ATEG guardona l’Oficina Tècnica d’Obres i Projectes de l’UJI per la primera fase de la Facultat de Ciències de la Salut

08/04/2022 | OTOP

L’Oficina Tècnica d’Obres i Projectes de la Universitat Jaume I de Castelló ha sigut guardonada per l’Associació Tècnica Espanyola de Galvanització amb el premi especial Asturiana de Zinc per a la fase I de la Facultat de Ciències de la Salut.

La Facultat de Ciències de la Salut, ubicada en les parcel·les 24 i 25, del campus està formada per cinc edificis. La primera fase incloïa tres edificis: investigació MI 1, situat en l’extrem nord-oest de la parcel·la; l’edifici on es concentren els serveis centrals, serveis comuns i administratius de la facultat (MD0) i l’edifici de les aules docents (MD1).

El treball amb l’acer galvanitzat és una tasca transversal on participen tots els agents del procés constructiu que sota la direcció tècnica de l’OTOP han realitzat assistències tècniques del projecte: GAD Arquitectura, VALNU Servicios de Ingeniería, ReMa Medioambiente, Casartek; com a contractistes: Becsa, Electrotecnia Monrabal, Veolia Servicios Lecam; com a tallers d’acer: Coime, Talleres Antón Ruiz, Tamecasa; com a empresa galvanitzadora: GALESA (Galvanizadora Valenciana).

La resta de guardonats han sigut Ponte Pedonal Suspensa 516 Arouca (Portugal) d’ITECONS, que ha obtingut el primer premi ATEG 2021 d’Arquitectura i Construcció Otilio García i la rehabilitación AA308 a Lleó d'MCVR Estudi, que ha obtingut un àccessit.

El jurat d'aquesta edició dels premis ATEG ha estat constituït per Natalia Bielsa, secretària tècnica de CSCAE (Consell Superior de Col·legis d'Arquitectes d'Espanya), Marta Peris i José Toral, guanyadors de l'última edició, de l'estudi Peris+Toral Arquitectes, i el president d'ATEG, Manuel López Caamaño, ha destacat la qualitat i innovació dels 16 projectes singulars presentats d'Espanya i Portugal.

ATEG, l'Associació Tècnica Espanyola de Galvanització lliura de manera periòdica el premi que reconeix les millors obres en les quals s'ha utilitzat l'acer galvanitzat a Espanya i Portugal, els Premis ATEG 2021 d'Arquitectura i Construcció Otilio García que inclouen el premi especial Asturiana de Zinc.

Els premis ATEG promouen els avantatges de l'ús de l'acer galvanitzat com a material clau a l'Europa circular i climàticament neutra, per la seua capacitat de reutilització i la seua durabilitat. A més, valoren la integració i compatibilitat del projecte amb el seu entorn i, per descomptat, el disseny i execució del projecte.

Informació proporcionada per: Oficina Tècnica d'Obres i Projectes