La Biblioteca durant el curs 2016/17 ha estat facilitant diversos serveis de suport a la docència i a la investigació als membres de la comunitat universitària. Com a novetat hem incorporat, aquest curs, una nova secció sobre bibliografia recomanada dels professors adreçada als estudiants, a través del catàleg automatitzat de la biblioteca. També respecte a anys anteriors hem augmentat la visibilitat del repositori institucional, amb més d’un milió de visites. Així també hem aconseguit una major disponibilitat de llibres i revistes electròniques. També durant aquest curs es va crear en el repositori UJI una col·lecció documental en Sedas (Arxiu Digital Espanya-Unió Europea) amb motiu del 30 aniversari de l’adhesió d’Espanya a la UE. Un altre fet a destacar d’aquest curs ha estat la capacitat de la biblioteca UJI d’organitzar el XV Workshop REBIUN (Red de Bibliotecas Universitarias Españolas) on participaren professionals de la documentació a nivell nacional i internacional en taules rodones i conferencies. Aquest Jornades es varen fer coincidir amb el 25e. Aniversari de la nostra Universitat.
Entrades Biblioteca (1/9/2016 – 15/7/2017) 916.528
Catàleg: Registres bibliogràfics 396.226
Catàleg: Registres d’exemplar 612.172
Documents introduïts (2015/16) al Repositori 5.623
Adquisicions (2015/16) de llibres en paper 9.050
Revistes en paper en curs 837
Llibres electrònics (Summon) 119.366
Revistes electròniques en curs (Summon) 82.032
Bases de dades amb subscripció 68
Préstec de llibres i audiovisual 135.153
Préstec Interbibliotecari (SOD) 3.115
Telepréstecs 3.029
Formació d’usuaris. Participants 3.528
Formació d’usuaris. Sessions 156
Número de visites al repositori 1.011.254
Durant el curs 2016/17 la biblioteca UJI ha realitzat una reunió de la comissió de biblioteca que va tenir lloc el dia 9 de febrer de 2017 on es va presentar un informe de la biblioteca, any 2016, i es va realitzar una proposta de distribució de pressupost per a llibres entre els departaments, que va ser aprovada per unanimitat.
Des de l’any 2004 la biblioteca UJI compta amb el certificat ISO 9001, i any darrera any va passant les auditories corresponents que es realitzen a sistema de gestió establert en la biblioteca.
Així els dies 25 i 26 d’abril tingue lloc l’auditoria interna de la Biblioteca. L’equip auditor estava format per: Mariola Belloso i Juan Antonio Cejas. També va participar com a col·laboradora, l’estudianta en pràctiques Sandra Sánchez.
El servei de préstec
Préstecs 95.461
Renovacions 39.692
Total 135.153
Un 9,7 % de les transaccions de préstec s’han efectuat en les màquines d’autopréstec situades al vestíbul de la biblioteca (10.710 préstecs, 10.936 devolucions i 877 renovacions).
Cal destacar que durant el curs s’han fet 28.522 préstecs i renovacions per hores (principalment ordinadors portàtils i cabines de treball en grup), que suposa un 24,1 % del total.
També s’han efectuat 1.084 préstecs de material de la Docimoteca.
El servei de Formació d’usuaris
El personal de la biblioteca ha realitzat 156 activitats de formació, que han consistit principalment en visites guiades a la biblioteca i tallers per millorar la competència informacional dels estudiants. En aquestes activitats han participat un total de 3.528 usuaris.
Les sessions de formació han estat sobre tot tallers amb alumnes, amb la finalitat de donar a conèixer i millorar l’ús dels recursos d’informació bibliogràfica i sobre el gestor bibliogràfic Mendeley. També hem continuat amb formacions específiques per investigadors, orientades a facilitar la creació del codi ORCID, la signatura digital i perfils d’investigadors en diferents plataformes. En el mes de desembre s’han organitzat també formacions sobre les eines bibliogràfiques d’avaluació de la investigació i nivell d’impacte de les revistes científiques.
Hem organitzat diverses formacions externes, que s’han impartit online, per a bases de dades especialitzades, com IEEE, Lexis Nexis i destaquem el taller “Com publicar en revistes científiques”, en col·laboració amb l’editorial Springer.
La biblioteca ha impartit el curs de Formació Transversal de l’Escola de Doctorat, “Eines d’informació bibliogràfica per a la investigació”, en versió online y presencial, de l’11 al 14 de gener, i també ha participat en les XXI Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, el 19 de novembre.
Biblioteca digital
Durant el curs la biblioteca ha proporcionat accés a:
Bases de dades subscrites 68
Bases de dades accés obert 119
Portals de revistes electròniques (text complet) 16
Portals de llibres electrònics (text complet) 12
Títols de revistes electròniques (text complet) 82.032
Títols de llibres electrònics 119.366
Como en anys anteriors, la nostra universitat ha participat en l’adquisició consorciada de recursos electrònics del programa Biblioteca Digital del CBUC i també en els acords de la FECYT per l’accés als portals Web of Knowledge i Scopus.
La pàgina web de la biblioteca ens ha servit per fer difusió tant dels recursos i serveis de la biblioteca, com de les novetats i notícies. Durant aquest any s’ha continuat amb la millora del nostre lloc web i s’han donat d’alta els nous recursos i serveis, com l’enllaç a la Bibliografia recomanda.
També s’han fet tasques d’actualització i manteniment en Summon, carregant-se les metadades dels els registres del catàleg i del repositori UJI, i mantenint els índex i actualitzacions dels recursos bibliogràfics contractats.
Servei d’Adquisicions Bibliogràfiques
El servei d’adquisicions és un dels serveis que ofereix la biblioteca per tal de donar suport als usuaris en l’aprenentatge, la docència i la investigació.
En el curs acadèmic 2016-2017 s’ha incorporat al fons de la biblioteca un total de 9.050 monografies en diferents suports, dels quals s’han adquirit per compra 4.100 (45%), han ingressat per donacions 4.665 (52%) i per intercanvi amb altres institucions un total de 285 (3%).
Del total de les 4.100 monografies, rebudes per compra, 780 títols són en format digital, els quals representen un 19%.
El Catàleg (Dades juliol 2017)
Registres bibliogràfics 396.226
Registres d’exemplars 612.172
Registres de holding 8.284
Durant el curs s’han introduït 19.903 nous registres d’exemplar. La base de dades compta amb 396.226 registres bibliogràfics i 612.172 ítems. A més hi ha 8.284 registres de holdings i 45.335 registres d’autoritats.
Els estàndards de catalogació utilitzats són:
També aquest any hem començat a implementar la catalogació amb la normativa RDA, tant en els registres del catàleg col·lectiu, com en el local.
Els projectes de catalogació cooperativa en els quals hem participat són:
Revistes en paper i electròniques
Revistes en paper (subscripcions) 837
Revistes electròniques 82.032
Durant el curs hem rebut un total de 837 títols de revistes en paper.
Respecte als títols en format electrònic, durant el curs hem comptat amb l’accés a 82.032 títols, corresponents a subscripcions i accés obert.
Introducció de la “Bibliografia recomanada” al catàleg de la biblioteca
Com a millora destacable, cal senyalar que hem posat en funcionament l’aplicació “reserva de curs”. Vam introduir al programa de la biblioteca la relació d’assignatures i professors, amb els llibres recomanats en cada assignatura, a partir de la informació del LLEU. Després, a l’OPAC (Online Public Acces Catalog) de la biblioteca, es va afegir la cerca de bibliografia recomanada, per tal que els estudiants puguen saber la disponibilitat en la biblioteca dels llibres recomanats en les assignatures. Les dades corresponents a aquesta acció són:
Nou sistema per a la biblioteca
Per altra banda, dins del marc del Campus Habitat 5U (Universitat de Valencia, Universitat Politècnica, Universitat d’Alacant, Universitat Miguel Hernández i Universitat Jaume I) hem realitzat reunions i hem assistit a demostracions de programes de gestió de biblioteques, amb la intenció de treballar amb les biblioteques valencianes amb un únic programa informàtic.
Dialnet
La nostra biblioteca ha introduït un total de 2.955 items en la base de dades Dialnet. Per tipus de document: 2.834 articles de revista, 114 llibres i capítols de llibre i 7 tesis.
És important ressaltar l’increment en l’ús de la base de dades per part dels nostres usuaris. Respecte a l’any anterior comptem amb 200 usuaris més registrats. Les dades d’activitat són:
Servei de Préstec Interbibliotecari
Durant aquest curs acadèmic 2016-2017, el servei de préstec interbibliotecari o també dita la Secció d’Obtenció de Documents (SOD) de la Biblioteca ha tramitat un total de 3.115 comandes de préstec interbibliotecari.
Si fem un anàlisis d’aquestes dades, observem que de les 3.115 comandes un total de 2.431 corresponen a sol·licituds realitzades pels nostres usuaris a altres biblioteques i la resta, 684 comandes corresponen a sol·licituds rebudes des de l’exterior.
Fent una anàlisi de les dades, observem que de les 2.431 comandes fetes pels membres de la comunitat universitària, un 45,98% corresponen a peticions de còpies d’articles de revista o separates i capítols de llibre i la resta, un 54,01%, es correspon a sol·licituds de préstec de materials originals, sobre tot llibres i alguna tesis doctoral.
Pel que fa al sistema de tramesa a l’usuari observem que les còpies de documents es deixen al servidor de GtBib-SOD per a que siga el propi usuari qui accedeixi-hi. La suma de les dues opcions electròniques, correu electrònic i servidor de GtBib fa que el sistema de tramesa electrònic siga el més emprat per a fer arribar les còpies de documents als nostres usuaris, un 37,92%.
Hem de fer constar que més del 75% del material sol·licitat aplega a mans de l’usuari abans de 10 dies naturals.
Els nostres principals subministradors de documents són la Universitat de Barcelona, la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra, totes elles dins del Consorci de Biblioteques Universitàries Catalanes i amb més de dos centenars de documents servits per cadascuna. De la resta de l’Estat espanyol les biblioteques que ens serveixen més documents son les de la Universidad de Sevilla, la Universitat de València, la Universidad Complutense de Madrid, la Universidad de Granada, la Universidad Pablo Olavide, i la Universitat d’Alacant. Cal ressenyar també que comencen a ser significatives les comandes servides per part d’institucions no universitàries que tenen els seus fons documentals integrats al CCUC com poden ser l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona, el Museu Nacional d’Art de Catalunya o la Filmoteca de Catalunya.
Pel que fa a l’estranger el consorci alemany de SUBITO encapçala el llistat juntament amb altres com la Staatsbibliothek zu Berlin, la Universitätsbibliothek Passau o la Koninklijke Bibliothek holandesa.
Si fem un anàlisis de les dades que tenim com a biblioteca subministradora, de les 684 comandes, observem que un 51,6% corresponen a sol·licituds de préstec d’originals de la nostra col·lecció bibliogràfica, la resta són fotocòpies de revistes o parts de llibres.
Pel que fa al temps de resposta, hem de dir que el 95 % de les comandes es serveixen abans de 6 dies la qual cosa suposa que acomplim amb escreix ela acords de préstec interbibliotecari del CBUC i també de REBIUN.
El principals sol·licitants de documents de la nostra col·lecció són la Universitat de Vic, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Lleida, la Universitat Rovira i Virgili, totes elles membres del CBUC, i altres com la Universitat Politècnica de València, la Universidad de La Rioja, la Universidad Pablo de Olavide, la Universitat Internacional de Catalunya i la Universitat de València .
També hem rebut comandes, tant de còpies de documents com de préstec d’originals, d’universitats estrangeres com la University of Illinois et Urbana-Champai, la Pennsylvania State University Library, la University of Colorado Boulder o la East Carolina University entre les universitat americanes; la Universidad de Chile o la Universidad Nacional del Nordeste a Sudamèrica; diverses biblioteques europees com la University Library KULeuven o la Université Clermont.
La Secció d’Obtenció de Documents continua implementant totes les novetats i millores tècniques que li proporciona el sistema del GtBib –SOD i que puguen esdevenir una millora en el servei que donem als usuaris de la biblioteca.
Servei de Telepréstec
El servei de telepréstec de la biblioteca de la Universitat Jaume I ha gestionat durant el curs acadèmic 2016-2017 un total de 3.029 comandes de telepréstec.
Si fem un anàlisi de les comandes veiem que:
Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques 1.159 comandes.
Facultat de Ciències Humanes i Socials 1.266 comandes.
Facultat de Ciències de la Salut 113 comandes.
Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals 309 comandes.
Personal d’Administració i serveis 182 comandes.
Pel que fa a la tipologia de les comandes trobem que un 52% corresponen a peticions de préstec de llibres i DVD i el 48% restant a peticions de còpies d’articles de revista o capítols de llibres.
La tramesa de documents físics, llibres principalment, a l’usuari es fa per correu intern, el mateix dia que es rep la petició. Els articles s’envien escanejats per correu electrònic.
Servei de Suport a la investigació científica i a la docència
Al llarg d’aquest curs s’han portat a terme diverses activitats i campanyes amb l’objectiu de donar suport als investigadors en la difusió de la seva producció científica. Entre elles, destaquem:
La Biblioteca forma part del grup de treball del CSUC: GT de Suport a la Recerca, que té com a finalitat, oferir al PDI un servei de suport en la gestió de les dades d’investigació. En aquest sentit hem elaborat una sèrie de recomanacions i instruments d’ajuda als investigadors, que es poden consultar en la web de la Biblioteca: http://www.uji.es/serveis/cd/bib/serveis/investigacio/dades/
S’ha treballat en el canvi de servidor i migració a la última versió del software del Repositori (Dspace 5.4), per garantir l’estabilitat del repositori i incorporar noves funcionalitats. A més, s’han revisat les diferents plantilles de metadades i procediments interns per millorar les cerques i continguts. També s’han reestructurat les comunitats, subcomunitats i col·leccions per adaptar-les als nous continguts i noves demandes dels usuaris.
Nous continguts i nova estructura de comunitats i col·leccions:
A finals de juny de 2017, el Repositori UJI s’ha arribat a un total de 34.450 documents.
D’aquests documents, 27.222 estàn en accés obert, i la resta, en accés embargat o restringit, per política de l’editorial o decisió de l’autor/a.
Pel que fa a les tesis doctorals, aquest curs acadèmic, s’ha canviat el procediment d’introducció de tesis en TDX i TESEO, per a que siga més ràpid i fàcil la seua difusió. A més, s’assigna un DOI a cada tesi doctoral. En total, hi ha 552 tesis doctorals a TDX, que es recol·lecten automàticament també al Repositori UJI. Progressivament, es van introduint també les tesis anteriors.
Com a novetats més destacades: Dins la Biblioteca Digital de Castelló, s’ha creat una nova col·lecció: Patrimoni en imatges i models 3D, per difondre imatges 3D i 4D del patrimoni arqueològic, artístic, històric i natural de les terres de Castelló.
Amb el compromís de difondre la cultura castellonenca, hem continuat digitalitzat llibres d’autors castellonencs de tots els temps, i actualment, es poden consultar a text complet 696 obres literàries. També s’ha digitalitzat una selecció de documents, revistes i imatges de les Festes de la Magdalena de Castelló.
L’altra novetat a destacar és la digitalització i difusió en el Repositori UJI de protocols notarials de Borriol del segle XVIII.
En l’àmbit de la investigació, destaquem que al voltant del 80% del total de la producció científica, està disponible en accés obert.
A més de notícies periòdiques en les xarxes socials de la Biblioteca (Facebook, twitter, blog, pinterest), durant la Setmana de l’Accés Obert (octubre, 2016) ), s’han realitzat activitats per donar a conèixer els avantatges de l’accés obert i el Repositori UJI, entre les que destaquem la tertúlia radiofònica: Accés Obert a l’UJI, en la que van participar: Sergio Barrachina, Director del Projecte de Promoció del Coneixement Obert UJI; Isabel Giménez, investigadora, Projecte IN2RURAL; Ramón A. Feenstra, director de la revista Recerca.Revista de Pensament i Anàlisi, i Lidón París, com a coordinadora del Repositori UJI.
La Biblioteca és membre de diferents grups de treball de millora dels repositori i els seu continguts:
Finalment, incloem les estadístiques d’ús del Repositori UJI durant el curs 2016-2017:
Els principals serveis que ofereix l’Arxiu General als seus usuaris són la gestió de transferències de documents des de les diferents unitats administratives així com el préstec o còpia de documents a les unitats productores i la consulta de documents tant per part del PAS com dels investigadors. Els fons documentals que els usuaris poden consultar, respectant sempre els nivells de confidencialitat, són: Fons UJI, Fons Col·legi Universitari Castelló, Fons Magisteri, Fons Soler i Godes, còpies digitals dels expedients sumaríssims de Castelló, Fons del Centre de Recursos de Didàctica de les Matemàtiques-Guy Brousseau.
Les dades d’aquests serveis són les següents:
Servei Nº de sol·licituds
Transferències documentals 27
Préstecs 209
Consultes i còpies 35 (700 documents)
Com en anys anteriors, s’ha continuat amb la digitalització de les actes dels diferents òrgans de govern.
Altres projectes de digitalització han estat la digitalització de diversos llibres i material documental per a la seua difusió en obert en el Repositori UJI.
En l’àmbit de la gestió documental, s’ha treballat en la catalogació i digitalització del Fons del Centre de Recursos de Didàctica de les Matemàtiques, concretament, actualitzant l’inventari amb els nous ingressos i seleccionant els documents a digitalitzar, que estan disponibles en el Repositori UJI.
També s’ha continuat amb el treball de buidatge dels expedients sumaríssims per tal de completar la informació existent en l’actual base de dades, atenent les consultes i necessitats dels investigadors. Així, als camps existents s’afegeix informació sobre: poble d’origen de la persona, treball, data d’inici i data final de l’expedient sumaríssim, resolució final.
En l’àmbit de la formació, s’han tutoritzat 5 alumnes en pràctiques, procedents de les titulacions d’Humanitats, Història i Patrimoni i Gestió i Administració Pública, que han après les diferents tasques que es porten a terme a l’Arxiu i Biblioteca, com digitalització i procés tècnic.
Com en anys anteriors, l’Arxiu ha participat en dos Grups de Treball de la Conferència d’Arxivers Universitaris (CAU): Grup de Treball de Linked Open Data i la coordinació del Grup de treball de Pla Estratègic de la CAU, resultats presentats en les Jornades anuals de la CAU (Universidade A Coruña, juny 2017).
A finals de novembre, com en anys anterior, l’Arxiu va col·laborar amb les Jornades d’Investigadors Freinet, organitzades per la Fundació Càtedra Soler i Godes, amb una visita al Fons Soler i Godes.
L’1 de desembre l’arxivera va participar en la Taula rodona “Cooperación archivística universitària”, en la Universidad Castilla-La Mancha.
Per altra part, s’ha fet difusió d’esdeveniments i novetats en les xarxes socials de la biblioteca.
El CDE ofereix els serveis de cerca documental, i consulta en sala, se h’ especialitzat en oferir la documentació del procés d’integració europea en accés obert. El CDE forma part de la xarxa de centres d’informació de la Unió Europea des de 1993, actualment denominada Europe Direct.
El treball del CDE durant el curs acadèmic 2016 ha estat marcat per la celebració del 30 aniversari de l’Adhesió d’Espanya a la Unió Europea, els aniversaris permeten mostrar el treball que realitzen els arxius, biblioteques i centres documentació, tant per la seua tasca de preservació com de difusió de documents.
Resumen d’activitats organitzades i realitzades pel CDE en el curs acadèmic 2016-2017.
Elvira Aleixandre, responsable del CDE, va presentar una comunicació i pòster en les 14es Jornades Catalanes de Informació i Documentació titulada: “Sedas: Arxiu Digital Espanya-Unió Europea, quatre anys de treball de col·laboració”, en Barcelona els dies 3 i 4 de març de 2016.
El CDE va organitzar en col·laboració amb la Generalitat Valenciana la Jornada “Oportunitats de finançament de la Unió Europea a l'UJI” el 14 de desembre de 2016, estava dirigida tant a la comunitat universitària com a la Sociedad de Castelló, en general, es varen enviar invitacions als ajuntaments de la província i la inscripció fou de 82 persones.
Aquest acte va tenir lloc a la sala premsa de l’edifici de Rectorat. Aquesta Jornada la va inaugurar el vicerector d’Investigació i Doctorat Prof. Jesús Lancis i la directora general de Finances i Fons Europeus de la Conselleria de Hisenda i Model Econòmic, Myriam Fernández Herrero.
María José Rodrigo del Servicio de Coordinació de Fons Europeus. Conselleria de Educació, Investigació, Cultura i Esport, per part de los Serveis de la UJI, Margarita Gonell de la Oficina de Relaciones Internacionales; David Joan Marí de la Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat i Cristina Villarroya de l’Oficina de Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic (OCIT).
Per part de la Xarxa d’Informació de la Unió Europea, Europe Direct en la Comunitat Valenciana, intervingueren Ana Enguidanos de la Presidència de la Generalitat Valenciana; Maria Castera del CDE de la Universitat de València y Elvira Aleixandre, del CDE de la Universitat Jaume I.
El CDE de la nostra universitat va organitzar la VIII edició del curso: “Preparació per a les oposicions a la Unió Europea”, que va tenir lloc a la UJI els divendres 10 i 17 de febrer y 3 y 10 de març de 2017, de 9 a 14 hores. Aquest curs va estar impartit pel professor José Díaz Lafuente, li va donar un enfocament teòric pràctic amb dinàmica de grup, videoconferències amb experts de la UE, materials audiovisuals.
Pel que fa al procés tècnic del fons documental, se ha catalogat i classificat el 100% del material bibliogràfic que rebem, mitjançant conveni, de la Comissió Europea en Brussel·les.
Per altra banda, es va renovar el certificat ISO 9001:2008 que evidencia la conformitat del sistema de gestió de la qualitat del CDE.
El CDE continua col·laborant amb el Comitè Econòmic i Social de la Comunitat, Valenciana amb seu a Castelló, en la elaboració de la secció sobre dret comunitari que se publica en la Revista de treball, economia i societat.
Volem destacar que 2016 se ha caracteritzat per la recuperació de documents històrics de la UE que hem posat a disposició de la comunitat universitària i del públic en general en Accés Obert després de la seua digitalització (cartes, fotografies, vídeos…).
Archivo Digital España-Unión Europea (Sedas) és una comunitat del Repositori institucional UJI, que recull documents rellevants, en tots els formats, sobre Espanya i la Unió Europea, que estaven dispersos en els fons documentals de diferents institucions. També recull la producció intel·lectual de las universitats en la matèria.
. Cronologia de les activitats del CDE durant el curso acadèmic 2016-2017 en relació amb la comunitat del Repositori UJI, “Arxiu Digital España Unión Europea:
El 7 d’abril 2016, va tenir lloc una reunió del Comitè, finançada per la Comissió Europa.
Jornada 8 d’abril, reunió anual de totes les xarxes d’informació de la UE en la Representació de la Comissió Europea on Elvira Aleixandre va presentar l’ estat de la col·lecció del Repositori Sedas al públic en general i al Director dels Arxius Històrics de la Unión Europea, (European University Institute) de Florència al qui es va invitar especialment per a l’ocasió.
Els dies 18 i 19 de maig, el CDE de la UJI junt amb el CDE de la Universitat de València impartiren formació a bibliotecaris i documentalistes que participen en Sedas.
Els dies 20 i 21 de juliol, va tenir lloc en la Comissió Europea a Madrid i finançada per ella una reunió del Comitè Tècnic de Sedas para tractar qüestions tècniques.
Sandra Sánchez Tribaldos, estudiant de practiques en Empreses (Máster universitari en Gestió de la Qualitat). Va col·laborar en l’aplicació del sistema de gestió de la qualitat de la Biblioteca i va participar en la transició de la norma ISO 9001:2008 a la ISO 9001:2015. Aquesta estada va durar del 16 de març al 8 de maig de 2017.
Ana Macias Guerrero, estudianta del Grau d’Humanitats. Va desenvolupar tasques de digitalització per al Repositori UJI. El període de practiques fou de 280 hores (entre novembre 2016 i abril de 2017).
Emanuela Pripea, estudianta del Grau d’Humanitats. Va estar en pràctiques a la biblioteca durant 280 hores (entre novembre 2016 i abril de 2017). Va realitzar tasques de processament de dades i gestió documental en el Repositori institucional UJI.
Lledó Gozalbo Balaguer, estudianta del Grau d’Humanitats. Va estar en pràctiques a la biblioteca durant 280 hores (entre novembre 2016 i abril de 2017). Va realitzar tasques de digitalització per al Repositori UJI.
Jordi Conill Salomé procedent del Grau en Humanitats ha rebut formació en digitalització i catalogació de material documental al Repositori UJI, i en procés tècnic i gestió documental. El període de pràctiques de 280 hores es va realitzar entre novembre de 2016 i abril de 2017.
Fatiha Lkarem El Brouzi, del Grau en Gestió i Administració Pública, va realitzar 240 hores de pràctiques entre febrer i abril de 2017, aprenent sobre gestió documental, procés tècnic, digitalització i catalogació de documents i llibres en el Repositori UJI.
Laura Ballester Cuñat, va estar col·laborant en la Biblioteca de l’Escola d’Art Superior de Disseny de Castelló des de l’1 de febrer fins el 30 de juny de 2017.
Irene Jaen Parrilla va estar com a becaria de col·laboració en la Docimoteca de la Biblioteca UJI des de l’1 d’octubre de 2016 al 30 de juny de 2017.
Deborah García Piquer va estar treballant a la biblioteca UJI com a becaria del Departament d’Art en l’organització en el fons documental de Kosme de Barañano, durant els mesos de maig i juny de 2017.
Daniel Constantino Hervás va estar a la biblioteca com a becari de col·laboració del Departament de Dret del Treball amb l’objectiu de catalogar la biblioteca del professor García Ninet que es troba en la Biblioteca UJI. Aquesta tasca es va realitzar entre 6 de febrer i el 31 de maig de 2017.
El 29 i 30 de setembre de 2016, la biblioteca UJI va organitzar el XV Workshop REBIUN sota el títol “Dades i Biblioteques” durant aquest dos dies es realitzaren diverses conferencies i taules rodones. Assistiren al voltant de 200 persones de pràcticament totes les biblioteques universitàries i proveïdors de servei a nivell nacional i internacional.
Del 24 al 30 d’octubre la biblioteca UJI va participar en la iniciativa de la Setmana d’Accés Obert en diversos actes a nivell nacional.
El 28 d’octubre participarem en la Taula Rodona: Diversidad polièdrica en la Universidad, que va tenir lloc en la Universitat Jaume I dins del VII Encuentro de los Servicios de Apoyo a las Personas con discapacidad en la Universidad.
Entre el 8 al 11 de novembre, el rector UJI, i a més President de REBIUN, i el director de la Biblioteca assistirem a la XXIV Assemblea REBIUN que tingue lloc a la Universitat de les Illes Balears.
Del 29 de novembre al 13 de desembre la biblioteca va organitzar a la sala de formació diversos tallers sobre recursos per a l’avaluació de la investigació enfocats al personal investigador de la nostra Universitat.
El 14 de desembre a la sala de premsa de l’edifici del Rectorat, el Centre de Documentació Europea de la Biblioteca va organitzar, juntament amb la Generalitat Valenciana, una Jornada sobre Oportunitats de finançament de la Unió Europea.
El 5 d’abril de 2017 va tenir lloc a la biblioteca de la Universitat Jaume I la reunió de les 5 biblioteques universitàries públiques valencianes – Campus Habitat 5- per a tractar temes del futur consorci valencià.
El 27 d’abril dins dels actes del dia del llibre 2017, Abel Soler va impartir la conferència “El context italià i l’autoria de Curial e Güelfa”, a la sala de graus de la Facultat de Ciències Humanes i Socials.
El 22 i 23 de maig el personal de la biblioteca assistiren al curs de formació “Propietat intel·lectual i les seves aplicacions” impartir per Ignasi Labastida de la Universitat de Barcelona.
El 26 de maig Rosario Raro va presentar la seva novel·la a l’edifici el Menador de Castelló “La huella de una carta: la realidad detrás de la ficción”. Aquest acte va estar organitzat per la Biblioteca.
El 19 de juny la biblioteca va organitzar un curs per al personal investigador de l’UJI “Como publicar en una editorial científica” a càrrec de Nathalie Jacobs, editora executiva en l’editorial Springer-Nature.
Pel que fa als convenis:
El 20 de febrer de 2017 es va signar el conveni de donació del fons bibliogràfic i documental de la Fundació Pere Sánchez Segarra de Onda a la Universitat Jaume I.
L’1 de març de 2017 es va signar el conveni marc de col·laboració entre la Universitat Jaume I de Castelló i l’Ajuntament de Borriol per a l’assessorament per organitzar els fons arxivístics i la digitalització dels protocols notarials del segle XVIII relacionats amb Borriol i que es troben a l’Arxiu Històric Provincial.
El 22 de maig es va signar un protocol general de col·laboració entre la Universitat Jaume I i l’Ajuntament de Culla per a digitalitzar el seu fons arxivístic.