UJI

Informació personal

GARCIA MOLINA, IRENE
  • Professor/a Ajudant/a Doctor/a Tipus I
  • Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia - Psicologia Evolutiva i de l'Educació
  • Membre del grup d'investigació DEVELOP - Desenvolupament i Contextos Educatius
  • HC0216DD - (964 729545)
  • imolina@uji.es
  • Ressenya Personal

    Irene Garcia Molina és Professora Ajudant Doctor de la Universitat Jaume I (UJI). Va obtenir el seu doctorat internacional en Psicologia (2019) a la Universitat Jaume I, programa de doctorat amb menció de qualitat i excel·lència pel Ministeri d'Educació, gràcies a una beca FPI de la Generalitat Valenciana (GV), realitzant per al seu reconeixement internacional dues estades (6 mesos) al Center for Research in Autism and Education de la University College London (2016 i 2017), també amb la subvenció de dues beques per a estades fora de la Comunitat Valenciana de la Generalitat Valenciana.

    A més, té dos màsters universitaris, un en Intervenció i Mediació familiar (UJI), i un altre en Professora de Secundària, especialitat d'Orientació (Universitat de València); una llicenciatura en Psicopedagogia (UJI); una diplomatura en Magisteri Infantil (UJI); i un títol professional de música, especialitat piano.

    A la Universitat Jaume I, és membre de el grup 'Desenvolupament i Contextos Educatius' que investiga sobre el desenvolupament socioemocional i sociolingüístic; menors infractors i prevenció de la reincidència; adquisició de la llengua oral i els seus problemes; situació educativa; orientació escolar i vocacional, a més d'estar en diferents projectes sobre educació inclusiva, aprenentatge-servei o de foment de relacions entre la universitat i els centres especialitzats.

    És professora de la Universitat Jaume I des 2016 (fins a l'actualitat - Professora Ajudant Doctor des de 2020), impartint docència relacionada amb els trastorns del neurodesenvolupament, intervenció psicoeducativa, problemes de comunicació, contextos familiars i cooperació família-escola, en el grau de Mestre d'Educació Infantil, grau de Primària i grau de Psicologia, així com en els màsters de Psicopedagogia i en el d'Intervenció i Mediació Familiar. També ha sigut professora a la Universitat Internacional de València en el Màster Universitari en Prevenció i Intervenció Psicològica en Problemas de conducta en la Escuela (assignatura de Detecció Precoç) i el Màster en Investigació Musical de la mateixa universitat. Directora i professora de les dues edicions de el curs online El aula inclusiva hoy en día. Cómo afrontar el Trastorno del Espectro Autista y las Altas Capacidades; en el qual van participar 2000 persones, entre ells docents, psicòlegs i estudiants de diversos països hispano-parlants. També ha estat professora de diferents cursos online per a professors durant la pandèmia a través del CEFIRE, titulats: 'Les classes instrumentals a distància i híbrides'.

    Interessada en teoria de la ment, moralitat, autisme i l'art com a vehicle de reforç i comprensió. Les diferents parts de la seva tesi han estat publicades en revistes JCR d'alt impacte, com la revista Cognitive Development (2,06 / Q1), la Spanish Journal of Psychology (0,749 / Q2) o el monogràfic sobre teoria de la ment Estudios de Psicología (0,544 / Q3) ia la revista llatinoamericana Universitas Pshycologica (0,23 / Q3), entre d'altres.

    És autora del llibre sobre 'Intervención mediante historias complejas de teoría de la mente' i dissenyadora de l'app que l'acompanya (castellà i anglès), a més d'altres apps educatives sobre lectura, matemàtiques i música.

    Pel que fa a congressos, es destaquen les seves ponències i presentacions a la Universitat Surcolombiana amb “¿Por qué las personas con autismo no pueden echarle la culpa al perro?” (2020), a la Universitat de València “Teorías explicativas: El razonamiento moral en el autismo. Un análisis a partir de la Teoría de la Mente” (2019), a Rotterdam (INSAR) "Theory of Mind and Intelligence. The importance of visual stimulus in autism" (2018), o a Barcelona (AETAPI) amb “Cuaderno y aplicación móvil. Demo para la intervención en Teoría de la Mente de Alto Nivel” (2014). També, té diferents premis acadèmics i a la seva investigació, com el premi Santander i el premi Balaguer-Gonel Hermanos pel seu expedient acadèmic, i el Research Pitches per la seva investigació explicada en anglès, arribant a la fase final nacional.

    En relació a idiomes, parla castellà i català (nivell natiu) i té una bona comprensió i expressió oral i escrita en anglès.

    A més, en el pla artístic, ha realitzat diversos projectes per a la visibilització i conscienciació de l'autisme i de la diversitat a la UJI amb el projecte DiversitArt en el màster de Psicopedagogia, i a través de la performance, com la seva participació en el Diggin' the Gallery a la galeria Tate Britain (Londres), a la Fira Internacional d'Art Contemporani MARTE amb Takiwatanga: autisme, temps i espai (Castelló), en r-connect per explicar l'autisme a través de l'art (Barcelona), o a través dels contes.


    Horari Actual


    Horari de tutories de Irene Garcia Molina


    Primer semestre


    Dia Hora Inicial Hora Final Data Inicial Data Final
    Dimarts 14:00 15:30 28-09-2020 03-02-2021
    Dijous 14:00 15:30 28-09-2020 03-02-2021

    El professor/a té tutories virtuals en el primer semestre


    Segon semestre


    Dia Hora Inicial Hora Final Data Inicial Data Final
    Dimarts 14:00 15:30 04-02-2021 31-07-2021
    Dijous 14:00 15:30 04-02-2021 31-07-2021

    El professor/a té tutories virtuals en el segon semestre


    Horari de docència de Irene Garcia Molina


    Segon semestre


    Assignatura Dia Hora Inicial Hora Final Data Inicial Data Final
    MP1861 - SE5 Dimarts 16:00 19:00 12-01-2021 30-03-2021
    MP1861 - SE6 Dimecres 16:30 19:30 13-01-2021 31-03-2021
    MP1861 - TE3 Dijous 18:00 19:30 07-01-2021 25-03-2021
    MP1861 - TE3 Divendres 16:00 17:30 08-01-2021 26-03-2021
    PS1027 - PR3 Dimarts 15:00 17:30 09-02-2021 25-05-2021
    PS1027 - PR4 Dijous 17:30 20:00 04-02-2021 27-05-2021

    Assignatures amb docència


    Assignatures Titulació
    MP1040 - Trabajo de Final de Grado Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria
    MP1861 - Trastorns del Desenvolupament (Psicologia) Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018)
    PS1027 - Intervenció Psicoeducativa Grau en Psicologia
    PS1047 - Prácticas Externas Grado en Psicología
    SAW012 - Dificultats en l'Adquisició de la Comunicació i la Llengua Oral Màster Universitari en Psicopedagogia
    SAW022 - Pràcticum Professionalitzador Màster Universitari en Psicopedagogia
    SBD004 - Anàlisi dels Contextos Familiars Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar (Pla de 2014)
    SBD016 - Treball de Final de Màster Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar (Pla de 2014)
    SBD017 - Formació i Suport a Pares i Mares i Cooperació amb l'Escola i altres Contextos Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar (Pla de 2014)

    Publicacions


    Publicacions periòdiques amb comitè de selecció


    Llibres


    Ponències a congressos