Organització i noves tecnologies

13/06/2016 | Secretaria General
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Organització Tecnològica i Projectes

Àmbit intern: -La coordinació de la cinquena convocatòria oberta de projectes (49 projectes aprovats en convocatòria i 24 aprovats fora de la convocatòria). -La coordinació de la autoavaluació de "Govern IT 2015-2016" en l'UJI i la revisió de la sistemàtica a aplicar.- -Migració al cloud de l'entorn de suport a la gestió. -Disseny de l l'estratègia "Paper Less". -Aplicació del vot electrònic als processos electorals de l'UJI. -La revisió de compliment normatiu en matèria de tractament de dades de caràcter personal i seguretat de la informació. Dins del mateix s’han revisat: 55 Contractes majors, 55 i 96 Contractes menors. Aplicació del "Pla de auditoria TI 2015": certificació del sistema de seguretat de la informació i anàlisis del compliment de l'Esquema Nacional de Seguretat. La renovació, com a únic organisme públic complet, per part d’AENOR, de la certificació del Sistema de Gestió de la Seguretat de la Informació sota la norma ISO27002:2014. Disseny del Pla d’Adequació a l’Esquema Nacional d'Interoperabilitat: procediments d’actuació i infraestructura de suport. Cooperació en TI, imatge i reputació tecnològica de la UJI. -Lideratge del pilot Universitari en el projecte STORK2.0 (INFSO-ICT-PSP-297263) de la Comissió Europea. -Coordinació de l'edició anual de l'estudi de prospectiva universitària: "Universitic 2015" sobre l'estat de les TIC en el sistema universitari espanyol. -Coordinació dels treballs de la CRUE-TIC amb les universitats llatinoamericanes de la OUI. Publicació del informe “UNIVERSITIC LATAM 2015 : Descripció, Gestió i Govern de les Tecnologies de la Informació en les Universitats Llatinoamericanes” . -Participació i coordinació a nivell nacional de la iniciativa conjunta europea BencHEIT, Universitic, Benchmark HBO per al disseny d’un model transnacional d’avaluació i comparació. -Col·laboració amb Rediris i el MINHAP per al desenvolupament de la passarel·la Clave. -Presència: 2 ponències nacionals; 1 ponències internacional; 2 estudis de prospectiva; la coordinació i edició del llibre de la CRUE: “UNIVERSITIC 2015”.

Recursos informàtics

Cal remarcar, entre les fites assolides: 1. El 28 d’octubre / 15 a les 12h53’ va entrar en producció la autenticació directa contra el SSO de l’UJI, actuant com IdP SAML2 (proveïdor d’identitat electrònica), per accedir a les Google Apps for Education, actuant com SP (proveïdor de servei). D’aquesta forma s’evita el pas a través del SIR de RedIRIS, el qual s’havia convertit en un punt de fallo, totalment innecessari, per a uns serveis de missió crítica, com és el cas del Gmail. 2. El 19 de gener / 16, RedIRIS va posar en producció, dins de RedIRIS-NOVA, l’enllaç de 10 Gbps, per fibra fosca submarina pròpia, que connecta el punt de presència (PdP) en les Illes Balears, en la UIB, amb el PdP en l’UJI. Així, el PdP de RedIRIS-NOVA en l’UJI es convertix en crític, lo que obliga a RedIRIS a millorar, si cap, el nivell de qualitat del servei del mateix, lo que, òbviament, beneficia a l’UJI. 3. La vesprada del 15 de març / 16 es va posar en producció la nova seu electrònica de l’UJI, que inclou el catàleg de procediments administratius, i de l’IGLU (Informació i Gestió en Línia), que substitueix l’eUJIer@. 4. El dimecres 16 de març / 16 es va procedir a parar les aplicacions C/S de l’eUJIer@ basades en Oracle Forms [usades en el SO MS Windows], de forma que, des del dijous 17 de març / 16, sols es poden usar les noves [equivalents] basades en Oracle Web Forms. Açò és un requisit per a poder migrar la infraestructura/plataforma Oracle que suporta l’ERP universitari e-UJIer@ al núvol públic de AWS. 5. El dimarts 29 de març / 16 l’antiga plataforma de publicació al portal corporatiu (XPF) va deixar d'estar operativa i només funcionarà la nova (UPO). 6. El diumenge 17 d’abril / 16, a partir de les 18h, els serveis informàtics dependents de la base de dades corporativa Oracle (ERP universitari e-UJIer@ i el portal http://ujiapps.uji.es/) van començar a ser prestats, en règim de producció, des del núvol públic de AWS (en el marc del SE/1/16). 7. Des de la seua posada en marxa el 7 de febrer de 2000 el nombre de transaccions a l’e-UJIer@ ha anat batent rècords: el dia 11 de juny / 16 es va superar els 300 milions.

Centre d'Educació i Noves Tecnologies (CENT)

Durant el curs 2015/2016, el CENT va donar suport tècnic i pedagògic a set nous MOOC de la Universitat Jaume I, cursos en línia oberts i massius oferits a estudiantat de tot el món sense cap cost i sense límit d’inscripcions. Aquests cursos van aplegar en total 5.223 participants, un 25% dels quals s’hi connectaven des de fora d’Espanya. Només un 17% eren o havien estat anteriorment alumnes oficials de l’UJI. Es van emetre 1.405 certificats d’aprofitament, xifra que equival a un índex de finalització dels cursos d’un 27%, molt elevat en experiències d’elearning d’aquest tipus. D’altra banda, durant aquest mateix curs acadèmic, el CENT ha col·laborat amb la Biblioteca per a posar en marxa un servei d’atenció en línia sobre propietat intel·lectual i docència adreçat al professorat de l’UJI.

Web i publicacions electròniques

El procés de migració de la informació dels serveis i departaments de la Universitat al nou gestor de continguts UPO ha finalitzat i, com a conseqüència, s’ha fet una actualització a fons del portal, incorporant-hi noves funcionalitats, la publicació descentralitzada i la coordinació de tota l'activitat comunicativa, interna i externa, de les diferents unitats i departaments universitaris. El portal www.uji.es s'ha consolidat així com el principal canal de comunicació de la Universitat Jaume I i està entre el centenar de webs (lloc 92) més visitats pels internautes de l’estat espanyol, segons el 18 informe de l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC).

Informació proporcionada per: Secretaria General