA DE LA ASOCIACION EUROPEA DE LENGUAS PARA FINES ESPECIFICOS (AELFE); 34 pp. 163-186. (2017). ISSN: 1139-7241
- Computer-assisted instruction: ‘JClic’ as a new pedagogical tool for EFL learners - Article
Sorina Stelea, Carolina Girón García.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND DEVELOPMENT USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY; 1 pp. 4-31. (2017). ISSN: 1814-0556
- Plaisir des mots et polars au féminin: de L'éloge de la phobie de Brigitte Aubert au "Rompol" de Fred Vargas - Article
Marina López Martínez.
ANALES DE FILOLOGÍA FRANCESA; XXV pp. 133-149. (2017). ISSN: 0213-2958
- The multilingual university website (MUW) genre ecology: Content analysis and translation processes - Article
Pilar Ezpeleta Piorno, Anabel Borja Albi.
REVISTA ESPAÑOLA DE LINGÜISTICA APLICADA (RESLA); 30 pp. 636-661. (2017). ISSN: 0213-2028
- What Metaphors Can Tell in Today’s Digital World to Interpret Reality in “Pinterest” - Article
Carolina Girón García.
JOURNAL OF MODERN EDUCATION REVIEW; 12 pp. 864-875. (2017). ISSN: 2155-7993
- Traducir el trauma y el estigma a escritura autobiográfica: una lectura de James Rhodes - Article
Vicente Francisco Montalt Resurreccion.
EHUMANISTA; 11 pp. 319-336. (2017). ISSN: 1540-5877
- To Click or not to Click: a Cognitive Linguistic Approach to a Mental Theory of Website Domains - Article
Lorena Bort Mir.
HERITAGE; 18 pp. 1-18. (2017). ISSN: 1857-7482
- Metaphors in the conceptualisation of meditative practices - Article
Antonio José Silvestre López, Ignasi Navarro Ferrando.
METAPHOR AND THE SOCIAL WORLD; 1 pp. 26-46. (2017). ISSN: 2210-4070
- Introduction to Healthcare for Spanish-speaking Interpreters and Translators, Ineke H. M. Crezee, Holly Mikkelson and Laura Monzon-Storey - Nota crítica / Ressenya / Recensió
Ana María Muñoz Miquel.
JOURNAL OF SPECIALISED TRANSLATION : JOSTRANS; 27 pp. 220-222. (2017). ISSN: 1740-357X
- Analysis of the implementation of a WebQuest for learning English in a secondary school in Spain - Article
María Luisa Renau Renau, Marta Pesudo.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND DEVELOPMENT USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY; 2 pp. 26-49. (2016). ISSN: 1814-0556
- Teaching and Learning EFL Succesfully Through An Online Environment: An Experimental Study With "Legal English" Students - Article
Carolina Girón García.
JOURNAL OF ELECTRONICS AND COMMUNICATION ENGINEERING RESEARCH ; 5 pp. 1-11. (2016). ISSN: 2321-5941
- Shaping the canon of translation history: translation anthologies in the Iberian Peninsula - Article
María del Pilar Ordóñez López.
TRANSLATOR; 3 pp. 340-353. (2016). ISSN: 1355-6509
- A Review of the Traditional and Current Language Teaching Methods - Article
María Luisa Renau Renau.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES; 2 pp. 82-88. (2016). ISSN: 2349-5219
- A Pilot Didactic Unit as a Support to the History Subject - Article
María Luisa Renau Renau, E. Alonso Vidal.
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCE INVENTION; 1 pp. 16-26. (2016). ISSN: 2319-7714
- E-lexicografía pedagógica especializada: Necesidades y usos en el campo del inglés científico-técnico - Article
Nuria Edo Marzá.
Revista Signos; 49 pp. 217-244. (2016). ISSN: 0718-0934
- Academic discourse markers: A contrastive analysis of the discourse marker then in English and Spanish lectures - Article
Begoña Bellés Fortuño.
VERBEIA; 1 pp. 57-78. (2016). ISSN: 2444-1333
- Shakespeare y la medicina: dramaturgias del cuerpo y la mente (II):"The Senators of Rome are this good belly" - Article
Vicente Francisco Montalt Resurreccion.
PANACE@. REVISTA DE MEDICINA LENGUAJE Y TRADUCCIÓN; 43 pp. 46-50. (2016). ISSN: 1537-1964
- Is the past worth studying? An analysis of lecturers' views about the relevance of the history of translation at UK universities - Article
María del Pilar Ordóñez López.
PERSPECTIVES - STUDIES IN TRANSLATION THEORY AND PRACTICE; 2 pp. 256-277. (2016). ISSN: 0907-676X
- Book review: Multimodal in Higher Education. Studies in Writing Series, Archer, A. and Breuer, E. O. - Article
Begoña Bellés Fortuño.
MULTIMODAL COMMUNICATION; 2 pp. 145-146. (2016). ISSN: 2230-6587
- Metáfora y metonimia en la construcción del espacio conceptual y lingüístico en la práctica de la atención plena - Article
Antonio José Silvestre López.
ANUARIO DE LETRAS. LINGUISTICA Y FILOLOGIA; 2 pp. 335-398. (2016). ISSN: 2448-6418
- ¿Informar o comunicar? Algunos temas emergentes en comunicación para pacientes - Material editorial
Vicente Francisco Montalt Resurreccion, Isabel García Izquierdo.
PANACE@. REVISTA DE MEDICINA LENGUAJE Y TRADUCCIÓN; 44 pp. 81-84. (2016). ISSN: 1537-1964
- Web-based tools and resources for legal translators: The JudGentt translation-oriented glossaries for criminal courts translators - Article
Anabel Borja Albi, Isabel García Izquierdo.
ONOMAZEIN; 33 pp. 226-250. (2016). ISSN: 0717-1285
- Creación y traducción en la España del siglo XIX (Relaciones literarias en el ámbito hispánico: traducción, literatura y cultura).Bern: Peter Lang, 488 pp.Lafarga, Francisco y Luis Pegenaute(eds.)(2015) - Nota crítica / Ressenya / Recensió
María del Pilar Ordóñez López.
SENDEBAR (EN LINEA); 27 pp. 311-313. (2016). ISSN: 2340-2415
- At the cognitive and situational interface.Translation in helthcare settings - Article
Isabel García Izquierdo.
TRANSLATION SPACES; 1 pp. 20-37. (2016). ISSN: 2211-3711
- Integrating ICT in a didactic unit: lights, camera, action! - Article
María Luisa Renau Renau, Beatriz Pérez Garralón.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR 21ST CENTURY EDUCATION; 3 pp. 7-26. (2016). ISSN: 2444-3921
- El uso de imágenes en guías para pacientes: una primera aproximación desde la perspectiva del nivel de activación del paciente - Article
Paula Saiz Hontangas, Pilar Ezpeleta Piorno, Ana María Muñoz Miquel.
PANACE@. REVISTA DE MEDICINA LENGUAJE Y TRADUCCIÓN; 44 pp. 99-110. (2016). ISSN: 1537-1964
- La traducción médica como especialidad académica: algunos rasgos definitorios - Article
Ana María Muñoz Miquel.
HERMENEUS. REVISTA DE TRADUCCIÓN E INTERPRETACIÓN; 18 pp. 235-267. (2016). ISSN: 1139-7489
- Learning styles' influence in SL/FL reading - Article
Noelia Gargallo Camarillas, Carolina Girón García.
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCE INVENTION; 7 pp. 59-76. (2016). ISSN: 2319-7714
- Literature, Science & Religion. Textual transmission and translation in Medieval and Early Modern Europe
Manuel Bellmunt Serrano, Joan Mahiques Climent. (Edició)
Edition Reichenberger, London (Reino Unido). (2020). ISBN: 9783967280036
- Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse
Ignasi Navarro Ferrando. (Edició)
De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
- Medical Discourse in Professional, Academic and Popular Settings
María del Pilar Ordóñez López, Nuria Edo Marzá. (Edició)
Multilingual Matters, Bristol (Reino Unido). (2016). ISBN: 9781783096251
- La eficacia extraterritorial de los documentos extranjeros: la función de la traducción
Anabel Borja Albi.
Introducción a la traducción jurídica y jurada (inglés-español). Orientaciones doctrinales y metodológicas. Comares, Granada (España). (2020). ISBN: 9788490457566
- Looking back to move forward: a case of interdisciplinary collaboration between the degrees of Translation & Interpreting and English Studies
Robert Martínez Carrasco, Núria Molines Galarza.
Making Literary Criticism Matter. Autoedición, -- (Polonia). (2020). ISBN: 9798618318952
- Neurobiology of Mindfulness for Clinical Practice
María del Valle del Olmo de Dios, María de los Ángeles Ruipérez Rodriguez, Elena Lacomba Arnau, Antonio José Silvestre López, Sergio Elías Hernández Alonso, Alfonso Roberto Barrós Loscertales.
What to know about mindfulness. Nova Science Publishers, -- (Estados Unidos de América). (2020). ISBN: 9781536186208
- Turgenev's "Hamlet of the Shchigrovsky District": Rewriting the Shakespearean Classic
Manuel Bellmunt Serrano.
Literature, Science & Religion. Textual transmission and translation in Medieval and Early Modern Europe. Edition Reichenberger, London (Reino Unido). (2020). ISBN: 9783967280036
- El consentimiento informado y la comunicación centrada en el paciente: reflexiones desde la perspectiva de profesionales sanitarios y pacientes
Ana María Muñoz Miquel, Isabel García Izquierdo.
Translatum nostrum. La traducción y la interpretación en el ámbito especializado. Comares, Granada (España). (2020). ISBN: 9788413690391
- Preface: Interdisciplinary Studies in Textual Transmission and Translation in Medieval and early Modern Europe
Joan Mahiques Climent, Manuel Bellmunt Serrano.
Literature, Science & Religion. Textual transmission and translation in Medieval and Early Modern Europe. Edition Reichenberger, London (Reino Unido). (2020). ISBN: 9783967280036
- Multimodal Pragmatics in FL Interactions: The Case of Complaints and Responses to Complaints
Vicente Beltrán Palanques.
Studies in Comparative Pragmatics. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle (Reino Unido). (2019). ISBN: 9781527536982
- Deliberate metaphors in Buddhist teachings about meditation
Antonio José Silvestre López.
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
- Social Action and Critical Conciousness in the Socialization of Translators-to-be: A Classroom Experience
Robert Martínez Carrasco.
Gender Approaches in the Translation Classroom: Training the Doers. Palgrave Macmillan, Basingstoke (Reino Unido). (2019). ISBN: 9783030043896
- Metaphors in the digital world: The case of metaphorical frames in ‘Facebook’ and ‘Amazon’
Montserrat Esbrí Blasco, Carolina Girón García, María Luisa Renau Renau.
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
- Future-proofing legal translation: a paradigm shift for an exponential era
Anabel Borja Albi, Robert Martínez Carrasco.
Legal Translation. Current Issues and Challenges in Research, Methods and Applications. Frank & Timme, Berlín (Alemania). (2019). ISBN: 9783732903665
- Educación multidisciplinar para la igual de género. Perspectivas traductológicas, ecoartísticas, socioeducativas y jurídicas
Robert Martínez Carrasco, Jordi Martínez Carrasco .
Educación multidisciplinar para la igual de género. Perspectivas traductológicas, ecoartísticas, socioeducativas y jurídicas. Universitat Politècnica de València, Valencia (España). (2019). ISBN: 9788490487969
- Metaphor analysis in discourse. Introduction
Ignasi Navarro Ferrando.
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
- Innovación docente en la enseñanza de Lenguas mediante herramientas web 2.0
María Luisa Renau Renau.
Enfoques y experiencias de innovación educativa con TIC en educación superior. Universidad de Zaragoza, Zaragoza (España). (2019). ISBN: 9788417873752
- Social media in L2 education: exploring on‑line collaborative writing in EFL settings
Robert Martínez Carrasco.
Innovative language teaching and learning at university: integrating informal learning into formal language education . Research-publishing.net, -- (Reino Unido). (2018). ISBN: 9782490057092
- El aprendizaje de la competencia comunicativa aplicada al contexto clínico: presentación de un estudio piloto
Begoña Bellés Fortuño, Teresa Molés Cases.
Traducción, Interpretación y Ciencia: textos, contextos y tendencias contemporáneas. Comares, Granada (España). (2018). ISBN: 9788490457634
- Education Applications & Developments III
María Luisa Renau Renau.
Education Applications & Developments III. InScience Press, Lisboa (Portugal). (2018). ISBN: 9789899986473
- Collaborative Writing 2.0: Socializing Critical, Cross-Cultural Agents Through Online, Project-Based Methodology
Robert Martínez Carrasco.
Cross-Cultural Perspectives on Technology-Enhanced Language Learning . IGI Global, Hershey, PA (Estados Unidos de América). (2018). ISBN: 9781522554639
- Prólogo: La prosa de Szymborska entre el humanismo y la ironía (Creació literaria)
Manuel Bellmunt Serrano.
Prosas reunidas (Szymborska, Wislawa). Malpaso Ediciones, Barcelona (España). (2017). ISBN: 9788416665617
- El Retrato de Emelyne (Creació literaria)
Marina López Martínez.
De amor y guerra. Antología de relatos. Ediciones Babylon, Valencia (España). (2017). ISBN: 9788416318988
- Assessing pragmatics: DCTs and retrospective verbal reports
Vicente Beltrán Palanques.
New perspectives on teaching and working with langages in the digital era. Research-publishing.net, Dublin (Irlanda). (2016). ISBN: 9781908416356
- Organising Specialised (Medical) Knowledge in Academic and Professional Settings: Patient Information Genres
Isabel García Izquierdo.
Language for Specific Purposes: Research and Translation across Cultures and Media. Cambridge Scholars Publishing, Cambridge (Reino Unido). (2016). ISBN: 9781443899321
- Popular Science Articles vs Scientific Articles: A Tool for Medical Education
Begoña Bellés Fortuño.
Medical Discourse in Professional, Academic and Popular Settings. Multilingual Matters, Bristol (Reino Unido). (2016). ISBN: 9781783096251
- The Discourse of Mindfulness: What Language Reveals about the Mindfulness Experience
Antonio José Silvestre López.
Medical Discourse in Professional, Academic and Popular Settings. Multilingual Matters, Bristol (Reino Unido). (2016). ISBN: 9781783096251
- Exploring the Links Between the Oral and the Written in Patiente-Doctor Communication
Vicente Francisco Montalt Resurreccion, Isabel García Izquierdo.
Medical Discourse in Professional, Academic and Popular Settings. Multilingual Matters, Bristol (Reino Unido). (2016). ISBN: 9781783096251
- Metaphorical Aspects in Cancer Discourse
Ignasi Navarro Ferrando.
Medical Discourse in Professional, Academic and Popular Settings. Multilingual Matters, Bristol (Reino Unido). (2016). ISBN: 9781783096251
- Medical Discourse: Building Bridges between Medicine and Society
María del Pilar Ordóñez López, Nuria Edo Marzá.
Medical Discourse in Professional, Academic and Popular Settings. Multilingual Matters, Bristol (Reino Unido). (2016). ISBN: 9781783096251
- Bridging the gap between professional practice and university training through socio-professional research: the case of medical translation
Ana María Muñoz Miquel.
From the Lab to the Classroom ang Back Again: Perspectives on Translation and Interpreting Training. Peter Lang, (2016). ISBN: 9783035395532
- Synchronous computer-mediated communication in ILP research: a study based on the ESP context
Vicente Beltrán Palanques.
Technology-enhanced Language Learning for Specialized Domains. Practical applications and mobility. Routledge, (826) (Reino Unido). (2016). ISBN: 9781138120433
- English in the healthcare setting: the use of wordcloud and quizlet with psychological pathologies
Begoña Bellés Fortuño, Ana Isabel Martínez Hernández.
11th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN19). Palma de Mallorca (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409120314
- Using video instruction to understand e-typographical information and promote dictionary use
María Carmen Campoy Cubillo, Nuria Edo Marzá.
13th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2019). Valencia (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409086191
- Exploring the use of conceptual metaphors in the EFL classroom: a case study in a group of Spanish EFL students
Maria Irene Moreno Rodríguez, Antonio José Silvestre López.
13th annual International Technology, Education and Development Conference (INTED 2019). València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409086191
- Students’ self-perception of motivation regarding a cybertask integrating different types of online resources in the esp classroom
Carolina Girón García, Antonio José Silvestre López.
13th International Technology, Education and Development Conference (INTED2019). València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409086191
- In search of the “ideal” specialised e-dictionary entry for Engineering students: some considerations, directions and suggestions
Nuria Edo Marzá, María Carmen Campoy Cubillo.
13th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2019). Valencia (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409086191
- Espaces mouvants et identité: voix féminines de la Méditerranée
Marina López Martínez.
XXVI Colloque International AFUE. Méditerranée inter/transculturelle: l'Autre, le lieu autre, la langue autre. Illes Balears (España)
Universitat de les Illes Balears, 2018. ISBN: 9788483843857
- Deductive and inductive approaches for teaching conceptual metaphors in the ESP context
Vicente Beltrán Palanques, Antonio José Silvestre López.
INTED 2018. 12th annual International Technology, Education and Development Conference. València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2018. ISBN: 9788469794807
- Ideology and Ethics at Work in Clinical Genres
Vicente Francisco Montalt Resurreccion, Pilar Ezpeleta Piorno.
Conference Knowledge Dissemination, Ethics and Ideology in Specialised Communication: Linguistic and Discursive Perspectives (CLAVIER 2018). Milan (Italia)
Università degli Studi di Milano, 2018. ISBN: 9788894066333
- Google as the new mega-dictionary or specialised online dictionaries? A framework for e-dictionary typology analysis
Nuria Edo Marzá, María Carmen Campoy Cubillo.
12th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2018). València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2018. ISBN: 9788469794807
- Image-schematic structures of near, next to and by in the landscape context of The Hobbit
Nuria Flor Fabregat, Ignasi Navarro Ferrando.
XXIII Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials / XXIII Jornadas de Fomento de la Investigación de la Facultad de Ciencias Humana y Sociales. Castelló de la Plana (España)
2018. ISSN: 1139-5486
- Approaching the vocabulary of emotions in higher-education ESP settings through conceptual metaphors
Antonio José Silvestre López, Vicente Beltrán Palanques.
12th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2018). València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2018. ISBN: 9788469794807
- Are emotions untranslatable? The case of empathic communication in healthcare contexts
Begoña Bellés Fortuño.
16th International AELFE Conference LSP in Multi-disciplinary Contexts of Teaching and Research. Mérida (España)
Liberlibro.Com , 2017. ISBN: 9788416989652
- Adult Brain: game of metaphors to understand internet
Lorena Bort Mir.
4th International Conference on the Elderly and New Technologies (IV Jornadas Internacionales de Mayores y Nuevas Tecnologías). Castelló de la Plana (España)
2016. ISSN: 2340-7719
- Scientific dissemination of the Roman heritage in the Valencian community (Spain)
Juan José Ferrer Maestro, Josep Benedito Nuez, Begoña Bellés Fortuño.
5th International Conference on Heritage and Sustainable Development (HERITAGE 2016). Lisboa (Portugal)
Green Lines Institute for Sustainable Development, 2016. ISBN: 9789898734150
- European Higher Education language requirements: English as a vehicular language in the content subject classroom
Begoña Bellés Fortuño, Core Ferrer Alcantud.
XV International Conference AELFE: Today's and Tomorrow's Challenges in Languages for Specific Purposes and Translation. Guadalajara (España)
Universidad de Alcalá de Henares, 2016. ISBN: 9788416599837
- Being an innovative teacher: is it possible in the Secondary School Education?
María Luisa Renau Renau.
International Conference on Education and New Developments (END 2016). Ljubljana (Eslovaquia)
World Institute for Advanced Research and Science, 2016. ISBN: 9789899938984
- Nonverbal communication in the EFL classroom
Lucía Bellés Calvera.
XXI Jornades de Foment de la Investigación de la Facultat de Ciències Humanes i Socials. Castellón (España)
2016. ISSN: 1139-5486
- Second language learning and special educational needs
Elina Vilar , Vicente Beltrán Palanques.
(2019). ISSN: 0885-6257
- Current challenges and emerging trends in medical translation /Retos actuales y tendencias emergentes en traducción médica
Vicente Francisco Montalt Resurreccion, Karen Zethsen, Wioleta Karwacka.
(2018). ISSN: 1889-4178
- Teaching with technology: integrating new technologies in the language skills
Vicente Beltrán Palanques, Blanca García Riaza.
(2017). ISSN: 1989-7103
- Ibérica 31 (Spring 2016) (Special Issue on The Language of Tourism 2.0)
Nuria Edo Marzá.
(2016). ISSN: 1139-7241
- Language Value. Issue 1 (8):Teaching and Assessing Listening Skills Effectively in The Language Classroom: Research-Based Approachers
María Carmen Campoy Cubillo, Nuria Edo Marzá.
(2016). ISSN: 1989-7103
- La comunicación escrita para pacientes
Vicente Francisco Montalt Resurreccion, Isabel García Izquierdo.
(2016). ISSN: 1537-1964
Tesis dirigides
- "Cooking" in the mind: a frame-based contrastive study of culinary metaphors in american English and peninsular Spanish
Autoria: Esbrí Blasco, Montserrat. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 22/06/20Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
- Contrasting the Polysemy of Prepositions in English and Albanian
Autoria: Fera, Ardian. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 25/02/20Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
- Developing, applying, and testing FILMIP: the Filmic Metaphor Identification Procedure
Autoria: Bort Mir, Lorena. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 09/05/19Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi; Silvestre López, Antonio José
- La traducción jurada de documentos de constancia del estado civil en Brasil, Portugal y España
Autoria: Caurel Santiago, Jesús Antonio. Institució: Universidad de Granada. Data lectura: 15/02/19Direcció: Sabio Pinilla, José Antonio; Borja Albi, Anabel
- Epistemological approaches to legal translation Education: A situated account
Autoria: Martínez Carrasco, Robert. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 21/12/17Direcció: Borja Albi, Anabel
- La traducción de la deixis en los textos dramáticos. El caso de Cat on a Hot Tin Roof de T. Williams
Autoria: Cebrián Alberola, Helena. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 09/02/16Direcció: Ezpeleta Piorno, Pilar; Montalt Resurreccion, Vicente Francisco
- Análisis empírico-descriptivo de los géneros notariales: el caso del "poder de representación" y su traducción
Autoria: Juste Vidal, Natividad María. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 04/02/16Direcció: Borja Albi, Anabel; García Izquierdo, Isabel
- 9/11 in Literature: the Commission Report vs.the Counternarratives
Autoria: García Sebastià, Javier Clemente. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 13/01/16Direcció: Ortells Montón, Elena María; Posteguillo Gómez, Santiago