Informació personal
|
GARCIA MOLINA, IRENE
|
Ressenya Personal
Irene Garcia Molina és Professora Ajudant Doctor de la Universitat Jaume I (UJI). Va obtenir el seu doctorat internacional en Psicologia (2019) a la Universitat Jaume I, programa de doctorat amb menció de qualitat i excel·lència pel Ministeri d'Educació, gràcies a una beca FPI de la Generalitat Valenciana (GV), realitzant per al seu reconeixement internacional dues estades (6 mesos) al Center for Research in Autism and Education de la University College London (2016 i 2017), també amb la subvenció de dues beques per a estades fora de la Comunitat Valenciana de la Generalitat Valenciana.
A més, té dos màsters universitaris, un en Intervenció i Mediació familiar (UJI), i un altre en Professora de Secundària, especialitat d'Orientació (Universitat de València); una llicenciatura en Psicopedagogia (UJI); una diplomatura en Magisteri Infantil (UJI); i un títol professional de música, especialitat piano.
A la Universitat Jaume I, és membre de el grup 'Desenvolupament i Contextos Educatius' que investiga sobre el desenvolupament socioemocional i sociolingüístic; menors infractors i prevenció de la reincidència; adquisició de la llengua oral i els seus problemes; situació educativa; orientació escolar i vocacional, a més d'estar en diferents projectes sobre educació inclusiva, aprenentatge-servei o de foment de relacions entre la universitat i els centres especialitzats.
És professora de la Universitat Jaume I des 2016 (fins a l'actualitat - Professora Ajudant Doctor des de 2020), impartint docència relacionada amb els trastorns del neurodesenvolupament, intervenció psicoeducativa, problemes de comunicació, contextos familiars i cooperació família-escola, en el grau de Mestre d'Educació Infantil, grau de Primària i grau de Psicologia, així com en els màsters de Psicopedagogia i en el d'Intervenció i Mediació Familiar. També ha sigut professora a la Universitat Internacional de València en el Màster Universitari en Prevenció i Intervenció Psicològica en Problemas de conducta en la Escuela (assignatura de Detecció Precoç) i el Màster en Investigació Musical de la mateixa universitat. Directora i professora de les dues edicions de el curs online El aula inclusiva hoy en día. Cómo afrontar el Trastorno del Espectro Autista y las Altas Capacidades; en el qual van participar 2000 persones, entre ells docents, psicòlegs i estudiants de diversos països hispano-parlants. També ha estat professora de diferents cursos online per a professors durant la pandèmia a través del CEFIRE, titulats: 'Les classes instrumentals a distància i híbrides'.
Interessada en teoria de la ment, moralitat, autisme i l'art com a vehicle de reforç i comprensió. Les diferents parts de la seva tesi han estat publicades en revistes JCR d'alt impacte, com la revista Cognitive Development (2,06 / Q1), la Spanish Journal of Psychology (0,749 / Q2) o el monogràfic sobre teoria de la ment Estudios de Psicología (0,544 / Q3) ia la revista llatinoamericana Universitas Pshycologica (0,23 / Q3), entre d'altres.
És autora del llibre sobre 'Intervención mediante historias complejas de teoría de la mente' i dissenyadora de l'app que l'acompanya (castellà i anglès), a més d'altres apps educatives sobre lectura, matemàtiques i música.
Pel que fa a congressos, es destaquen les seves ponències i presentacions a la Universitat Surcolombiana amb “¿Por qué las personas con autismo no pueden echarle la culpa al perro?” (2020), a la Universitat de València “Teorías explicativas: El razonamiento moral en el autismo. Un análisis a partir de la Teoría de la Mente” (2019), a Rotterdam (INSAR) "Theory of Mind and Intelligence. The importance of visual stimulus in autism" (2018), o a Barcelona (AETAPI) amb “Cuaderno y aplicación móvil. Demo para la intervención en Teoría de la Mente de Alto Nivel” (2014). També, té diferents premis acadèmics i a la seva investigació, com el premi Santander i el premi Balaguer-Gonel Hermanos pel seu expedient acadèmic, i el Research Pitches per la seva investigació explicada en anglès, arribant a la fase final nacional.
En relació a idiomes, parla castellà i català (nivell natiu) i té una bona comprensió i expressió oral i escrita en anglès.
A més, en el pla artístic, ha realitzat diversos projectes per a la visibilització i conscienciació de l'autisme i de la diversitat a la UJI amb el projecte DiversitArt en el màster de Psicopedagogia, i a través de la performance, com la seva participació en el Diggin' the Gallery a la galeria Tate Britain (Londres), a la Fira Internacional d'Art Contemporani MARTE amb Takiwatanga: autisme, temps i espai (Castelló), en r-connect per explicar l'autisme a través de l'art (Barcelona), o a través dels contes.
Horari Actual
Horari de tutories de Irene Garcia Molina
Primer semestre
Dia | Hora Inicial | Hora Final | Data Inicial | Data Final |
---|---|---|---|---|
Dimarts | 14:00 | 15:30 | 28-09-2020 | 03-02-2021 |
Dijous | 14:00 | 15:30 | 28-09-2020 | 03-02-2021 |
El professor/a té tutories virtuals en el primer semestre
Segon semestre
Dia | Hora Inicial | Hora Final | Data Inicial | Data Final |
---|---|---|---|---|
Dimarts | 14:00 | 15:30 | 04-02-2021 | 31-07-2021 |
Dijous | 14:00 | 15:30 | 04-02-2021 | 31-07-2021 |
El professor/a té tutories virtuals en el segon semestre
Horari de docència de Irene Garcia Molina
Segon semestre
Assignatura | Dia | Hora Inicial | Hora Final | Data Inicial | Data Final |
---|---|---|---|---|---|
MP1861 - SE5 | Dimarts | 16:00 | 19:00 | 12-01-2021 | 30-03-2021 |
MP1861 - SE6 | Dimecres | 16:30 | 19:30 | 13-01-2021 | 31-03-2021 |
MP1861 - TE3 | Dijous | 18:00 | 19:30 | 07-01-2021 | 25-03-2021 |
MP1861 - TE3 | Divendres | 16:00 | 17:30 | 08-01-2021 | 26-03-2021 |
PS1027 - PR3 | Dimarts | 15:00 | 17:30 | 09-02-2021 | 25-05-2021 |
PS1027 - PR4 | Dijous | 17:30 | 20:00 | 04-02-2021 | 27-05-2021 |
Assignatures amb docència
Assignatures | Titulació |
---|---|
MP1040 - Trabajo de Final de Grado | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria |
MP1861 - Trastorns del Desenvolupament (Psicologia) | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018) |
PS1027 - Intervenció Psicoeducativa | Grau en Psicologia |
PS1047 - Prácticas Externas | Grado en Psicología |
SAW012 - Dificultats en l'Adquisició de la Comunicació i la Llengua Oral | Màster Universitari en Psicopedagogia |
SAW022 - Pràcticum Professionalitzador | Màster Universitari en Psicopedagogia |
SBD004 - Anàlisi dels Contextos Familiars | Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar (Pla de 2014) |
SBD016 - Treball de Final de Màster | Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar (Pla de 2014) |
SBD017 - Formació i Suport a Pares i Mares i Cooperació amb l'Escola i altres Contextos | Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar (Pla de 2014) |
Publicacions
Publicacions periòdiques amb comitè de selecció
- Investigating moral judgements in autistic children: integrating the observer’s and the speaker’s mind
- Herramientas para trabajar escenarios cotidianos de conflicto con escolares y adolescentes con autismo
- La comprensión de las meteduras de pata en escolares con autismo. Su relación con variables cognitivas y de teoría de la mente
- Detailing the understanding of moral judgements in autism. A study with Spanish-speaking children
- El razonamiento moral en personas con Trastorno del Espectro Autista: una revisión teórica
- Preferencias terminológicas acerca del autismo según participantes de un MOOC sobre inclusión educativa
- Autism and Faux Pas. Influences of Presentation Modality and Working Memory
- Nuevos horizontes formativos: una experiencia del MOOC como recurso en la formación continua
- Altas Capacidades Intelectuales: ¿cómo las perciben los profesionales de la educación?
- L'impacte familiar que suposa tenir un fill o una filla amb el trastorn d'Asperger
- L' opinió dels pares a través del CCC-2 (Children's Communication Checkliost-2) en la seua past pragmàtica, com a eina diferencial en el diagnòstic de nens i nenes amb TEL (Trastorn Específic de Lleng
Llibres
- Intervención mediante historias complejas de teoría de la mente. Meteduras de pata, juicios morales e ironías
Ponències a congressos
- Percepción sobre el transtorno del espectro autista. ¿Estamos preparados para la realidad de las aulas inclusivas?
- Estudio descriptivo sobre la percepción de los profesionales de la educación acerca de las altas capacidades intelectuales
- Estudio de casos: alumnado de Altas Capacidades con y sin Trastorno del Espectro Autista. ¿Podemos hablar de inclusión en el aula?
- Estudio piloto sobre la inclusión de los estudiantes con diversidad funcional en la Universitat Jaume I. Percepción del alumnado con o sin diversidad funcional, del PDI y del PAS
- Cuaderno y aplicación móvil. Demo para la intervención en Teoría de la Mente de Alto Nivel
- La contribució de les valoracions paternes mitjançant el CCC-2 sobre aspectes estructurals del llenguatge en nens i nenes amb Trastorn Específic del Llenguatge (TEL)
- L'orientació dels estudiants amb discapacitat de la Universitat Jaume I