SCP

Els guardons són obres originals i inèdites del dissenyador i professor de l’UJI, Jaume Gual Ortí. Amb el nom de «Volem», l’escultura mostra dues ales alçant el vol i simbolitza els dos elements que representen l'objecte de reconeixement: la universitat i les entitats patrocinadores. Només amb les dues ales es pot alçar el vol, i només amb la voluntat conjunta de la universitat i les entitats que hi donen suport, aquest territori pot aspirar a créixer i millorar el seu futur.

El guardó té un caire escultòric perquè, pel que fa a la composició, es tracta d'una peça rectangular i plana d’acer inoxidable, visualment lleugera però estructuralment robusta, que actua com a escenari, i sobre aquesta peça, al mateix temps, es retallen i pleguen dues ales simètriques, que expressen així l’equilibri i la coordinació de la relació entre les dues parts, la universitat i la societat. Aquestes ales es representen com un conjunt que s’alça en un vol oblic, que reflecteix el moviment i el dinamisme d’aquesta col·laboració, catalitzadora del progrés en el nostre entorn social.

Històricament, les dues ales s'han emprat per a al·ludir a la victòria i, en aquest cas, a més d’expressar el sentiment d'agraïment cap a les entitats que col·laboren amb la Universitat Jaume I, també volen transmetre, i subratllar en la memòria col·lectiva, la importància de la col·laboració entre universitat, empresa i societat.

RESSENYA JAUME GUAL ORTÍ
Doctor per la Universitat Politècnica de Catalunya. Titulat en Disseny Industrial per la Universitat Jaume I a l'any 1996. Després, la seua formació ha anat ampliant-se al llarg dels anys. Així, a més, és llicenciat en Humanitats en la branca d’Estudis Culturals, i també és titulat en el Màster en Disseny d'Interiors per la Universitat de Salamanca. Va rebre una beca de l’Istituto Europeo di Design (Milà, Itàlia) per a fer un curs avançat de disseny del paisatge.
Actualment, és professor titular d'universitat a l'UJI, dins de l'àrea de coneixement d'Expressió Gràfica Arquitectònica, a la qual pertany des de l'any 2001. La seua tasca docent se centra en el disseny i desenvolupament de productes, i en aquesta activitat ha tractat constantment d'establir relacions dins de l'àmbit de l'art i de la cultura. Prova d’això són alguns dels seus treballs: comissari d'exposicions, autor en exposicions col·lectives, escultures públiques i publicacions especialitzades en aquesta temàtica.