1. Objectius
L’objectiu general de la prova d’anglès és garantir que l’alumne posseeix un domini elemental de la llengua anglesa.
2. Temari
L’objectiu general de la prova d’anglès és garantir que l’alumne posseeix un domini elemental de la llengua anglesa.
L’avaluació dels coneixements d’anglès es realitzarà per mitjà d’una prova escrita en la qual els alumnes hauran de demostrar que posseeixen un domini elemental de la llengua anglesa.
En esta prova els alumnes hauran de llegir un text en anglès i, a continuació, respondre una sèrie de preguntes basades en el contingut del text. A fi d’orientar l’estudiant sobre la selecció de temes d’estudi per a la preparació de la prova, suggerim els següents blocs temàtics: (a) Solidaritat i respecte a l’altre, (b) Tecnologia i societat, (c) L’ecologia i el medi ambient, (d) La salut, (e) La joventut i les drogues.
Sobre la base d’un text en anglès que tracta d’un tema d’actualitat, amb vocabulari no especialitzat, es demanarà als alumnes que responguin una sèrie de preguntes sobre aquest text. Tant els enunciats de les preguntes com les respostes es redactaran en anglès. L’alumne no podrà utilitzar diccionari ni cap altre material didàctic.
Pregunta 1:
La primera pregunta pretén que els alumnes expressen, amb les seues pròpies paraules, el significat d’una oració del text, és a dir, es tracta de parafrasejar el seu contingut.
Amb aquest fi, s’aconsella als alumnes que es limiten a localitzar, analitzar i interpretar l’enunciat en el text original.
El nombre de paraules que els alumnes han d’emprar per a respondre no s’indica d’una manera explícita, perquè en la nostra experiència, si així es fera, estos tendirien a prestar més atenció a l’extensió de la seua resposta que a la coherència del missatge que han de transmetre.
En tot cas, la mateixa extensió de l’enunciat original pot servir de guia. Dit d’una altra manera, si l’enunciat del text original constarà, per exemple, de deu paraules, seria aconsellable que els alumnes no empraren més de quinze paraules (aproximadament) per a respondre.
Pregunta 2:
En la segona pregunta els alumnes han de decidir si són verdaderes o falses les afirmacions que es detallen, sempre segons el text. De cap manera es demana als alumnes que ofereixen una opinió personal ni s’acceptaran les respostes que, sent certes segons l’experiència o els coneixements extratextuals dels alumnes, estiguen renyides amb allò que s’ha expressat en el text o no es puguen inferir de cap manera a partir d’aquest. Açò vol dir que si una determinada afirmació no figura en el text, ni de manera explícita ni implícita, aleshores la dita afirmació és falsa. Per exemple, posem per cas que el text tracta de la necessitat de seguir una dieta per a estar en forma, i la pregunta diu que no hi ha res millor que fer exercici físic per a tindre una bona figura. Si esta informació no apareix en el text ni es pot inferir de cap manera a partir de la seua lectura, aleshores la resposta és falsa, mal que pese als monitors de gimnàstica. A més, cal recordar que per a evitar que l’estudiant recórrega a l’atzar quan li falle la comprensió, es restarà la puntuació de les respostes incorrectes de la de les encertades.
Naturalment açò significa que és preferible, davant del dubte, deixar la resposta en blanc.
Pregunta 3:
La tercera pregunta és un exercici de vocabulari en què els alumnes han de trobar en el text paraules o expressions equivalents a les expressades en la qüestió.
Pregunta 4:
En esta pregunta els alumnes hauran de completar quatre enunciats triant una de les tres opcions (a, b, c) que figuren en cada un d’estos. L’opció correcta serà aquella que s’ajuste a allò que s’ha expressat en el text.
Pregunta 5:
En la cinquena pregunta els alumnes hauran de respondre dos qüestions sobre el tema del text. En aquest cas, no obstant això, les qüestions no tenen com a objectiu avaluar la comprensió per part de l’alumne, sinó que li brinden l’oportunitat d’expressar la seua opinió o de plasmar la seua experiència personal sobre alguns dels aspectes tractats en el text. Per això, convé recordar que tant en esta pregunta com en la primera, els alumnes han d’evitar la mera reproducció literal del text.
Criteris d’avaluació.
Els criteris d’avaluació específics que regeixen en cada pregunta són els següents:
Pregunta 1: val 2 punts, distribuïts a parts iguals entre la correcta comprensió del fragment esmentat (1 punt) i la correcció lèxica i gramatical de la resposta (1 punt). Si l’alumne no demostra haver comprés el fragment, no es podrà valorar la correcció lèxica i gramatical de la resposta.
Pregunta 2: val 2 punts, a raó de 0,5 punts per resposta correcta.
Pregunta 3: val 2 punts, a raó de 0,5 punts per resposta correcta.
Pregunta 4: val 2 punts, a raó de 0,5 punts per resposta correcta.
Pregunta 5: val 2 punts, a raó d’1 punt per resposta correcta. Per a la puntuació de cada resposta, es tindrà en compte la correcció gramatical i lèxica (0,5 punts) i la pertinència i originalitat de les idees aportades (0,5 punts).
Criteris generals de correcció:
Sobre la base d’un text en anglès de entre 225 i 250 paraules que tracta d’un tema d’actualitat, amb vocabulari no especialitzat, es demanarà als alumnes que responguen una sèrie de preguntes sobre aquest text. El text podrà ser original o adaptat. Tant els enunciats de les preguntes com les respostes es redactaran en anglès. L’alumne no podrà utilitzar diccionari ni cap altre material didàctic.
Per a treballar la gramàtica: