Activitats culturals i promoció universitària

13/06/2016 | Secretaria General
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Programa Campus Obert

El programa Campus Obert ha elaborat un programa d’activitats culturals i de formació que complemente els serveis permanents que s’ofereixen a les seus. L’objectiu és apropar la Universitat a la província de Castelló i nord de València amb la finalitat que a aquestes comarques tinguen les mateixes oportunitats, que els estudiants de Castelló de la Plana, d’accedir l’UJI. Al llarg de 2016 al voltant de 8746 persones han assistit a les activitats programades en les diferents seus.

Activitats físiques i esportives

El Servei d’Esports, durant el curs acadèmic 2016-17, ha passat favorablement la revisió de l’auditoria externa a la nova norma ISO9001:2015. Destaquem que s’ha accedit a les nostres instal·lacions esportives més de 180.000 vegades i s’han realitzat més de 16.000 inscripcions. Quant a les activitats de l’àmbit esportiu, per cinquè any consecutiu, s’han entregat les beques Càtedra Endavant Villarreal CF de l’Esport, el qual valora els mèrits acadèmics i esportius. Així mateix, cal destacar les quatre medalles obtingudes en els campionats universitaris d’Espanya, dues d’or d’Oksana Ferentsky en javelina i Osarumen Odeh en martell, estudiants de Criminologia i Seguretat i Grau en Publicitat i Relacions Públiques respectivament; una plata de Pablo Torrijos en triple salt, estudiant de Criminologia i Seguretat i, una de bronze de Andrea Cabré en 5 km marxa de la estudiant del Grau en Mestra d'Educació Infantil. A més, entre altres accions i activitats, s’ha organitzat el VI Memorial Enrique Beltrán, amb la participació activa del Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, on més de 1.200 estudiants de 14 instituts d’ensenyament secundari de Castelló i província, han participat en el campionat. Per últim, per la promoció de la salut d’un campus sostenible el 24 de maig de 2017 es va inaugurar un circuit permanent de cursa d’orientació amb la col·laboració de la ADCON Club Castelló Orientació.

Paranimf. Programació cultural

Més de 10.000 espectadors han assistit als actes compresos dins de la programació artística del Paranimf en espectacles de diferents tendències i formats, els quals han comptat amb una molt bon acolliment per part del públic que ha valorat positivament el que des de la universitat s'aposte per una programació arriscada, contemporània i compromesa amb la realitat social del nostre entorn i el moment que ens toca viure. Entre els espectacles hi ha hagut vint de teatre, vinc de dansa, set de música, tres de circ, dos espectacles multidisciplinaris i unes seixanta-nou projeccions de cinema en versió original subtitulada.

Comunicació: publicacions de la Universitat Jaume I i projecció social

El Servei de Comunicació i Publicacions ha produït una nova marca de comunicació per a la Universitat Jaume I que conviurà amb la que des de la creació de la Universitat ha estat la marca estatutària, l’ús de la qual, no obstant això, restarà restringit a la documentació amb valor de certificació oficial i a l’ús preferent en els actes solemnes. El disseny de la marca de comunicació de la Universitat Jaume I s’ha concebut per a assolir un millor posicionament de les sigles de la Universitat -que esdevenen símbol únic en la nova marca- una actualització estilística de la imatge de l’UJI, una millor difusió en l’entorn digital de la marca, una millora també de la seua identificació, record i difusió, i, finalment, una continuïtat formal amb la primera marca de la universitat, ara marca estatutària. El Servei de Comunicació i Publicacions ha creat una marca i ha desenvolupat una línia estilística de disseny gràfic per a la comunicació de Menador, el nou espai cultural gestionat conjuntament per la Universitat i l’Ajuntament de Castelló. Les tasques de comunicació han aplegat el treball d’anàlisi i informe per a la selecció del nom de l’edifici, la creació i desenvolupament gràfic de la marca, l’elaboració d’elements d’interiorisme i també del sistema senyalística de l’edifici. Així mateix, el Servei de Comunicació i Publicacions assumeix la coordinació de l’agenda d’actes que acull l’edifici. La tasca editorial del Servei de Comunicació i Publicacions de la Universitat Jaume I ha continuat amb el foment de l’edició en línia i també en altres formats, que combinen el paper amb dispositius electrònics. La Universitat Jaume I ha organitzat enguany l’Assemblea General anual de la Unión de Editoriales Universitarias Españolas (UNE), els dies 17 i 18 de novembre. En el transcurs de l’assemblea es van lliurar els Premis Nacionals d’Edició Universitària, en els quals l’UJI estat distingida amb dos guardons: Premi a la millor monografia en Ciències de la Salut per a la monografia de Micaela Moro i Laura Mezquita, «Entrena’t les neurones»; i Premi a la millor monografia en Ciències, Enginyeria i Arquitectura per a la obra «Nuevas tecnologías, nuevas sensibilidades» Entre l’1 de setembre de 2016 i el 14 juliol de 2017 s'han enviat 1.203 notes de premsa als mitjans de comunicació. Del periòdic Vox UJI s’han editat 21 números en el format de butlletí electrònic de difusió quinzenal i trilingüe (en valencià, castellà i anglès). Vox UJI Ràdio ha conclòs la seua temporada amb emissions de 10.30 h a 16.30 h i una redifusió per les vesprades, de dilluns a dissabte. Aquesta temporada s'han mantingut un total de 59 programes en antena. Des de la Unitat de Cultura Científica i Innovació del Servei de Comunicació i Publicacions s’ha posat en marxa el projecte Àgora Digital, a fi de fomentar la comunicació científica transmèdia mitjançant les eines de l’entorn digital i amb la col·laboració de la comunitat investigadora. El projecte ha comportat la creació d’un blog col·lectiu de comunicació científica transmèdia, amb la participació d’investigadors i investigadores de 12 grups de recerca, dos instituts i l’Espaitec. S’han publicat 31 entrades, amb textos i material audiovisual, la difusió de les qual s’ha reforçat, molt especialment, a través de la xarxa social Twitter, amb els marcadors específics #ÀgoraDigital #CiènciaUJI.

Informació proporcionada per: Secretaria General