L’UJI substitueix el tartan de la pista d’atletisme per a facilitar l’ús docent i la pràctica esportiva de la comunitat universitària

19/01/2024 | OTOP

La Universitat Jaume I ha renovat completament el tartan de la seua pista d’atletisme per tal de facilitar el seu ús docent, per a graus com el de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport (CAFE) i els de Mestre o Mestra, així com la pràctica esportiva de la comunitat universitària. A més, amb aquesta actuació l’UJI ha homologat la pista per tal de poder albergar competicions oficials d’atletisme.

El projecte de renovació, inclòs en el Pla propi d’inversions, comporta la millora dels següents espais: pista d'atletisme de corda de 400 metres amb radi de 38 metres; doble recta de velocitat per a obstacles; pista de calfament perimetral; doble pista per a salt i triple salt; tres zones de salt de perxa; dues zones de salt d'alçada; quatre semicercles de pes; gàbia de martell i disc; dues rampes de javelina i zona central amb gespa natural. Cal destacar també que s’ha utilitzat un paviment sintètic, a més de per la seua funcionalitat com a paviment per a la pràctica de l'atletisme, també amb el propòsit de fomentar una reforma sostenible atès que en els seus components s'utilitza cautxú reciclat.

El material emprat en la pista d’atletisme, inaugurada en maig de 2010, s’havia deteriorat progressivament de manera irreversible fins a ser necessària la seua reparació per diverses raons. D’una banda, per seguretat, per a evitar lesions per mal estat del paviment esportiu; d’altra, per necessitats docents, per tal de garantir una docència amb materials en òptim estat, i, finalment, per a recuperar l'explotació de la instal·lació en competicions oficials d'atletisme, que situen la Universitat Jaume I com un lloc referent en l'entorn universitari i de l'atletisme nacional.

La millora d’aquesta instal·lació esportiva se suma a altres iniciatives ja impulsades per l’UJI tant en l’àmbit formatiu com en la promoció de la pràctica esportiva al campus.

Així, pel que fa a la formació, a més de la implantació dels estudis de grau de CAFE, també cal destacar iniciatives com l’Escola de Formació Esportiva (ESFE), l’habilitació d’aules al pavelló esportiu o la participació en el projecte Student Athletes Erasmus+ Mobility in Europe (SAMEurope), un programa Erasmus+ per a facilitar la mobilitat dels esportistes universitaris.

Respecte a la promoció de l’activitat física, el curs 2021-2022 es va implantar un nou model d'accés a les instal·lacions esportives, a les activitats amb professorat i a les competicions que ha afavorit la participació de la comunitat universitària.

La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha destacat que totes aquestes iniciatives «responen al compromís de la Universitat per tal de comptar amb instal·lacions, equipaments i programes que ens ajuden a potenciar les nostres capacitats formatives i d’investigació al mateix temps que avancem cap a un campus més sostenible i compromès amb els hàbits saludables». Alcón ha visitat les instal·lacions esportives juntament amb el vicerector d’Infraestructures i Sostenibilitat, Vicent Cervera, així com personal del Servei d’Esports i de l’Oficina Tècnica d’Obres i Projectes i de l’empresa Opsa encarregada de les obres.

Informació proporcionada per: Oficina Tècnica d'Obres i Projectes