Programa AlumniSAUJI

25/06/2018 | Secretaria General
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

 

Activitats esportives

Els membres d'AlumniSAUJI Premium han participat activament en les propostes esportives proposades al Servei d’Esports de l’UJI amb un total de 1174 inscripcions, un 49% d’aquestes han estat a activitats organitzades per als AlumniSAUJI, mentre que la resta eren activitats de la Universitat. A més, 87 membres AlumniSAUJI Premium han participat en les competicions universitàries de l’UJI.

Enguany el programa AlumniSAUJI ha finançat l’ampliació de grups i horaris en diferents activitats: al primer semestre de l’any s’han ofert grups a les activitats d’aiguaritmes, bodyweight, GAC, ioga, mètode Pilates, natació, natació per a la salut, spinning, tenis i pàdel als seus tres nivells.

Al segon semestre, les activitats s’ampliaren amb cursos de sol pelvià.

Activitats en l'àmbit de la inserció laboral

Un dels fonaments d’AlumniSAUJI  es centra en facilitar l'eixida al mercat laboral dels seus recentment titulats i en millorar les opcions dels quals ja formen part.

La col·laboració amb l'Oficina d'Inserció Professional i d'Estades en Pràctiques ha permès que tots els membres d’ AlumniSAUJI tinguen accés als tallers organitzats per aquest servei.

A més, la Universitat posa a la disposició de tot el seu antic alumnat l'Agència d'Ocupació, una potent eina de cerca de treball qualificat per a ajudar i millorar l'inserció laboral. 

El programa AlumniSAUJI, és membre del Consell d'Inserció Professional de la UJI, que presideix la vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín, el qual té com a objectiu principal avaluar l'evolució de les Pràctiques en Empreses, la inserció de graduats i graduades, l'estimació del futur professional, accions concretes que s'han de desenvolupar per al foment de la inserció entre els titulats i titulades UJI, entre altres tasques.

També col·labora amb les diferents accions d'orientació professional que de manera periòdica organitza l'Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP) i així connectar l'estudiantat i els titulats i titulades amb el món laboral. 

Informe AlumniSAUJI 2016

L'Informe de Gestió AlumnSAUJI 2016 és unainforme-memòria d'activitat que recull amb detall les accions que s'ha dut a terme al llarg del 2016. 

Els membres AlumniSAUJI Premium poden accedir amb preus reduïts a cursos que realitzen altres entitats amb qui es manté acords: Fundació Universitat- Empresa (FUE-UJI), per la Fundació General de la Universitat Jaume I, per la Xarxa Vives d'Universitats, per EADE-Consulting, pel Col·legi Professional d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació, per la Federació Coordinadora d'Entitats Ciutadanes de Castelló i un llarg etcètera.

Activitats en l'àmbit artístic, sociocultural i esportiu

El respecte a l'entorn i el foment del consum de la cultura i la pràctica de l'esport sempre han sigut pilars bàsics del dia a dia de l'associació.

Aquests trets diferencials han fet que AlumniSAUJI recolze totes les activitats i cursos realitzats pel Servei d'Activitats Socioculturals i pel Servei d'Esports de la Universitat.

Activitats socioculturals

Jornades de Repoblació.
AlumniSAUJI participa i col·labora en les jornades de reforestació, organitzades els 30 de gener i 6 de febrer per l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat del Vicerectorat d'Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme i el Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa dins del Programa de voluntariat mediambiental UJI-Voluntària. Com en anteriors ocasions, la reforestació es va fer en les poblacions afectades per l'incendi de l'Alcalatén de fa uns anys.
Amb aquesta edició ja són nou les ocasions en les quals els antics alumnes han participat en les reforestacions organitzades per la UJI per a la recuperació dels espais cremats en la província.

XXV aniversari de la Universitat Jaume I

L’any 2016 ha estat un any de celebració per la Universitat Jaume I en arribar als 25 anys de vida. Han estat molts els actes que s’han realitzat per a commemorar aquesta data històrica i el programa AlumniSAUJI ha participat activament. De tots els actes i activitats realitzades per festejar aquest aniversari destaquen:​

  • Acte commemoratiu del XXV aniversari, 26 de febrer. L’acte acadèmic en el qual es van lliurar les distincions al personal jubilat durant l’any 2015, 5 antics treballadors i treballadores que passen a ser automàticament AlumniSAUJI Premiumr. A més, durant la cerimònia es va emetre un vídeo corporatiu on van participar 48 alumis donant el seu testimoni.

  • Festa Alumni. Més de 3.500 persones van celebrar un dia festiu, destinat a tot l’antic alumnat i amics i amigues de l’UJI amb música i activitats al Grau de Castelló, inspirada en aquell concert que es va celebrar a les drassanes del Port de Castelló el 15 d’octubre de 1991 amb motiu de la inauguració del primer curs acadèmic de l’UJI. 16 formacions d’antic alumnat competiren en el Concurs de Bandes i DJ AlumniSAUJI, que es va resoldre amb la victòria de Los Criptozoos en la categoria de bandes i Waweekeends en la de DJ. El plat fort del dia va ser l’actuació d’Angel Stanich, Corizonas i del veterà discjòquei Juan de Pablos. Les actuacions es van retransmetre per Radio 3. A més, la festa va ser animada per un espai gastronòmic, un de tendències i un altre per als més menuts de la família. La recaptació íntegra de l’entrada ha permès llançar les primeres beques AlumniSAUJI per alumnat de postgrau de la Universitat Jaume I.

Activitats teatrals i cinematogràfiques.
Diversos acords i col·laboracions amb entitats culturals han donat accés preferencial als membres d’AlumniSAUJI Premium a espectacles teatrals i cinematogràfics, com el Festival Internacional de Cinema de València (Cinema Jove).

Des de la seua creació, AlumniSAUJI ha estat present en les seus de manera física (amb fullets i informació en les seues instal·lacions) i també a través d'activitats formatives i socioculturals que ha oferit.

Accés a altres cursos

Com a novetat en 2016 es van posar en marxa les Màsterclass. Es tracta d'una proposta per incrementar la formació continuada, el reciclatge acadèmic i la connexió amb les últimes propostes dels sectors professionals, que permet als membres AlumniSAUJI Premium, de manera gratuïta, en una sessió de màster UJI. Aquestes places són limitades.

Durant l’any 2016 es van unir a la proposta 12 màsters universitaris, alguns d’aquests fins i tot oferien 3 classes diferents on participar

Cursos en les seus

Durant 2016 s'han desenvolupat 80 hores de conversa en les quals han participat 95 membres de SAUJI.

Màsterclass Meeting Talk
Grups de conversa de dues hores de durada en què els alumnes visualitzen una projecció i després conversen amb professors natius en un àmbit lúdic i amigable que estimula la conversa i la participació de tots els assistents. Els grups estan dividits segons nivells i temàtiques.

Podeu vore un resum de les accions i anàlisi de les mateixes junt amb resultats a l’Informe de Gestió d’AlumniSAUJI.

Evolució i perfil dels membres

El Programa AlumniSAUJI compta actualment amb 12.025 membres: 4.534 com AlumniBàsic (gratuït i sols per antic alumnat UJI) i 7.491 com AlumniSAUJI Premium (antic alumnat i/o amics de l'UJI i amb una quota de 30 € a l’any).  
 
Un 22.5% del total d’antic alumnat de l’UJI (estimats en 44.600) formen part del programa AlumniSAUJI. 
 
Un 83.4% dels membres del programa són antics alumes UJI i la resta, és a dir el 16.6%, són amics de l’UJI. Destacar també que, dels amics, un 55% té estudis universitaris però d’una altra universitat diferent a UJI.

Podeu consultar tots els gràfics sobre perfil dels membres a l’Informe gestió AlumniSAUJI.

Activitats

Cursos i tallers de formació propis

Durant l’any 2016 s’han realitzat 470 hores de formació pròpia destinada a la millora professional i personal; hi han participat 212 alumnes (membres AlumniSAUJI Premium i alumnat de l’UJI).

Relació de cursos:

Català virtual. Nivell Superior C2 (80 h)   Català presencial. Nivell Superior C2 (80 h). Dues edicions Preparació d'anglès. Nivell Upper-Intermediate B2 (40 h). Dues edicions. Preparació d'anglès. Nivell Intermediate B1 (40 h)  Workshop on delivering presentations in English. (9 h) Taller de fotografia al carrer: aprenent a mirar. (10 h) Canvia la química del teu cos, millora el teu estat anímic. (2 h) Com construir el teu robot amb programari i maquinari lliure. (9 h). Curs AlumniSAUJI Junior.

Web: presencia online i intranet

L' espai web específic del programa AlumniSAUJI es www.alumnisauji.uji.es  i està dissenyat pensant en els usuaris i futurs usuaris del Programa dividint-se en els següents blocs principals:
Ja sóc membre (AlumniSAUJI Bàsic - AlumniSAUJI Premium); Vull formar part; Senior; Alumni Internacional.

Destacar l’Espai Alumni i, en concret, l’entrada “El teu perfil” que permet als membres Alumni accedir (amb diversos modes d’identificació) a les seus dades personals que poden actualitzar, modificar les seus subscripcions als cercles, etc.  Així mateix, l’espai també els permet fer gestions en línia amb l’UJI, com accedir al seu expedient acadèmic o sol·licitar el seu títol.

També hi ha presència a les xarxes socials: Facebook, twitter, linkedin, instagram, etc

A l’informe de gestió AlumniSAUJI es pot consultar l’anàlisi de la navegació web i de les xarxes socials.

Accions de comunicació

Amb els objectius d’incrementar el coneixement del programa AlumniSAUJI entre els diversos públics (especialment, estudiant UJI, és a dir, futur antic alumnat UJI); incrementar la captació de membres del Programa (tant bàsic com premium); i fidelitzar als membres actuals; s’han dut a terme diverses accions de comunicació. Com la majoria de les accions afavoreixen més d’un dels objectius establerts, es detallen les accions realitzades al llarg del 2016 en base al públic objectiu a qui van dirigides:

Accions amb els futurs Alumni UJI: 
 

  • Actes oficials de graduació
  • Visites a les aules de 4t dels graus i de postgrau
  • Accés a la formació del programa AlumniSAUJI amb preus reduïts
  • Correu electrònic a llistes de distribució UJI
  • Kit del titulat
  • Presència en fase presencial de matrícula grau primer any
     

​Accions amb els Alumni UJI actuals:
 

  • Accions amb els qui encara no formen part del programa:
    • Accions d’e-mail màrqueting
    • Accions de Telemàrqueting
    • Coordinació amb bases de dades d’altres serveis UJI
    • Accions per correu postal
       
  • Accions amb els qui formen part activa del Programa:
    • Actualització base de dades
    • Fidelització: 
      • Butlletí electrònic
      • Xarxes socials
      • Informació i enviament perfilats
      • Llistes de distribució moderades
    • Reforçament de la marca UJI i sentiment de pertinença
    • Difusió de l'oferta formativa i activitats de l'UJI i d' AlumniSAUJI
       
  • Accions detecció Alumnis estratègics:
    • Accions amb Linkedin
    • Clubs territorials
    • Relació amb PDI

Un antic alumne UJI és AlumniBàsic per dret i pot passar a ser AlumniSAUJI Premium en qualsevol moment, sense perdre la condició d’Alumni Bàsic

A més, també formen part d'AlumniSAUJI Premium, de forma gratuïta, els jubilats de l'UJI (PAS i PDI)  en la categoria "Senior" i els supervisors de pràctiques.

Ferramentes de gestió del programa

Base de dades

CRM propi
La gestió del Programa ha suposat la creació i desenvolupament d’un  programa de CRM (Customer Relationship Management) propi per a la gestió de la base de dades.
Així mateix, ha estat necessari coordinació amb diversos serveis UJI, especialment amb Servei d'informàtica i el Gabinet de Planificació i Prospectiva Tecnològica per a dur a terme una correcta protecció de les dades per tal de garantir la identitat i privacitat dels usuaris. Accions per a l'actualització de la base de dades
Les dades de les que es nodreix el programa AlumniSAUJI són les dades que en el seu dia van facilitar els antics alumnes quan estaven matriculats a UJI, així com les dades que faciliten en el moment de la sol·licitud del títol i les que faciliten per a formar part del programa. Això fa que la majoria de les dades es corresponguin amb les dades de contacte familiar o principal que feien servir en el moment d’estar matriculats a l’UJI.
Per tant, una de les funcions principals del Programa és l'actualització de les dades dels antics alumnes:

  • Coordinació amb bases de dades d’altres serveis UJI. En especial amb el Servei de Gestió de la Docència i Estudiantat (SGDE) que recull els mails més recent que facilita l’alumne en la sol·licitud del títol.
  • Accions d’e-mail màrqueting (mails massius) a totes les persones que han format part de l’UJI i que compleixen els requisits per a ser AlumniBàsic
  • Accions de Telemàrqueting. Per a poder actualitzar la base de dades dels antics alumnes UJI no recents és necessari realitzar contacte telefònic amb tots els AlumniBàsic ja sigue per no disposar de mail o per estar aquest obsolet.
  • Accions de correu postal
     

Segmentació dels enviaments.  
La base de dades i el CRM permeten realitzar enviament segmentats als antics alumnes.  D'una banda es compta amb les llistes UJI de distribució de correu i d'altra s'han creat els "cercles alumni".
L'objectiu principal dels cercles alumni és crear grups homogenis per tal d’oferir-los un ampli ventall de notícies i activitats més acords i perfilades als seus interessos. El principal generador d’informació específica és el PDI, que ha trobat en aquesta ferramenta una ajuda per a la difusió segmentada als antics alumnes d’activitats específiques del seu àmbit de docència i investigació. En segon lloc determinats serveis UJI, en especial OIPEP, amb les ofertes de treball.

Tipus de membres

El programa AlumniSAUJI contempla dues tipologies de membres:

Alumni Bàsic: Sols pot ser un antic alumne de l’UJI. És gratuït i té dret a uns serveis bàsics. AlumniSAUJI Premium: Pot ser tant un antic alumne UJI, com un amic de l’UJI. Es correspon amb l'antic soci de SAUJI, que abona una quota i obté uns serveis molt més amplis que un Alumni Basic.

 

El Programa AlumniSAUJI compta actualment amb 12.025 membres: 4.534 com AlumniBàsic (gratuït i sols per antic alumnat UJI) i 7.491 com AlumniSAUJI Premium (antic alumnat i/o amics de l'UJI i amb una quota de 30 € a l’any).  Un 22.5% del total d’antic alumnat de l’UJI (estimats en 44.600) formen part del programa AlumniSAUJI.

Un 83.4% dels membres del programa són antics alumnes UJI i la resta, és a dir el 16.6%, són amics de l’UJI.  Destacar també que, dels amics, un 55% té estudis universitaris però d’una altra universitat diferent a UJI.

Durant el curs 2016-2017 el Servei de Comunicació i Publicacions de l'UJI, junt amb la Societat d'Amics i Antics Alumnes de l'UJI (SAUJI), han dut a terme diverses accions per tal de donar compliment als seus objectius, incrementant el coneixement del Programa i realitzant captació i fidelització dels seus membres. Entre d’altres, destacar accions com els actes oficial de graduació amb una participació de més de 900 graduats i prop de 3.000 familiars; les visites a les aules de 4rt de grau i de postgrau, que ha permès informar directament a més de 800 alumnes; les accions a les xarxes socials per a detectar als alumnis excel·lents i la creació dels clubs territorials, tant nacionals com internacionals, per a establir unes xarxes de col·laboració actives.

A més, amb motiu de la celebració del XXV aniversari de l’UJI, el Programa AlumniSAUJI va realitzar un vídeo corporatiu on van deixar el seu testimoni 48 alumnis destacats en els eu àmbit professional i es va celebrar la Festa Alumni a la que van assistit més de 3.500 persones. La recaptació íntegra de l’entrada de la Festa Alumni ha permès atorgar les primeres beques Alumni per a alumnat de postgrau de l’UJI.

Al llarg del curs els membres del programa, tant AlumniBàsic com AlumniSAUJI Premium han rebut butlletins digitals d'informació i comunicacions perfilades per la seua titulació o àmbit laboral. Els AlumniSAUJI Premium han gaudit, a més, de formació específica, ja que s'han  realitzat 470 hores de formació pròpia destinada a la millora professional i personal de tots els seus membres i de l’estudiantat de l’UJI. També els membres de la categoria Premium han fet un ampli ús de dos serveis de l'UJI: la Biblioetca,  amb més de 7.000 préstecs de llibres, i el servei d'Esports amb 1.174 inscrits a activitats esportives.

Destacar també la tipologia de membre "Senior" a la que pertany el personal jubilat (PAS i PDI) de l'UJI, que gaudeixen d'uns avantatges especials de forma gratuïta, així com els supervisors de pràctiques. Una altra modalitat són els alumi que formen part dels clubs territorials.

Amb el Programa AlumniSAUJI la Universitat Jaume I assumeix un paper actiu en la seua relació amb els antics alumnes, entenent que aquest vincle amb els seus egressats li permet col·laborar en l’assoliment  de metes institucionals i estratègiques, com ara la captació d’estudiants, captació de fons propi o la millora dels plans d’estudi, entre d'altres.

 

Programa AlumniSAUJI: objectius i tipus de membres 

L’objectiu del programa AlumniSAUJI és mantenir el vincle de la Universitat Jaume I amb els seus antics alumnes i els amics de l’UJI amb la finalitat d’assolir els objectius del Model Educatiu.

Més concretament, els objectius que es persegueixen amb el programa, aprovats per Consell de Govern al març de 2014,  són:

Mantenir viu el contacte amb les persones que tenen, o al seu dia van tenir, un vincle amb la Universitat Jaume I i d’aquestes entre si, així com amb les persones que, sense tenir vincle anterior, volen establir una relació de proximitat amb l’UJI. Facilitar l’intercanvi, el coneixement i l’experiència dels membres de la comunitat UJI. Oferir oportunitats d’informació, formació continuada, relació i oci als membres de la comunitat UJI- Servir de suport als alumni en la seva carrera professional. Establir un canal de comunicació amb els antics alumnes per tal de poder tindre la informació que es demana als processos d’acreditació dels títols oficials. Fomentar la tasca dels alumni com ambaixadors de la Universitat i com a elements actius en la captació de futurs alumnes. Cooperar en l’obtenció de recursos per a la consecució dels objectius de la Universitat  (fundraising).

Informació proporcionada per: Secretaria General