La Universitat Jaume I ha creat un nou portal per al bessó digital del campus.

02/05/2024 | OTOP

La Universitat Jaume I (UJI) fa un salt avant en la gestió del campus amb la creació del nou portal del bessó digital. Este innovador portal unifica 276 plànols en un únic punt de consulta, integrant informació geoespacial i obrint un món de possibilitats per a la gestió, la presa de decisions i l'experiència al campus.

Més que un simple canvi de sistema, el nou portal representa un canvi de paradigma. L'UJI aposta per la tecnologia SIG (Sistema d'Informació Geogràfica) per a oferir una experiència més còmoda, precisa i integrada a tota la comunitat universitària.

Funcionalitats que transformen la gestió del campus:

• Localització d'edificis i espais: El portal permet localitzar qualsevol edifici o espai del campus mitjançant un llistat interactiu o introduint el seu codi d'ubicació.
  • Informació detallada i actualitzada: En fer clic en un espai, es mostra informació precisa sobre la seua superfície, ús, propietari, dades de sensors en temps real i molt més, tot això connectat amb la base de dades corporativa.
  • Compartir ubicacions i generar plans personalitzats: Els usuaris poden compartir fàcilment la ubicació de qualsevol espai i generar plànols personalitzats amb uns simples passos.

Integració amb altres sistemes de l'UJI:

• El nou portal s'integra amb el Sistema d'Informació Acadèmica, el Directori i l'aplicació de manteniment, facilitant la cerca d'informació i la gestió de tasques.

Un bessó digital en constant evolució:

• Fase inicial: La base gràfica i la connexió amb la base de dades corporativa ja estan implementades. S'han realitzat proves amb la visualització de dades de sensors, com la densitat de persones per wifi.
  • Futur: El bessó digital s'anirà completant amb noves funcionalitats, com la visualització d'instal·lacions en 3D, integració de la sensorizació en temps real i anàlisi de dades per a la presa de decisions estratègiques.

Beneficis del nou portal:

• Major comoditat i accessibilitat: La informació està disponible en un únic punt, amb una interfície intuïtiva i fàcil d'usar.
  • Major precisió: La informació s'actualitza en temps real i es verifica amb la base de dades corporativa.
  • Major integració: El portal s'integra amb altres sistemes de l'UJI, simplificant la gestió del campus.
  • Capacitat il·limitada de possibilitats: El nou portal obri un món de possibilitats per a la gestió del campus, la presa de decisions i l'experiència al campus.

Un projecte impulsat per la innovació:

• Vicerectorat d'Infraestructures i Sostenibilitat: Impulsor del projecte.
  • Oficina d'Innovació i Auditoria TU: Impulsor del projecte.
  • Unitat d'Anàlisi i Desenvolupament en Tecnologies de la Informació (UADTI): Implementador del projecte.
  • Oficina Tècnica d'Obres i Projectes (OTOP): Implementador del projecte.
  • Esri España Solucions Geoespaciales, S.L.: Proveïdor de la tecnologia SIG i implementador del projecte.

Un procés de transformació:

• Implementació de nous espais en el núvol.
  • Formació en les noves plataformes.
  • Depuració de la informació de la base de dades corporativa.
  • Reajustament i producció d'informació en format CAD.
  • Automatització i programació per a una àgil actualització de la informació.

El nou portal del bessó digital de l'UJI és un exemple d'innovació i compromís amb la millora contínua. Este projecte transformarà la gestió del campus, brindant una experiència més completa i eficient a tota la comunitat universitària.

Enllaços:

Al portal del Bessó Digital del Campus Riu Sec on es troben les aplicacions Espais i Densitat de persones.

Enllaç d'exemple per a localitzar l'aula MD1011AA en el SIA i altres aplicacions del portal institucional.

Video demostratiu: https://youtu.be/OBtK0U9fZHY

Informació proporcionada per: Oficina Tècnica d'Obres i Projectes